Minitroll Skrevet 3. februar 2022 #21 Skrevet 3. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): det store paradokset her er at alle disse luksusdyrene med mer penger enn personlig stil, er så langt fra Jane Birkins unike stil og karisma som det vel er mulig å komme.... Anonymkode: 68af7...f57 Det har jeg tenkt litt på også. Jane birkin gikk stort sett bare med tøyvesker eller kurv selv etter den ble oppkalt etter henne. Hun har eid en birkin, men nesten aldri brukt den. Endret 3. februar 2022 av Minitroll
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2022 #22 Skrevet 3. februar 2022 Minitroll skrev (36 minutter siden): Det har jeg tenkt litt på også. Jane birkin gikk stort sett bare med tøyvesker eller kurv selv etter den ble oppkalt etter henne. Hun har eid en birkin, men nesten aldri brukt den. hun har eid fire siden 1984, men auksjonert to til gode formål. Jane Birkin's birkin bag ser ut som katten har sittet på den: On personalization: “There’s no fun in a bag if it’s not kicked around, so that it looks as if the cat’s been sitting on it—and it usually has. The cat may even be in it! I always put on stickers and beads and worry beads. You can get them from Greece, Israel, Palestine—from anywhere in the world. I always hang things on my bags because I don’t like them looking like everyone else’s.” https://www.vogue.com/article/jane-birkins-birkin-buy-it-now Anonymkode: 68af7...f57 4
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #23 Skrevet 5. februar 2022 Noen som faktisk har kjøpt i Oslo de siste årene? Hvordan gikk dere frem? Anonymkode: 0999b...284
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #24 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 3.2.2022 den 18.32): det store paradokset her er at alle disse luksusdyrene med mer penger enn personlig stil, er så langt fra Jane Birkins unike stil og karisma som det vel er mulig å komme.... Anonymkode: 68af7...f57 I motsetning til alle som kjører rundt i de enorme Teslaene og Porchene sine, til 1mill +, tenker du? 🤣 Finnes det noen fysiske ting man bruke penger på i din (og andre i denne trådens) verden? Som ikke er idioti for et annet menneske? Anonymkode: ec5d2...df4 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #25 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I motsetning til alle som kjører rundt i de enorme Teslaene og Porchene sine, til 1mill +, tenker du? 🤣 Finnes det noen fysiske ting man bruke penger på i din (og andre i denne trådens) verden? Som ikke er idioti for et annet menneske? Anonymkode: ec5d2...df4 nei, i likhet med dem vil jeg anta for de aller fleste. Men nå har ikke jeg sagt at man ikke kan bruke penger på fysiske ting. Det er stråmannsargumentasjon. Men hvilke beløp du bruker og hvilke ting du bruker dem på, sier en god del om hvem du er. Jeg har kun sagt - eller antydet - at de som bruker penger på enkelte luksusprodukter - som en generalisering - har mer penger enn stil og karisma. Og i tilfellet Birkinbag er det et paradoks, fordi Jane Birkin er så kul. Tesla? det er mulig noen synes Elon Musk er kul, jeg synes det ikke. Anonymkode: 68af7...f57 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #26 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Noen som faktisk har kjøpt i Oslo de siste årene? Hvordan gikk dere frem? Anonymkode: 0999b...284 Er det ikke bare en myte..? Er vel bare å ringe å si at du skal kjøpe en, også ringer/mailer de deg når de har på lager? Anonymkode: f891c...26c
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2022 #27 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er det ikke bare en myte..? Er vel bare å ringe å si at du skal kjøpe en, også ringer/mailer de deg når de har på lager? Anonymkode: f891c...26c De lager etter etterspørsel. Ønsker du en sort Birkin i den og den str så lager de på bestilling. Nei, man må visst opparbeide seg et forhold, smiske, ha lenge kontakt fram og tilbake med samme selger og bla bla. Finner mange videoer om det på youtube. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #28 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): nei, i likhet med dem vil jeg anta for de aller fleste. Men nå har ikke jeg sagt at man ikke kan bruke penger på fysiske ting. Det er stråmannsargumentasjon. Men hvilke beløp du bruker og hvilke ting du bruker dem på, sier en god del om hvem du er. Jeg har kun sagt - eller antydet - at de som bruker penger på enkelte luksusprodukter - som en generalisering - har mer penger enn stil og karisma. Og i tilfellet Birkinbag er det et paradoks, fordi Jane Birkin er så kul. Tesla? det er mulig noen synes Elon Musk er kul, jeg synes det ikke. Anonymkode: 68af7...f57 Hva bruker du pengene dine på? Kun kultur og reise? Anonymkode: ec5d2...df4 1
Minitroll Skrevet 5. februar 2022 #29 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen som faktisk har kjøpt i Oslo de siste årene? Hvordan gikk dere frem? Anonymkode: 0999b...284 Send en melding til John Arne Riise. Tror han vet hvordan og kan gi noen tips og triks.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #30 Skrevet 5. februar 2022 Djungelvrål skrev (26 minutter siden): De lager etter etterspørsel. Ønsker du en sort Birkin i den og den str så lager de på bestilling. Nei, man må visst opparbeide seg et forhold, smiske, ha lenge kontakt fram og tilbake med samme selger og bla bla. Finner mange videoer om det på youtube. Virkelig? Smiske med en selger for å «få lov» til å kjøpe en veske til flere titusen? Dette ante jeg ikke og har heller ikke opplevd - men så har jeg ikke prøvd å kjøpe Hermés Birkin heller. Hadde virkelig ikke giddet. En av grunnene til å legge mye penger i noe, på toppen av at det er godt håndtverk og noe man kan ha livet ut, er jo nettopp servicen som pleier å følge med. Uten at man må stå som piken med fyrstikkesken og se inn i varmen først. Anonymkode: c6251...37f 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #31 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva bruker du pengene dine på? Kun kultur og reise? Anonymkode: ec5d2...df4 nei Anonymkode: 68af7...f57
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2022 #32 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Virkelig? Smiske med en selger for å «få lov» til å kjøpe en veske til flere titusen? Dette ante jeg ikke og har heller ikke opplevd - men så har jeg ikke prøvd å kjøpe Hermés Birkin heller. Hadde virkelig ikke giddet. En av grunnene til å legge mye penger i noe, på toppen av at det er godt håndtverk og noe man kan ha livet ut, er jo nettopp servicen som pleier å følge med. Uten at man må stå som piken med fyrstikkesken og se inn i varmen først. Anonymkode: c6251...37f Det er jo bare å skrive i epost og høre, uansett er det nok venteliste på kanskje flere år. 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #33 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Virkelig? Smiske med en selger for å «få lov» til å kjøpe en veske til flere titusen? Dette ante jeg ikke og har heller ikke opplevd - men så har jeg ikke prøvd å kjøpe Hermés Birkin heller. Hadde virkelig ikke giddet. En av grunnene til å legge mye penger i noe, på toppen av at det er godt håndtverk og noe man kan ha livet ut, er jo nettopp servicen som pleier å følge med. Uten at man må stå som piken med fyrstikkesken og se inn i varmen først. Anonymkode: c6251...37f enig. Merkelig form for statussymbol å vandre rundt med - "se på meg - jeg er villig til å betale en månedslønn for å ydmykes og underkaste meg folk som igrunnen ikke har makt" Anonymkode: 68af7...f57 2 1
Maleficenta Skrevet 5. februar 2022 #34 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 19.49): Jeg har inngående kunnskap om produksjon av håndvesker og selv med å bruke alt materialet av topp kvalitet, kan jeg ikke fatte hvordan priser på kr 200.000 + kan forsvares. Anonymkode: 9ef95...59e det er en birkin vettu...
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2022 #35 Skrevet 5. februar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): enig. Merkelig form for statussymbol å vandre rundt med - "se på meg - jeg er villig til å betale en månedslønn for å ydmykes og underkaste meg folk som igrunnen ikke har makt" Anonymkode: 68af7...f57 Har folk flest 200 000 i månedslønn?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2022 #36 Skrevet 5. februar 2022 Djungelvrål skrev (3 minutter siden): Har folk flest 200 000 i månedslønn? det var en som sa på forrige side at de koster under 100 000 i butikk. Antok at folk flest har en månedslønn på under 100 000 Anonymkode: 68af7...f57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå