Gå til innhold

Parkdress/barnehagedress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny dress til smilejenta (4 år). Noen som har anbefalinger? Jeg har erfart at billig også kan bety bra, så anbefal meg gjerne noe som ikke koster så mye. Noen som har prøvd dresser fra H&M Rowells f.eks eller andre nettbutikker?

• 2 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Guro_*
Skrevet
Skal kjøpe ny dress til smilejenta (4 år). Noen som har anbefalinger? Jeg har erfart at billig også kan bety bra, så anbefal meg gjerne noe som ikke koster så mye. Noen som har prøvd dresser fra H&M Rowells f.eks eller andre nettbutikker?

Kan ikke hjelpe deg med billigdressene, da jeg har ekstremt dårlige erfaringer med dem. Har selv to barn på 6 og 8 år, og har jobbet en del år i skole og barnehage.

Jenta vår på 8 har en Ticket to Heaven dress (todelt), hun vil ikke lenger ha hel dress. Vanntett, vindtett og helt suveren.

Gutten på seks har en hel ReimaTec-dress. Han bruker dressen sin HARDT, så neste gang blir det en ReimaTec+ som har corduraforsterkninger.

Fullstendig vindtett, vanntett og varm.

Det er to gutter i barnehagen han går i som har ReimaTec-dresser, vår og en til. På siste utedag med slaps og sørpeføre, var de to de eneste som var tørre - selv om de så kliss våte ut utvendig.

Begge ungene har votter fra ReimaTec, og de holder også tett.

Ja, det ER dyrt, men jeg synes det er verdt det! Jeg går for kvalitet i dress, sko og votter, og kjøper inneklærne på billigsalg i stedet. Det finnes ikke noe verre enn å være våt og kald!

Skrevet

Europris sin B&G (boys&girls)-dress fikk bra score i Foreldre&Barn sin test i vinter!

Den har jeg planer om å kjøpe neste gang :)

Koster ca 349-399 kr.

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Enig med innlegget over: den B&G-dressen fra Europris er veldig bra. Gummi over hele med godt fleecefor inni. Det er jo absolutt aktuelt nå som vi går mot vår, og vått føre.

For en barnehageansatt med ymse erfaringer når det gjelder dresser, virker den veldig bra til en pris på 250,- (her hvor jeg bor).

Reimatec sine dresser er jo veldig bra, men dyre.

Skrevet

Kjøpte Smart Club sin til 299,- i høst - den har vært på tilbud nå de senete ukene for 149,- Har kjøpt en til og enda en til neste vinter. Avtgbart for gjør at jeg håper den kan brukes utover våren og på kalde sommerdager og til og med kanskje til høsten.

Vi er fnøyd med bevegeligheten, uteseendet (jeg driter i at "alle andre her vi bor" har den samme), den holder tett på rompa og på knærne og en holdbare bevernylon ellers.

Jeg synes nok den kunne vært litt mindre stiv, men altså kjøpt tre av dem og håper å ha til neste år også. Om man skulle ikke synes dne er perfekt, så er den i det minste mer enn god nok som en nummerto-dress.

Skrevet

Jeg kjøpte dress fra Reflex i dag. Fikk anbefalt den av barnehagepersonalet. Kosta 399,- kr. :)

Skrevet

Siden jeg er tekstilansvarlig i en Europrisbutikk kan jeg informere om at dressen som fikk god karakter i Foreldre og barn koster kr. 399,-. Den er i Cordurastoff. Vi har også en annen dress, i bevernylon, som koster 299,- men Corduradressen er en storselger og nesten alle foretrekker denne. Begge dressene er av merket B&G (Boys & Girls), det er det alle barneklærne heter.

:)

Skrevet

Har hatt både dyre og begynte i år meg billige dresser også. Har sverget til Reima tech i flere år, samt en todelt fra Helly Hansen. Mulig Reima er bra og varme, men det skal ingen ting til før det blir hull på knær. Her hvor vi bor har det omtren ikke vært snø i vinter og Reiman er således blitt brukt lite. Brukt Hm sin bukse, funker greit, samt exit sin regndress. Denne har for i seg og ergner seg til slapsevær. Bruker den ikke til regnværsdager. I tillegg vil jeg nevne at jeg ahr kjøpt 2 dresse hos Maxi mat i butikker her i Buskerud, de har holdt greit som en ekstra dress.

Min konklusjon Reima er suveren når det er snø og kaldt, men ellers vil jeg jammen dverge til noe annet, får jo tre dresser jo.

Skrevet

Liker godt Reflex sine dresser og regntøy.

Skrevet

Anbefaller også Reflex sine

De koster 699 på babyshop men nuh er det halv pris på modellene som er igjen :)

Skrevet
Europris sin B&G (boys&girls)-dress fikk bra score i Foreldre&Barn sin test i vinter!

Den har jeg planer om å kjøpe neste gang :)

Koster ca 349-399 kr.

har mest erfaring med troll og reima tec. Er veldig fornøyd med disse dressene. Og ser barna (barnehagebarn 0-6år) er både tørre og varme, og har god bevegelighet i dressene. Virkelig verdt pengene.

har også fått sett europris sin dress, og den overasket meg. meget bra faktisk!! :) den fikk prøvd seg i søle og slaps, og man hold seg faktisk tørr. noe klam innvending da.... men en god dress for pengene!

Skrevet

Siden 5 åringen sin dress ble liggene igjen i barnehagen i jula måtte vi kjøpe en ekstra dress. Kjøpte dressen til Europris og er veldig overrasket, positivt. Anbefaller den

Gjest blåmobil
Skrevet

i barnehagen jeg jobber er det nå veldig mange som har fått seg TICKET dresser. De har nå holdt vannet ute de fleste dagene denne uken hvor det har vært isete og VELDIG vått.

Synes den virker veldig bra, og med fleece inni;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...