Gå til innhold

Sent å levere i barnehage 09.30?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har jobber som gjør at det passer oss best å levere i barnehage rundt 09.30 + at vi kan ta oss god tid om morgenen. Vi henter da rundt 15.00. Føler hele tiden at barnehagen vil at vi skal levere tidligere, og «huffer seg» når vi leverer sent. «Det beste hadde vært om dere leverte fra morgenen av, og heller hentet tidligere».

Barnet har ingen problemer med å komme inn i lek osv har jeg inntrykk av, og jeg tenker det er dumt at vi må opp (unødvendig) tidlig og stresse om morgenen bare for å gjøre som barnehagen vil, når det absolutt ikke passer oss best. 

Barnet er 2,5 år og er i barnehage 4 dager i uken.

Anonymkode: c9c8f...493

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker det er helt innen for, jeg hadde en jentene som måtte vekkes for å rekke barnehagen kl 09.30. Så ta den tid dere trenger. Kos dere.

Anonymkode: 88239...1e4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner det om de skal på tur, men da gir de vel beskjed på forhånd om når barna må være i bhg? Sånn ellers ser jeg ikke problemet. Antar dere ikke forventer at barnet skal spise frokost i bhg når det kommer så sent, så da burde det jo gå fint dere leverer jo ikke midt i et måltid eller noe (min erfaring er at frokost var tidligere og så neste måltid ca. 11)

Anonymkode: bbcbb...f3b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 6a5d5...c7f

AnonymBruker
Skrevet

Vi leverer melllm 9.30 og 10. vår kommer også lett inn i lek, så det går bra. Turdag stresser vi for å rekke 9 da :ler: 

Anonymkode: 91cff...5f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei, lever når du vil. Å ha rolige morgener er gull verd. 

Anonymkode: 37627...ecb

• Liker 2
Skrevet

Ja, men innafor. I barnehagen her, må de leveres før 9.30 hvis ikke annet er avtalt spesifikt. Pga aktiviteter de gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Her er seneste levering 09:30 med mindre annet er avtalt. Det er fordi dda er de ferdig med morgensamling og deles i grupper som skal ulike aktiviteter. Vår unge kan ikke leveres senere enn 8:30 for hun blir umulig å levere dersom alle har komt før henne. Går leveringen fint ts? Isåfall må bhg bare akseptere at dere er der 9:30.

Anonymkode: 5d2c6...599

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å spørre om hvorfor de mener det hadde vært bedre å levere tidligere? 

Anonymkode: b52eb...115

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Synes 0930 er tidlig, jeg 😊Her leverte vi halv elleve hver dag hvis det ikke var turdag eller noe spesielt. Det er mange gode grunner til å gjøre det slik. Når mor begynner på jobb ved barnehagen klokka 11, er det for eksempel ulogisk å levere i bhg først, så dra hjem for å rekke en kaffekopp, og så dra på jobb... Synes bhg bør være fleksibel, man har jo tross alt betalt for plassen enten man kommer 08 eller 10. Men jeg skjønner at noen barn kan foretrekke å komme tidligere for å komme inn i leken. 

Anonymkode: 6ebc5...f32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Føler hele tiden at barnehagen vil at vi skal levere tidligere, og «huffer seg» når vi leverer sent. «Det beste hadde vært om dere leverte fra morgenen av, og heller hentet tidligere».

Svar «Det er ikke det beste for oss og vår familie» hver eneste gang de sier noe slikt. Vær konsekvent, ikke unnskyld dere og fortsett å levere 09:30.

Anonymkode: 9ec91...278

• Liker 6
Skrevet

Vi leverer 9.30/10 de dagene én av oss starter seint. Jeg opplever at barnehagepersonellet synes det er positivt at barna får kortere dag disse dagene. Vi sjekker alltid ukeplanen og leverer i tide til turer o.l. ferdig påkledd til utelek.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har jobber som gjør at det passer oss best å levere i barnehage rundt 09.30 + at vi kan ta oss god tid om morgenen. Vi henter da rundt 15.00. Føler hele tiden at barnehagen vil at vi skal levere tidligere, og «huffer seg» når vi leverer sent. «Det beste hadde vært om dere leverte fra morgenen av, og heller hentet tidligere».

Barnet har ingen problemer med å komme inn i lek osv har jeg inntrykk av, og jeg tenker det er dumt at vi må opp (unødvendig) tidlig og stresse om morgenen bare for å gjøre som barnehagen vil, når det absolutt ikke passer oss best. 

Sånn at de kan gå hjem tidligere? Skulle nesten tro de hadde glemt at andre har en jobb, og at det ikke bare er de som vil hjem etter jobb. Skal foreldre slutte å jobbe, og heller gå på nav? Frekk kommentar. De er der for dere. Ikke omvendt.

Anonymkode: baeff...bde

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

2,5 så tenker jeg det er innafor, men skjønner faktisk at det ikke er barnets beste etterhvert. Vi fikk beskjed da vær rundet 3 at han bør leveres ikke senere enn 9 for å både komme inn i leken og at de starter med aktiviteter da. Kjipt å komme en halvtime ut i en aktivitet, når de andre er halvferdig med «kunststykket» de har laget. De sier jo ikke dette for å plage deg, men for ungens beste.

Anonymkode: 6e535...369

• Liker 6
Skrevet

5 minutter siden, AnonymBruker said:

De sier jo ikke dette for å plage deg, men for ungens beste.

Anonymkode: 6e535...369

Det er jo ikke helt sikkert...

Kan dere ikke spørre hvorfor de stadig spør om de kan levere tidligere, og gjør det samtidig klart at henting og levering er tilpasset foreldrenes arbeidstid. 

AnonymBruker
Skrevet

Har barnehagen sagt hvorfor de vil at dere leverer tidligere? Når starter kjernetiden/samling? Her starter kjernetiden 9.30 og jeg har pleid å levere rett før 9.30. Litt kjedelig å alltid komme like før de starter å rydde, så nå prøver vi å møte opp til ca 9 så hun får lekt litt før samling. Kan det være noe slikt barnehagen tenker?

Her har de aller fleste foreldre fleksibel jobb, ser det ut til. Jeg møter alltid flere foreldre i garderoben etter 9. Hvis barnehagen ikke har noen grunn og dere ikke har mulighet til å hente tidligere, så fortsett slik det passer dere med god samvittighet 🙂

Anonymkode: c487c...50b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig an på dagsplanen til barnehagen. Spør dem om hvordan de legger opp dagen. Her begynner aktiviteter og eventuelt tur kl 09.30, så skulle jeg levert da blir det litt dumt å komme akkurat da. Jeg leverer som regel senest 9, så rekker hun å leke litt og komme i gang med dagen før de skal begynne med noe annet eller på tur. 

Anonymkode: c024e...17e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dialog: spør hva som er grunnen til at de ønsker tidligere levering. Hvis det er gode grunner, f.eks. at det blir vanskeligere å komme inn i lek eller de er i gang med aktiviteter, ville jeg vært fleksibel. Er det bare fordi barnehagen "synes det", ville jeg sagt at dere gjør det på den måten som fungerer for deres familie.

Anonymkode: ebc5a...931

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tenker det er helt innen for, jeg hadde en jentene som måtte vekkes for å rekke barnehagen kl 09.30. Så ta den tid dere trenger. Kos dere.

Anonymkode: 88239...1e4

Av nysgjerrighet, når tid legger hun seg?

Anonymkode: d95bd...506

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vi gjorde det samme. Og barnehagen var fornøyd. Var altfor mange slitne leie barn som hadde altfor lange dager sa de. 

Anonymkode: d7ab1...64d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...