Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på åtte måneder er hyperallergisk mot melkeprotein og har alminnelig allergi mot egg og banan (røde prikker, slim i avføringen og forverring av eksem). Vi har tidligere hatt kontakt med barnelege på sykehus på grunn av allergi og der fikk vi beskjed om at legekontoret kan ta blodprøve og teste for matallergier. Jeg ringte dem i dag og ble møtt med et surt «vi gjør ikle det på så små barn!! Vi har ikke utstyr til det, det er tidlig når de er to år! Ta kontakt med barnelegen». 

På helsestasjon fikk vi også beskjed om at de kan ta en enkel blodprøve på henne nå for å sjekke. Har noen vært borti dette? Jeg gruer meg til å introdusere ny mat da jeg er livredd for at hun skal reagere som med melkeprotein.

Anonymkode: 7caf6...c27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fastlege her også sa at det måtte gjøres på sykehuset, eldre barn her (7 år). Gjaldt ikke matallergi da. Ville tatt kontakt med barnelegen igjen og hørt hvordan dette skal gjøres. 

Anonymkode: 9740e...a4f

Skrevet

Barnelegen vår sendte oss på sykehuset og. De måtte ha nål med slange siden så små sjelden holder armen i ro under en blodprøve. 

Men det er også ikke noe vits å ta allergiprøve på så små, de er ikke pålitelige. man kan ha kjempetidlig på blodprøver som ikke gir noe reaksjon, eller man kan ha ingen utslag på blodprøve og som gir reaksjon ved inntak. Det gjelder for oss voksne og. 
Den beste måten å finne ut av allergi på er å prøve. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det på sykehuset når hun var 7-8 mnd. I tilllegg prikktest hos allergi-barnelege. 

Anonymkode: 0c8b6...03c

AnonymBruker
Skrevet

Barnelegen sendte oss på sykehuset med baby 11mnd.

Tror det er helt vanlig at babyer må til sykehuset.

Ville spurt om blodprøve rekvisjon, og deretter dratt på sykehuset.

Anonymkode: 57ea4...4af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...