Gå til innhold

Sår hals som ingen ende tar

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i det som nå begynner å bli snakk om uker hatt sår og vond hals. Var syk før jul, med hoste og alt mulig, uten egentlig spesielt vondt i halsen da. Negativ koronatest. Formen har nå blitt bra, men halsen har kommet litt sånn i etterkant. Ikke vondt hele tiden, mest når jeg svelger, og særlig hvis jeg ikke har "brukt halsen" på en stund, som ved prat, spise/drikke osv. Ikke vondt på sidene, som ved hovne mandler osv.

Føler det er feil bruk av helsevesenets ressurser å dra til legen fordi jeg har litt  vondt i halsen, men samtidig er det kjedelig at det ikke gir seg også.

Noen som har noen forslag til hva dette kan være, og tips til å bli helt kvitt det?😄

Anonymkode: c051a...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har gått sånn i hele høst tror jeg. Ikke konstant, men av og på. Gjerne 2-3 dagers pause her og der. Ble mye verre da munnbindene og spritbruken eksploderte igjen. 

Anonymkode: b1dbf...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stille refluks? Eller vanlig refluks? Jeg blir verre av koffein, alkohol og drikke med kullsyre. 

Anonymkode: 329e1...688

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Store mandler gir "alltid" halsproblemer, og hvis så bør fjernes. Eller kan det være kyssesyke? Eller kanskje det bare er en sånn høst/vinter siden det skorter litt på det vanlige immunforsvaret (pga covid).

Syns uansett det er god nok grunn for en legesjekk.

Anonymkode: 31f02...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også perioder med sår hals. Gjerne to uker med og så to-tre uker helt fin før det er på an igjen. Har hatt det sånn i over ett år. 

Anonymkode: 381d2...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har gått sånn i hele høst tror jeg. Ikke konstant, men av og på. Gjerne 2-3 dagers pause her og der. Ble mye verre da munnbindene og spritbruken eksploderte igjen. 

Anonymkode: b1dbf...63a

Med fare for å bli slettet: helt enig angående kombinasjonen munnbind og vondt i halsen!

Så nå er min unnskyldning, om noen spør, "helsefaglig unntak". 

Anonymkode: a7c88...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke prøvd noe som helst enda, utover litt dagligvare-halspastiller og sånn, som egentlig ikke er godt for noe.

Liker løsningen med iskrem! Spørs bare om resten av kroppen blir så fornøyd med det.😅

Har brukt munnbind på jobb leenge allerede, uten å egentlig merke noe til det, men det kan jo selvfølgelig være en årsak det også. Været er jo kanskje også en pådriver til vond hals om dagen. 🙂

Takk for alle tips og innspill! 

Anonymkode: c051a...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Refluks og halsbrann kan være en grunn. Prøv å kutt ut kaffe og andre ting en stund og se om det hjelper. 

Jeg har hoste hver morgen når jeg ikke tenker på hva jeg spiser og drikker. 

Anonymkode: c12fb...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...