AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Del Skrevet 4. januar 2022 Jeg har i det som nå begynner å bli snakk om uker hatt sår og vond hals. Var syk før jul, med hoste og alt mulig, uten egentlig spesielt vondt i halsen da. Negativ koronatest. Formen har nå blitt bra, men halsen har kommet litt sånn i etterkant. Ikke vondt hele tiden, mest når jeg svelger, og særlig hvis jeg ikke har "brukt halsen" på en stund, som ved prat, spise/drikke osv. Ikke vondt på sidene, som ved hovne mandler osv. Føler det er feil bruk av helsevesenets ressurser å dra til legen fordi jeg har litt vondt i halsen, men samtidig er det kjedelig at det ikke gir seg også. Noen som har noen forslag til hva dette kan være, og tips til å bli helt kvitt det?😄 Anonymkode: c051a...172 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Del Skrevet 4. januar 2022 Iskrem. Anonymkode: d9205...a54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Del Skrevet 4. januar 2022 Har gått sånn i hele høst tror jeg. Ikke konstant, men av og på. Gjerne 2-3 dagers pause her og der. Ble mye verre da munnbindene og spritbruken eksploderte igjen. Anonymkode: b1dbf...63a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Del Skrevet 4. januar 2022 Stille refluks? Eller vanlig refluks? Jeg blir verre av koffein, alkohol og drikke med kullsyre. Anonymkode: 329e1...688 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Del Skrevet 4. januar 2022 Store mandler gir "alltid" halsproblemer, og hvis så bør fjernes. Eller kan det være kyssesyke? Eller kanskje det bare er en sånn høst/vinter siden det skorter litt på det vanlige immunforsvaret (pga covid). Syns uansett det er god nok grunn for en legesjekk. Anonymkode: 31f02...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #6 Del Skrevet 5. januar 2022 Jeg har også perioder med sår hals. Gjerne to uker med og så to-tre uker helt fin før det er på an igjen. Har hatt det sånn i over ett år. Anonymkode: 381d2...333 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #7 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har gått sånn i hele høst tror jeg. Ikke konstant, men av og på. Gjerne 2-3 dagers pause her og der. Ble mye verre da munnbindene og spritbruken eksploderte igjen. Anonymkode: b1dbf...63a Med fare for å bli slettet: helt enig angående kombinasjonen munnbind og vondt i halsen! Så nå er min unnskyldning, om noen spør, "helsefaglig unntak". Anonymkode: a7c88...cfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Del Skrevet 5. januar 2022 Har du prøvd Zyx? Anonymkode: 7a24c...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xaca Skrevet 5. januar 2022 #9 Del Skrevet 5. januar 2022 Echinaforce / solhatt hjelper, og honningvann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Del Skrevet 5. januar 2022 Ikke prøvd noe som helst enda, utover litt dagligvare-halspastiller og sånn, som egentlig ikke er godt for noe. Liker løsningen med iskrem! Spørs bare om resten av kroppen blir så fornøyd med det.😅 Har brukt munnbind på jobb leenge allerede, uten å egentlig merke noe til det, men det kan jo selvfølgelig være en årsak det også. Været er jo kanskje også en pådriver til vond hals om dagen. 🙂 Takk for alle tips og innspill! Anonymkode: c051a...172 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Del Skrevet 5. januar 2022 Refluks og halsbrann kan være en grunn. Prøv å kutt ut kaffe og andre ting en stund og se om det hjelper. Jeg har hoste hver morgen når jeg ikke tenker på hva jeg spiser og drikker. Anonymkode: c12fb...586 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå