Gå til innhold

Jeg hater livet mitt som mamma!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt dramatisk sagt, men akkurat nå, så føler jeg virkelig at jeg hater livet som mamma! Jeg elsker ungene, ikke misforstå meg der. Men siden eldstemann ble født for ni år siden, har livet bestått av sykdom. Begge ungene Har adhd, astma og er allergiske mot veldig mye som gir plager i mage eller luftveier. 

Fra april 2020, til august i år, har vi vært syke en håndfull ganger. Mye karantene og dritt, men i det minste har ungene vært friske. Nå i høst har de vært syke. Hele faens tida! De er hjemme 1-2 uker med hoste, er 2-3 dager i barnehage og skole, også er de hjemme igjen med hoste. Nå hadde jeg et ørlite håp om at vi kanskje skulle få i hvert fall et par uker uten sykdom. Barnehage og skole har vært stengt siden midten av desember, alle unger testes før oppstart i går. men nei! To dager på skolen, og vi er i gang igjen. Hoster til han spyr og er helt sausa. 

pga smittesituasjonen her vi bor, har vi holdt oss isolert hele jula og nyttårshelga. Vi har vært hjemme med hosting og dritt fra før ting stengte og holdt det gående til et par dager etter jul selv. Alle sammen her. Og nå klarer jeg ikke mer!!!! Jeg har ikke vært ute av døra for annet enn mathandling eller levering/henting på snart et år. Med hjemmekontor, hjemmeskole, hjemmebarnehage og alle tre med adhd, så har det stoppet helt opp! Nå ligger jeg og griner over at hostingen er i gang nok en gang! Dette her tar snart livet av meg hvis det fortsetter. Jeg virkelig hater all den sykdommen som ungene drar på seg og med seg hjem! Jeg hater det så inderlig at jeg helt seriøst vurderer om det er verd det. 

Anonymkode: 834b2...210

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff da 💜 Kor er pappa da? 

Det er ikkje rart du begynner å bli litt løko. Har du nokon som kan avlaste deg?

Anonymkode: 60a4b...d13

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke at det er noen trøst, men vi har det helt likedan! Den hosten og forkjølelsen går bare over i en ny sykdomsrunde når vi tror den over.. 

Vi kan jo ikke gjøre annet enn å holde ut, men klag alt du kan her inne - så får du iallefall ut frustrasjonen! Og husk å hente energi/lade batteri i alle ledige stunder som måtte finnes i løpet av en dag, selv om jeg skjønner at du ikke har rent mange av de nå. 

Hold ut - plutselig blir det bedre💕

Anonymkode: b6ba3...a70

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uff da 💜 Kor er pappa da? 

Det er ikkje rart du begynner å bli litt løko. Har du nokon som kan avlaste deg?

Anonymkode: 60a4b...d13

Han jobber. Har ikke mulighet for hjemmekontor, og det er begrenset hvor mange sykedager han kan ta. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Burde kanskje ta noen grep for å styrke immunforsvaret og redusere allergiplagene? 

Kosthold og god tarmflora er nøkkelordene, Ville kjørt Paleokosthold og gitt de en god sporebasert probiotika (Life har en tror jeg).

Masse innmat og godt fett.

Her er vi aldri syke, og før jeg la om kostholdet for 15 år siden var jeg syk hele tiden. Ungene på 5 og 8 har aldri hatt omgangssyke, og blir de smittet er de knapt qnufsete i 1-3 dager, aldri feber og sånn.

Hadde korona i sommer alle sammen, jeg og mannen hadde lette forkjølelsessymptomer i 2-3 dager, ungene var helt som vanlig. (Vi er begge uvaksinerte).

Anonymkode: 49350...ad4

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han jobber. Har ikke mulighet for hjemmekontor, og det er begrenset hvor mange sykedager han kan ta. 

Han jobber neppe 24 timer i døgnet 365 dager i året🤷🏼‍♀️

Anonymkode: d8453...010

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han jobber neppe 24 timer i døgnet 365 dager i året🤷🏼‍♀️

Anonymkode: d8453...010

Nei. Men han er borte fra 7.30-17 hver dag pga reisevei og jobb. Før han drar, må han dusje og spise, så da er ungene mitt ansvar. Og vi starter leggerutinene 19. de to timene mellom, så er det middag og lekser som gjelder. Han har ikke tålmodigheten som trengs for leksene. 

AnonymBruker
Skrevet

♥️

Anonymkode: c17e1...e90

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at dette er skikkelig, skikkelig dritt! Du må jo føle at du selv blir utslettet, og at livet bare består av å dekke behov og gjøre plikter. Jeg kan levende forestille meg angsten du må kjenne på når du mistenker at ett av barna begynner å bli syk igjen🥺 Og så er det inni helvetes tungt når den andre forelderen "ikke har tålmodighet", for når han kobler ut må du koble deg på. Jeg sender deg en stor klem❤

Anonymkode: 33a1c...9bd

Skrevet

Kjære trådstarter,

Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det.

Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her.

Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

• Mental Helse: 116 123 
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen Christina82, moderator

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...