AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Jeg er 35 uker og noen dager på vei med en normalt sett aktiv baby. Han var super (!!) aktiv i 3 timer igår, og jeg var inne på føden fordi jeg hadde murringer. Ingen tegn til rier, så jeg dro hjem igjen. Idag har jeg slappet av i hele dag, men merket han lite. Det er litt her og der-men så lite har jeg ikke opplevd på lenge. Jeg har spist godt, drukket saft og det som er. Skal nå ligge her i 30 min etter inntak av ett STORT glass med iiiskald sterk saft. Noen tips, råd osv? Anonymkode: 0214e...43e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Ring føden og snakk med de. Bedre med en sjekk for mye enn en sjekk for lite. De er vant med å få slike telefoner. Det er snakk om er liv, så ikke vær flau for å ringe! Anonymkode: 1bf90...768 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Jeg kjente det samme i går kveld og litt før i dag, mindre bevegelse enn det har vært i det siste (er uke 32), men så plutselig var det fullt liv igjen. Men ring føden igjen om du er usikker, de kan vel veilede på tlf også og kan vurdere om du bør sjekkes Jeg pleier legge meg ned som du sier og kjenne etter bevegelser når jeg blir usikker, uten distraksjoner. Anonymkode: 235b6...863
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Har ligget å kjent etter nå. Om jeg dytter på han så beveger han seg litt, men ikke aktiv på noen måte. Sterk saft med iskaldt vann hjalp ikke så mye. Føler meg så teit som ringer dagen etter jeg var inne for sjekk… Spesielt når jeg merker han, men at det er endring i bevegelsene. Anonymkode: 0214e...43e
mingus Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Bare ring de og si at du var der i går og føler deg litt flau for det å kontakte allerede i dag igjen, men har blitt oppfordret til å ringe om du merker endring i bevegelse, så da tenkte du det var bedre å sjekke en gang for mye og ikke stresse deg opp. De bør ikke bli irriterte for en sånn telefon, det er godt du følger med og passer på ❤️ Endret 4. januar 2022 av mingus
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Jeg fikk en liten gutt for ikke så lenge siden. Når jeg var i uke 34 så var det brått litt mindre bevegelser. Merket han, men var som sagt en del mindre bevegelser. Hadde å en del kynnere. Ringte inn og fikk beskjed om å komme inn. Ble satt på ctg -registrering, men de fant ikke hjertelyden. Jordmoren prøvde i 2 minutter, og tilkalte da flere. Legen som kom fant den fort. Der og da lovet jeg meg selv og aldri se ann hvis det samme skjedde igjen. Ble nøye undersøkt og alt så bra ut. Fikk så dra hjem igjen med beskjed om å ta kontakt hvis det skjedde igjen. Kom hjem og var hjemme i 5 timer, og igjen var det mye roligere enn vanlig. Ringte inn igjen, og fikk beskjed om å komme tilbake. Ble da lagt inn over natten, og det ble gjort undersøkelser med ultralyd og ctg flere ganger før jeg fikk reise hjem. Fikk å klar beskjed om å ikke se ann hvis det skjedde igjen, feks ikke sove på det over natten. Heldigvis opplevde jeg ikke flere episoder med det underveis. Så sykehuset jeg hører til tok det ihvertfall på alvor. Anonymkode: 9fbe8...217
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå