AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Min eksmann er en mann jeg holder meg lengst mulig unna og går ikke inn i unødvendige diskusjoner med han. Han er en voldelig narsissist, som har sonet fengsel for hva han påførte meg. jeg er dessverre nødt til å ha noe kontakt med han, men jeg holder det på et minimum. Han har perioder der han er "høy" og giret og er da på krigsstien. Og der er han nå. Da er alt min skyld, han er stygg med meg på alle mulige måter og stort sett nå, grunnet min distanse, så er det pr meldinger. Og meldingene jeg får nå, er 15 pr dag og med edder og galle. Men det som går igjen er at jeg ikke respekterer han, han krever at jeg skal respektere han, høre på han, forstå han, og han skriver mye om at han syns jeg er både stygg og slem mot han som viser så lite respekt overfor ham. Stort sett vet jeg hvordan håndtere dette og svarer ikke. Har heller ikke svart denne gang, men det treffer noe i meg likevel. Han har jo så rett, jeg eier ikke respekt for han etter alt han har ødelagt i meg. Hvordan kan han kreve at jeg skal respektere han? Så er saken den at jeg er svært empatisk, og har en grunnleggende respekt for alle mennesker, uansett om de har sittet i fengsel eller har en tøff fortid. Jeg bare klarer det ikke med han. Er jeg fæl av den grunn? MÅ jeg virkelig jobbe med å respektere han? har han gjort seg fortjent til min respekt etter å ha ødelagt meg over flere år? Rart hvordan han enda klarer gi meg et snev av dårlig samvittighet. Vet ikke helt hva jeg vil med dette, kanskje bare noen innspill på om det er ok at jeg ikke respekterer han?eller er jeg et slemt menneske da? Anonymkode: fd6d3...412
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Respekt er noe man fortjener, ikke noe man forlanger. Anonymkode: ca0f0...eb3 20
Gliffy Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Ingen folk kan kreve respekt. Respekt må man fortjene, og det gjør ikke han her! 15
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Jeg tror jeg bare ville svart: »Du kommer aldri til å få min respekt igjen. Men jeg forholder meg sivilisert til deg av hensyn til barna». Lagre meldingen, og bruk den igjen og igjen når han begynner slik. Null diskusjon, bare samme svar. Anonymkode: 80517...eda 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Ikke gi noen form for respons på meldingene hans. Og som de over sier; respekt må man gjøre seg fortjent til. Anonymkode: f5a5c...8c6 12
Gliffy Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke gi noen form for respons på meldingene hans. Og som de over sier; respekt må man gjøre seg fortjent til. Anonymkode: f5a5c...8c6 Enig i dette. Har en smågærn eks selv som tar av med rasende meldinger i perioder. Det beste er å ikke svare. 6
AprilLudgate Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Men....hvorfor må du ha kontakt med ham? Jeg går utfra han ikke har samværsrett med eventuelt barn? Du kan helt fint blokkere ham på telefonen din. Rart du ikke har gjort det enda egentlig 🤷♀️ Du virker enda fast i klørne hans - men nå på avstand. Om retten har avgjort at du MÅ ha kontakt fordi felles barn så kan du opprette en mail du får en annen til å sjekke - og orientere på. 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Fløff skrev (7 minutter siden): Men....hvorfor må du ha kontakt med ham? Jeg går utfra han ikke har samværsrett med eventuelt barn? Du kan helt fint blokkere ham på telefonen din. Rart du ikke har gjort det enda egentlig 🤷♀️ Du virker enda fast i klørne hans - men nå på avstand. Om retten har avgjort at du MÅ ha kontakt fordi felles barn så kan du opprette en mail du får en annen til å sjekke - og orientere på. Barn. Samværsrett jo, med tilsyn. Anonymkode: fd6d3...412 1
godfisk Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 Jeg er uenig med flere av de som har svart i tråden din. Alle fortjener å bli behandlet med respekt helt til de viser at de ikke fortjener respekt. Vi har en grunnleggende verdi som mennesker, og frem til de viser at de ikke kan oppføre seg med respekt for andre, får de respekt fra meg. Men eksen din har til og med klart å bli domfelt for hvordan han har oppført seg mot deg, og har helt klart ikke krav på noe som helst fra deg. La barneverntjenesten styre samværet hans, og så stiller du opp med det barna trenger av støtte. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Nei du er ikke slem! Du reagerer helt normalt ut ifra det du beskriver om han. Han er narsissist - og driver med psykisk terror fortsatt. Jeg hadde blokkert han og heller brukt en mailkonto som tilsynsfører fra barnevernet evt kunne disponere. Anonymkode: 3b850...6c1 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 godfisk skrev (2 minutter siden): Jeg er uenig med flere av de som har svart i tråden din. Alle fortjener å bli behandlet med respekt helt til de viser at de ikke fortjener respekt. Vi har en grunnleggende verdi som mennesker, og frem til de viser at de ikke kan oppføre seg med respekt for andre, får de respekt fra meg. Men eksen din har til og med klart å bli domfelt for hvordan han har oppført seg mot deg, og har helt klart ikke krav på noe som helst fra deg. La barneverntjenesten styre samværet hans, og så stiller du opp med det barna trenger av støtte. Ja og det er nok der jeg også er, alle fortjener i utgangspunktet respekt. Men denne mannen har knust min respekt for han, etter alt han har gjort mot meg. Og ja han ble dømt for det. Dessverre styrer ikke barneverntjenesten samvær. De kan kun anbefale, men har ikke lovverket i ryggen til å styre samvær. Det er det kun tingretten som kan gjøre og jeg orker ikke en ny runde i retten. Han fikk samværsrett med tilsyn som et av punktene i dommen. Takk for alle svar, alle sammen! Anonymkode: fd6d3...412
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei du er ikke slem! Du reagerer helt normalt ut ifra det du beskriver om han. Han er narsissist - og driver med psykisk terror fortsatt. Jeg hadde blokkert han og heller brukt en mailkonto som tilsynsfører fra barnevernet evt kunne disponere. Anonymkode: 3b850...6c1 Takk. det hjelper å høre at dette er en normal reaksjon. Tilsynsfører fra barnevernet har gitt klar beskjed om at han kun er nettopp tilsynsfører og ikke noe annet. Og barneverntjenesten stiller kun med tilsynsfører og er ikke behjelpelige utover det når det gjelder samvær. Litt kjipt, for jeg hadde trengt at noen tok disse rundene for meg. Blir så tappet av det. Anonymkode: fd6d3...412
AprilLudgate Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Barn. Samværsrett jo, med tilsyn. Anonymkode: fd6d3...412 Skjønner. Da antar jeg samværet skal avtales på forhånd for eksempel årlig? Da setter du eksempelvis en gang i året opp datoer/sted osv eller hvordan dette organiseres på denne mailen. Så blokkerer du ham fra telefonen, og sjekker mailen en dag før avtalt samvær i tilfelle han har måttet avlyse. Du forklarer ham på mail hvordan kommunikasjonen skal foregå fremover, og at du ikke skal kontaktes utenom dette. Aldri. 4
Ukjentkjendis Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 Respekt må være gjensidig. Du kan si ifra at 15 smser per døgn er ikke greit...og så videre, så vet han hvor grensen går. Sett dine egne grenser... Jeg synes at antall smser viser at han er frustrert...kanskje lurt å holde avstanden.. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Skrevet 5. januar 2022 Du skal ikke ha kontakt med han. Hvis han manipulerer deg til å tro du må det så har han fortsatt makt over deg og da trenger du hjelp! Kontakt krisesenter eller deres anonyme rådlinje på 116006 Anonymkode: 50d07...dfe 2
Gjest Skogsalv Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 (endret) Alle disse meldingene, er trakassering og psykisk terror. Du kan anmelde ham for det. Be om besøksforbud. Da har han ikke lov å sende deg meldinger. Google " besøksforbud " ,så ser du hva det innebærer. Endret 5. januar 2022 av Skogsalv
SoWhat? Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 Du skriver at du ikke går inn i unødige diskusjoner med han. Hvorfor går du inn i diskusjoner i det hele tatt? Hvorfor er han ikke blokkert? Hvorfor er du fremdeles avhengig av kontakt med han? Han har samvær under tilsyn, og da kan all kommunikasjon vedr barna gå via tredjeperson. Så du må spørre deg selv hvorfor du fortsetter å la han "terrorisere" deg. Det er viktig å finne ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå