Gjest Warrior Skrevet 4. januar 2022 #1 Del Skrevet 4. januar 2022 Er alkohol alt folk tenker på? Drit i smittespredning så lenge folk får gå ut å drikke seg fulle eller hva er greia? Er det ikke godt nok å drikke i sitt eget hjem eller hos venner/familie? Det viktigste er å unngå smittespredning! Det viktigste er å unngå for mange syke og unngå mange alvorlig syke på en gang. Det er litt viktigere enn alkohol. Ja alkohol er godt, men det er ikke hele livet. Godta sjenkestopp så lenge det er mye smittespredning og mye smitte er det nå. Det er i alle fall min mening. Verden går ikke under selv om det er sjenkestopp. Det er faktisk et bra tiltak. Enig eller ikke? Hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ella Grisella Skrevet 4. januar 2022 Populært innlegg #2 Del Skrevet 4. januar 2022 Det keg tenker mest på er at dette faktisk er folks arbeidsplasser, folks firmaer, folks levebrød. Jeg synes virkelig synd på de som driver utesteder og spisesteder :( 75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluedot Skrevet 4. januar 2022 #3 Del Skrevet 4. januar 2022 Dette handler ikke om alkoholen i seg selv. Det handler om arbeidsplasser og inntekter. De kunne heller hatt skjenkestopp fra kl 22 f.eks igjen for en periode. 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisbethBerg Skrevet 4. januar 2022 #4 Del Skrevet 4. januar 2022 Som de over sier: dette handler om arbeidsplasser, ikke alkoholen i seg selv. En bransje med brukket rygg har fått enda et støt, for noen det siste og avgjørende som ble kroken på døren. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 4. januar 2022 #5 Del Skrevet 4. januar 2022 Nei, deg er ikke godt nok for de som jobber på pub/ restaurant at du sitter og drikker i ditt eget hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. januar 2022 #6 Del Skrevet 4. januar 2022 Fordi puben er der jeg går for å treffe kompiser, small talk med bekjente og generelt senke skuldrene etter en uke med stress. Der jeg møter motsatt kjønn også. Så ja det er en viktig del av mitt liv. Om noen får influensa so be it. Folk som er redde får holde seg hjemme. Ella Grisella skrev (6 minutter siden): Det keg tenker mest på er at dette faktisk er folks arbeidsplasser, folks firmaer, folks levebrød. Jeg synes virkelig synd på de som driver utesteder og spisesteder Dette også!!! Kjenner mange folk i denne bransjen og de er fine hardtarbeidende folk som ikke fortjener å få levebrødet tatt fra seg for at politikerne skal ha en easy way out og moralistene skal stå og hovere. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brud84 Skrevet 4. januar 2022 #7 Del Skrevet 4. januar 2022 Så du offrer ingen av de tusenvis som jobber i serverisgsbransjen og som igjen er permitert en tanke? Dette er arbeisplasser for utrolig mange! Mange av de som driver små steder, går konkurs, og mang blir sittende i dyp gjeld. I tilegg er utelivet for mange eneste stedet de treffer andre, og blir mer ensomme når dette tilbudet blir borte. Og jeg er nå ikke så sikker på at det hjelper mot smittespreding heller, for nå blir det bare mer drikking i private hjem, hvor det ikke er noen meter, ingen kontroll, ingen ting! Antagelig drikke folk mer også, for polvarer er billiger enn på byen, og det er vel heller ikke så bra. Denne sjenkestoppen er menisgsløs, og gjør ikke noe annet enn å ødelegge livene til folk. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kapteinsupertruse Skrevet 4. januar 2022 #8 Del Skrevet 4. januar 2022 Jeg nyter at det er stopp på alkohol og fulle folk på byen. Akkurat som det er en menneskerett å drikke. Gjør med røyk, som med alkohol. Gjør det umåtelig, usannsynlig dyrt å handle alkohol. Nå er det alkisene jeg er imot. Ikke imot bedriftseiere som lever av salg av alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. januar 2022 #9 Del Skrevet 4. januar 2022 Ella Grisella skrev (4 minutter siden): Det keg tenker mest på er at dette faktisk er folks arbeidsplasser, folks firmaer, folks levebrød. Jeg synes virkelig synd på de som driver utesteder og spisesteder Ja akkurat det er trist, men det er mange som blir/har blitt rammet av denne pandemien. Dessverre. Men folk som ikke jobber på sånne steder, men likevel klager og klager fordi det er sjenkestopp. Det skjønner jeg ikke. Entern skrev (Akkurat nå): Fordi puben er der jeg går for å treffe kompiser, small talk med bekjente og generelt senke skuldrene etter en uke med stress. Der jeg møter motsatt kjønn også. Det kan man gjøre mange andre steder også. Er ikke på en pub jeg blir mest kjent med folk. Alle kan møte det motsatte kjønn og venner andre steder hvis de bare vil, når vi er i en pandemi. Til det roer seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 4. januar 2022 #10 Del Skrevet 4. januar 2022 Herregud. Det handler om arbeidsplasser og bedrifter og livsverket til folk som mister levebrødet sitt. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StovnerJune Skrevet 4. januar 2022 #11 Del Skrevet 4. januar 2022 Utestedene må ta en så stor del av kostnaden med koronatiltakene selv om det ikke finnes en eneste rapport som faktisk viser at skjenkestopp har en effekt. Det blir en dyr pris å betale for ren synsing hos politikerne. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. januar 2022 #12 Del Skrevet 4. januar 2022 StovnerJune skrev (4 minutter siden): Utestedene må ta en så stor del av kostnaden med koronatiltakene selv om det ikke finnes en eneste rapport som faktisk viser at skjenkestopp har en effekt. Det blir en dyr pris å betale for ren synsing hos politikerne. Synsing OG moralisering. Smitteøkningen har ikke minsket det aller minste siden skjenkestoppen, det er helt åpenbart at det ikke har noen effekt. Men politikerne våre kan selvsagt ikke vedkjenne at de ikke bare har feilet men gjentatt samme gamle feil de har gjort før. Det er ikke på byen sykdommen spres. Det er på skoler og arbeidsplasser. Å stenge skolene hadde nok hatt mer effekt enn skjenkestopp. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NorthernLight Skrevet 4. januar 2022 #13 Del Skrevet 4. januar 2022 Entern skrev (33 minutter siden): Fordi puben er der jeg går for å treffe kompiser, small talk med bekjente og generelt senke skuldrene etter en uke med stress. Der jeg møter motsatt kjønn også. Så ja det er en viktig del av mitt liv. Om noen får influensa so be it. Folk som er redde får holde seg hjemme. Influensa? Det er ikke influensa som dominerer i Norge til opplysning (det er omicron... ) Alkohol tiltrekker mer folk og hvis det da sitter en drøss med folk på ett dårlig ventilert sted så vil smitten øke. Omicron er ekstremt smittsomt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ostekaker Skrevet 4. januar 2022 #14 Del Skrevet 4. januar 2022 (endret) Fordi det er arbeidplasser, mange mister jobben sin når resturanter og barer går konkurs eller når det er sjenkestopp. Så det blir for enkelt å si at det handler om at folk vil drikke. Jeg synes det er er en bra plan at resturanter muligens kan få lov å servere alkohol igjen, da de slipper å gå konkurs og mange blir arbeidsledig. Og det med gjelden er også et godt poeng og argument for å åpne opp for det igjen. Og jeg kjøper aldri alkohol ute, da det er allfor dyrt i min mening, men har forståelse for at det er folk som synes det er godt med et glass vin, akkurat som jeg synes det er godt med en cola zero Endret 4. januar 2022 av ostekaker skriveleif 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. januar 2022 #15 Del Skrevet 4. januar 2022 addict skrev (17 minutter siden): Herregud. Det handler om arbeidsplasser og bedrifter og livsverket til folk som mister levebrødet sitt. Jeg forstår det men jeg snakker mest om de som klager for de ikke får gå ut å drikke. Som om det er viktigere enn andres liv og helse. Selvfølgelig er det forståelig at de som jobber der og mister levebrødet sitt er i mot sjenkestopp, men kun de jeg forstår også. Entern skrev (7 minutter siden): Synsing OG moralisering. Smitteøkningen har ikke minsket det aller minste siden skjenkestoppen, det er helt åpenbart at det ikke har noen effekt. Men politikerne våre kan selvsagt ikke vedkjenne at de ikke bare har feilet men gjentatt samme gamle feil de har gjort før. Det er ikke på byen sykdommen spres. Det er på skoler og arbeidsplasser. Å stenge skolene hadde nok hatt mer effekt enn skjenkestopp. Ja skoler, arbeidsplasser og reising er skyld i mest smitte nå og det er sjokkerende at skoler får holde åpent når det er så mye smitte der, men hadde det ikke vært for sjenkestopp så hadde smittetallene vært enda høyere. Tror jeg. Jeg har vært mye på byen og drukket selv og vet at alt for mange fulle folk driter i avstand og smittespredning. Der sitter man tett i tett. Er ganske sikker på at hvis det ble slutt på sjenkestopp nå så kom smittetallene til å øke enda kraftigere etter en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shalott Skrevet 4. januar 2022 #16 Del Skrevet 4. januar 2022 Warrior skrev (36 minutter siden): Ja akkurat det er trist, men det er mange som blir/har blitt rammet av denne pandemien. Dessverre. Men folk som ikke jobber på sånne steder, men likevel klager og klager fordi det er sjenkestopp. Det skjønner jeg ikke. Det kan man gjøre mange andre steder også. Er ikke på en pub jeg blir mest kjent med folk. Alle kan møte det motsatte kjønn og venner andre steder hvis de bare vil, når vi er i en pandemi. Til det roer seg. Selv om man gjerne er seg selv og sine egne nærmest, går det fint an å løfte blikket og innse at mange av tiltakene kan være svært kjipe, selv om de ikke går ut over en selv. For min del har ikke sjenkestopp noe som helst og si. Jeg drikker ikke alkohol, ingen av mine jobber i restaurantbransjen. Men jeg kan likevel se at det har store konsekvenser for mange andre, folk som lever av sin jobb i denne bransjen, eller de som har sin møteplass på puben. Jeg har heller ikke skolebarn, men har ingen problemer med å forstå at dette opplegget med rød/gul trafikkmodell, hjemmeskole, delvis digital undervisning er enormt krevende for svært mange elver (og foreldre og lærere). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 4. januar 2022 #17 Del Skrevet 4. januar 2022 Entern skrev (5 minutter siden): Vet du hvilke dårlig ventilerte steder som er fulle av folk som absolutt ignorerer alle smittevernregler? Skoler. Det er det defintivt problematisk å holde barn borte fra skolen, men du har helt rett. Det blir ikke mindre smitte i skolen av at restauranter må stenge. Det kalles vel å rette baker for smed. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. januar 2022 #18 Del Skrevet 4. januar 2022 Jdz skrev (Akkurat nå): Det er det defintivt problematisk å holde barn borte fra skolen, men du har helt rett. Det blir ikke mindre smitte i skolen av at restauranter må stenge. Det kalles vel å rette baker for smed. Jepp nettopp, dette☝️👍 Er forøvrig slett ikke for å holde barna unna skolen, stakkars barn! Men det er på skoler smitten spres, ikke restauranter. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 4. januar 2022 #19 Del Skrevet 4. januar 2022 Entern skrev (Akkurat nå): Jepp nettopp, dette☝️👍 Er forøvrig slett ikke for å holde barna unna skolen, stakkars barn! Men det er på skoler smitten spres, ikke restauranter. Ja på grunn av sjenkestopp. Når det blir slutt på sjenkestopp blir det nok noe annet. Det er jeg sikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. januar 2022 #20 Del Skrevet 4. januar 2022 Warrior skrev (1 minutt siden): Ja på grunn av sjenkestopp. Når det blir slutt på sjenkestopp blir det nok noe annet. Det er jeg sikker på. Tro hva du vil, det er et fritt land. Hadde du benyttet deg av restauranter og pubber ville du visst at de i aller høyeste grad har fulgt smittevernreglene til punkt og prikke. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg