Gå til innhold

Reagerer ofte barnehageansatte om et barn hver dag blir levert 07.30 og hentet 16.30?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hele tiden, aldri en fridag i blant eller korte dager? Og er attpåtil sjelden syk? Er det noe barnehagen reagerer på?

Anonymkode: 26a03...8cb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er du redd for?

Anonymkode: d2bef...e8c

AnonymBruker
Skrevet

Svigermor som jobber i barnehage har uttalt at hun er trist på enkeltes barns vegne når de alltid leveres kl 7 og hentes 17-17.10, og blir sendt syk i barnehagen. Utover det er det helt vanlig, folk jobber jo 8 timer. 

Anonymkode: 4867c...1cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker for meg selv at det barnet gjerne har lange dager, men barnet har det fint, så tenker ikke noe mer over det. 

De aller fleste foreldre går i full jobb, og da er det helt naturlig med lange dager. Skjønner ikke helt hvorfor det skal være så negativt. Mitt eget barn blir selv levert på sfo kl 7, og ikke henter før 16-16:15 når mannen er offshore. Slik er det bare. 

Anonymkode: 6f8a4...80d

AnonymBruker
Skrevet

Du reagere selv på det, når du er redd for å bli dømt av barnehagen. Kan ikke du justere livet ditt slik at det er du som oppdrar barnet og ikke barnehagen ?

Anonymkode: 3e6df...260

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke disse innleggene om barnehager, selv om jeg nå har en 10-åring selv. Hvis barnehagen er åpen fra 7-17, så kan barna være der i den tiden. Jeg hadde aldri brydd meg om hva de ansatte tenkte om det, så lenge jeg selv visste at jeg brukte den tiden på noe fornuftig og at barnet TRENGTE å være der! De fleste jobber hver dag, i 7,5-8 timer, og skulle man en sjelden gang hatt en fridag, så er det jo ingen som vet om du bruker den dagen hjemme på sofaen! Vi betaler for plassen, og de skal ha kapasitet til alle barna som har plass der. Når min gikk i barnehagen, var jeg arbeidsledig en stund, så jeg hadde barnet der halve dagen, bare for barnets skyld. De ansatte ville gjerne ha barnet der MER, fordi det var upraktisk at vi kom f.eks midt i frokost/lunsj, eller at jeg hentet midt i en aktivitet, så det ble lengre dager etter det, på DERES forespørsel.

Anonymkode: a64d3...5f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som barnehageansatt i mange år vil jeg svare nei, dette reagerer ikke vi på. Vi forstår at vi passer barna mens (de fleste) foreldre er i jobb og at foreldres jobb og reisevei dit varierer mye. 

Det jeg innimellom kan ha reagert på er småbarn som blir hentet 5 min før stengetid ofte i løpet av en uke når en eller begge foreldrene er hjemme i permisjon el med yngre søsken eller andre grunner. Den siste halvtimen fra 16.30 til 17.00 kan være lang og tøff for de yngste når de ser at alle andre barn blir hentet og de lengter etter sin mamma og pappa. 

Anonymkode: 691b1...a2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok an på hvor gammelt barnet er og hvordan barnet generelt har det både i barnehagen og ellers. Hvis det er en 1 åring som er i barnehagen 10 timer hver eneste dag, og i tillegg er mye utilpass, trøtt og sliten, så håper jeg de tar det opp med foreldrene. 

Anonymkode: 8f1d3...810

Skrevet

Jeg husker veldig godt da jeg gikk i barnehagen og veldig ofte ble hentet sist. Barnehagen forandrer seg til et annet sted sent på dagen når de fleste har dratt hjem og jeg husker det som skummelt og trist. Har derfor prøvd så godt jeg kan med mine tre at de ikke skal hentes sist. Vi løser det med at vi bytter på å levere og hente annenhver dag slik at den ene kan jobbe 7-3 og den andre 8-4. men jeg skjønner at ikke alle klarer å få til dette

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig an på både barnet og alder. 

Anonymkode: 2e1d2...bb8

AnonymBruker
Skrevet

Fleste her pendler (bygda) så det må nesten bli sånn. Folk køyre gjerne 20.min til barnehagen også 45.min til jobb. 

Nei tenkjer lite over det.

Anonymkode: b1a5f...6c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...