Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mulig dette burde gå under en annen kategori, så bare flytt om det er tilfelle :) Jeg leste noen gamle tråder på KG (typ fra 2010) og tonen i de trådene er såå mye bedre enn de er her i dag! Jeg orker ikke å starte en tråd lenger fordi uansett hva man skriver blir man halshugget (kunne ikke dy meg med å starte denne tråden, da). Hva har skjedd? Nybakte mødre som er usikre på ting som kan virke patetisk for flergangsmødre får jo gjennomgå og trykkes ned i søla og tråkket på selvtilliten. Jeg får helt vondt av å lese svarene til noen brukere her inne! Klart det er trolling i alle kategoriene på KG, men de kan man jo overse. Når det gjelder mammapolitiet er det derimot om å gjøre å få andre mammaer til å skamme seg, kan det virke som. Hvorfor!? Kan vi ikke heller støtte hverandre? Å være mamma/pappa er vanskelig nok fra før! Vet ikke helt hvor jeg vil med denne tråden. Kanskje bare skape mer bevissthet rundt hvordan tonen vi har til hverandre er her? Synes vi er superhelter, jeg, men alle kan jo gjøre feil, og det må være lov å spørre når man er usikker ❤️  selv om vi sikkert kan være enige i at vi ofte er uenige ;) 

Anonymkode: 01c40...66d

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt blanda drops ja :) Fort at tonen blir sur. Spesielt hvis temaet er kontroversielt. MEN innimellom er det folk som tar seg tid til å skrive lange, varme og hjelpsomme svar til folk som strever ❤️ 

Anonymkode: 7de14...055

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Tør ikke å poste uten å vise at jeg har tenkt gjennom absolutt alt og selv da er det ikke nødvendig vis sånn at folk svarer på der jeg spør om og. 

Men du kan vedde på at noen alltid finner den ene lille tingen du har glemt og "angriper"

Anonymkode: 37042...8e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå må du ikke blande begrepene mammapoliti med drittkjerringer, da. Mammapoliti er ute med pekefingeren når noen gjør noe de anser som utrygt, men å komme med teite, kleine kommentarer om innleggene er det drittkjerringer som gjør. Som den personen som går inn i alle tråder og spør hvorfor man fikk flere barn, f.eks. Det er ikke mammapoliti, men jævla unødvendig når trådstarter trenger å lufte frustrasjon. 

Anonymkode: b02bc...b84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er et større problem her at folk blir kalt hysteriske for alt mulig, med en gang man lurer på noe eller ønsker å gjøre noe trygt for baby eller spør om noe er trygt for barn feks så kommer det masse svar og kaller folk for "hysteriske" eller "hysterisk førstegangsmor" osv. Så himla unødvendig! Føler det er det omvendte av mammapoliti egentlig. Men føler de samme som sier andre er hysteriske fort er ute og kaller folk mammapoliti om de sier at de er uforsiktige feks..

Anonymkode: 735ff...b24

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan nok tolkes som mammapoliti iblandt, men det handler primært om lysten til å videreformidle kunnskap og informasjon som man sitter på for min del. Jeg er kanskje ikke så flink til å legge ved masse emojier og uttrykke meg på en «innpakket» måte, men forsøker mitt beste i å ordlegge meg godt. 

Føler kanskje også at mange blir fortere fornærmet nå enn før, fordi man ikke egentlig er åpen for andre sine innspill. Samtidig er det sårbart, så det er vanskelig å formulere seg uten å trå noen på tærne.

Anonymkode: ef61d...9eb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på KG i maaaange, mange år, og tonen var en helt annen før. Da var jo forumet mye mindre, så man ble «kjent» på en helt annen måte, fulgte hverandres dagbøker og de fleste skrev under eget brukernavn. En klassisk tråd på graviditetsforumet på den tråden var noe à la «Dere jenter…hvor mange gulpekluter trenger jeg?» eller «Nå skjer det dere…nå føder jeg :)» med påfølgende hyggelige, oppmuntrende og morsomme svar. Det var rett og slett en lystig tone her før, aner ikke når den forsvant men i rundt 2013/1014 en gang? 
Som sagt var det mange faste brukere som fulgte hverandre over tid, og mange ble også gode venner i det virkelige liv. Det bar vel mer preg av et sosialt medium enn et stort, anonymt forum. 

Anonymkode: fb15a...341

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...