Gjest ingenting Skrevet 17. oktober 2005 #1 Skrevet 17. oktober 2005 Er det noen som har erfaring med dette? Har vært inne på nøstebarn.no og har lyst til å prøve dette. Hva er din erfaring, er det veldig mye arbeid? Må bleien vaskes etter hvert skift selv om man har i rispapir? Er ikke rispapiret stivt og ubehagelig for babyen? Hva bør jeg kjøpe inn til nyfødt baby (hvor mye av hvert osv...)?
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2005 #2 Skrevet 17. oktober 2005 Er det noen som har erfaring med dette? Har vært inne på nøstebarn.no og har lyst til å prøve dette. Hva er din erfaring, er det veldig mye arbeid? Må bleien vaskes etter hvert skift selv om man har i rispapir? Er ikke rispapiret stivt og ubehagelig for babyen? Hva bør jeg kjøpe inn til nyfødt baby (hvor mye av hvert osv...)? ← Har ikke barn selv, men husker moren min brukte slike på søstrene mine. Og hun var veldig fornøyd!! Vet ikke hvor mye som trengs av hvert og sånn, men sikkert noen andre som vet?
Leanne Skrevet 17. oktober 2005 #3 Skrevet 17. oktober 2005 Tøybleier er veldig enkelt og praktisk å bruke... Og det er mye bedre å ha på seg tøybleie enn engangsbleier... Rispapir er ikke stivt og ubehagelig. Hvis du legger ca 3 lag med rispapir på hverandre fanger den som regel opp all urin og avføring (med mindre det kommer veldig mye) da er det bare å vaske stumpen og legge i nytt rispapir. Trenger bare vaske bleiene når det kommer noe på selve bleien (eller når den er blitt brukt en dag eller to) Jeg kjøpte ca 30 tøybleier og 6 sperrebukser (legges uten på bleia for å forhindre at noe lekker ut på klærne..) 2-3 ruller med rispapir holder en god stund.. Kan jo og være greit og kun kjøpe 4-5 bleier 1-2 sperrebukser og en rull rispapir for å prøve, så kan en heller kjøpe mer hvis en velger å bruke det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå