AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Vår 8 måneder gamle baby går gjennom en separasjonsangstperiode og nekter å sove i sin egen seng for tiden, så nå samsover vi. Men hvordan gjør dere det til leggetid? Barnet vårt legger seg ca. halv 7 og så ammer vi når vi legger oss i 11-12-tiden før vi legger han tilbake i hans egen seng. Men dere legger dere vel ikke klokken 19?😅 legger dere babyen i deres egen seng og blir der til hen sovner eller er det andre måter å gjøre det på? Anonymkode: 4905d...90e
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Ved 8 mnd ammet jeg barnet i søvn i vår seng, og gikk ut av rommet etterpå. Han hadde sovepose på for å hindre at han krabbet ut hvis han våknet. Anonymkode: d387e...5c1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Sovnet i fanget mitt, så sov han der til jeg la meg. Anbefales ikke 😅 Anonymkode: a4192...4a5 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Hvor sterk seperasjonsangst snakker vi? Min var riktignok litt yngre da han drev på sånn, men han våknet hvis han ble lagt forsiktig over i egen seng eller hvis jeg snek meg lydløst ut av rommet. Om ikke på sekundet, så i hvert fall etter veldig kort tid. Det var det ingen mulighet for å "legge" ungen og så forlate rommet. Han sov dårlig på natt også, så jeg la meg rett og slett samtidig for å få maks ut av natta. De gangene jeg ville sitte oppe og se på TV, sov han på meg. Løsningen for dere avhenger jo av hvor sterk seperasjonsangst det er snakk om. Høres jo ut som om det bare er snakk om at han må sovne i voksensenga og ikke flyttes, men at dere kan forlate rommet? I så fall ville jeg personlig sikret voksensenga på en eller annen måte og så latt ungen bli liggende der til jeg skulle legge meg selv. Det er vel mulig å kjøpe gjerder/sengekanter osv til voksensenger. Eller så kan du legge madrasser rundt hele senga og selvfølgelig ha på baby call. Du kan i hvert fall ikke forlate en så stor baby i en usikret seng, for de trenger ikke mange sekundene før de ligger på gulvet og sovepose er ikke et veldig stort hinder for en på 8 mnd. Anonymkode: 3108b...f2a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vår 8 måneder gamle baby går gjennom en separasjonsangstperiode og nekter å sove i sin egen seng for tiden, så nå samsover vi. Men hvordan gjør dere det til leggetid? Barnet vårt legger seg ca. halv 7 og så ammer vi når vi legger oss i 11-12-tiden før vi legger han tilbake i hans egen seng. Men dere legger dere vel ikke klokken 19?😅 legger dere babyen i deres egen seng og blir der til hen sovner eller er det andre måter å gjøre det på? Anonymkode: 4905d...90e Legger meg med barnet, sniker meg ut om det går og forlater barnet i sengen. Får pappan til å bysse om det ikke går og jeg må ut av soverommet. #Klistremerkenr2 Anonymkode: b2724...d74
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Syns seperasjonsangst blir så feil ord å benytte, det er små barn som avhenger av oss for trygghet og for å bli rolige. Det er sånn det er, og behovene dems kommer først. Vet det er typisk kvinneguiden-deltagere å si det, men jeg mener det - og det kommer fra et godt sted, ikke for å dømme, for jeg forstår man har behov for egentid de timene på kvelden. Men man må bite tenna sammen, å få barn er litt unntakstilstand en stund. Vi samsover med vår 9mnd gamle sønn og blir i senga til han sover godt før vi sniker oss ut. Våkner han så går vi inn til han, og blir der til han sovner før vi prøver på nytt. Lager en «mur» rundt han så han ikke skal rulle ut av sengen. Innimellom kan jeg ikke gå, og da blir jeg liggende med ørepropper og scrolle🤷🏻♀️ Anonymkode: 9c72b...b52
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Ble en del kvelder jeg la meg klokka 19🤷🏻♀️ Tanken var å snike seg ut etterhvert, men sovnet ganske ofte samtidig. Våknet etter ei stund, gikk på badet og gikk å la meg igjen. Jobbet hardt med å få de i egen seng og på eget rom, men savnet og savner også fremdeles å ha de i senga med meg. Ikke alltid, men av og til angrer jeg på at jeg tvang de for fort over i egen seng og selvstendighet. Skulle ønske jeg satte mer pris på deres ønske om nærhet. Anonymkode: 5c70a...e64 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #8 Skrevet 5. januar 2022 Takk for svar, gjengen! Blir nok å dytte voksensenga inn til veggen og sikre den åpne siden, så ser vi om vi kan snike oss ut😅 skal prøve å sette pris på kosen som følger med, men siden han vil bæres hele dagen så hadde det vært godt å ha kroppen litt for seg selv på kvelden også😂 ts Anonymkode: 4905d...90e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #9 Skrevet 5. januar 2022 Vi ammer? Produserer din mann også melk? Anonymkode: 56b8d...404 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #10 Skrevet 5. januar 2022 Sovna i senga med ho på det tidspunktet, så flytta ho over i sprinkelsenga. Hadde på babycall og la meg sjølv ca 22:00. Før det hadde vi bedsidecrib og gjorde det same. Anonymkode: e0830...d88
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #11 Skrevet 5. januar 2022 Har en på 8 mnd som er helt lik - jeg har rett og slett dyttet sengen vår inn til veggen på den ene siden og satt sprinkelsengen på den andre siden 😬 Han kan jo selvsagt krabbe ut i enden, men han pleier å lage godt med lyd når han våkner + kamera, så bekymrer meg ikke for akkurat det. Legger han i 7 tiden, ammer han i søvn på soverommet og sniker meg ut Noen ganger så sovner jeg med han også 😬 Anonymkode: 5f691...616
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå