Allegodetinger3 Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Blir inspirert av oppussingstrådene her.Hva tenker dere det koster bare i arbeidspenger om man vil ha fagmann til å legge membran og fliser på et bad på ca 9 kvm. Jeg tenker storefliser som 60×60 både på vegg og gulv. Vi river alt på forhånd selv og monteter dusj, do og møbler selv.
Allegodetinger3 Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #2 Skrevet 4. januar 2022 Mye skrivefeil her, men knotete å skrive fort på telefon🙂
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 Allegodetinger3 skrev (14 timer siden): Blir inspirert av oppussingstrådene her.Hva tenker dere det koster bare i arbeidspenger om man vil ha fagmann til å legge membran og fliser på et bad på ca 9 kvm. Jeg tenker storefliser som 60×60 både på vegg og gulv. Vi river alt på forhånd selv og monteter dusj, do og møbler selv. Du kan vel grovt regne ca. 1050,- for fagmann per time inkl.mva + materiell. Dess større fliser du velger, jo mer koster det å legge, altså flislegger tar mer betalt i timen for store fliser. Koster også mer om du ønkser typiske gulvfliser på veggene også. Selv ville jeg hatt fagmann til å montere dusj og toalett også mtp garanti osv. Anonymkode: 099a9...a89 4
Allegodetinger3 Skrevet 5. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan vel grovt regne ca. 1050,- for fagmann per time inkl.mva + materiell. Dess større fliser du velger, jo mer koster det å legge, altså flislegger tar mer betalt i timen for store fliser. Koster også mer om du ønkser typiske gulvfliser på veggene også. Selv ville jeg hatt fagmann til å montere dusj og toalett også mtp garanti osv. Anonymkode: 099a9...a89 Koster det virkelig mer med større fliser? Det var rart syns jeg. Men timesprisen sier meg ikke så mye for jeg aner ikke hvor mange timer som kreves? Kan man tenke seg 20 timer feks??
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #5 Skrevet 6. januar 2022 Allegodetinger3 skrev (18 timer siden): Koster det virkelig mer med større fliser? Det var rart syns jeg. Men timesprisen sier meg ikke så mye for jeg aner ikke hvor mange timer som kreves? Kan man tenke seg 20 timer feks?? Det gjør det, dessverre. Hadde nok regnet en 4-5 uker på en slik jobb. Jeg gjorde noe tilsvarende, men tok kun fliser i dusjsone og gulv. Resten malt gips. Men, det ble en totalrenovering. Betalte 120 000,- inkl. mva for alt. Anonymkode: 099a9...a89
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #6 Skrevet 6. januar 2022 Dere river alt selv, men hvem klargjør alt før membran og flislegging? Altså retter opp vegger, skrur våtromsplater og forbereder det elektriske? Hvem ordner sluket? 60x60 format er forøvrig standard nå og koster ikke ekstra å legge. Det er en enmannsjobb, større formater krever ofte to personer og koster ekstra. Men avhengig av finish som for eksempel gjæring av hjørner, kan prisen for å legge dem variere. Anonymkode: 84b18...8b8 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #7 Skrevet 6. januar 2022 Det er vanskelig å svare på. Da det varier sykt mye. Men tenker du minimum må regne 150-300K. Kommer an på materialer og møbler osv. Holder på nå. Og da kan en vask med skap i vår str variere på pris alt fra 5000 til 30.000kr. Så vi har valgt plater og gulvbelegg. Siden vi da har lov å gjøre det meste selv. Har til nå brukt ca 18k på plater med tilbehør. Gulvlegging kommer på ca 7000kr ink gulv. 10k på flytsparkel og varmekabel. 25K på avløpsrør og vannrør. Innredning lihher på ca 20 K og El artikler, spotter, strøm, vifte ol ligger på ca 10K. Mulig jeg har glemt noe så ca 100K i materialer på 6m2 bad. Og det på godt rabatterte priser. Siden jeg har kontakter og får proff priser. Så uten det ville nok kostnaden ligget på nermere 150K. Hvis du ikke trenger å flytte avløp og vann, sparer du veldig mye. Men vi har utvidet et rom fra litt under 4m2 til ca litt over 6m2. Og da ble flytting og bytting av gamle kobber rør noe vi måtte gjøre. Kloakk har vi lagt selv. Siden det var ganske enkelt her. Anonymkode: 3fb31...421
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #8 Skrevet 6. januar 2022 Allegodetinger3 skrev (20 timer siden): Koster det virkelig mer med større fliser? Det var rart syns jeg. Men timesprisen sier meg ikke så mye for jeg aner ikke hvor mange timer som kreves? Kan man tenke seg 20 timer feks?? Desto større fliser, mer kapping og vanskeligere å legge. Det sier seg i grunnen selv. 20 timer er for lite ved renovering av bad. 20 timer er ikke en arbeidsuke en gang. Anonymkode: 33136...f1d 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #9 Skrevet 6. januar 2022 9 m2 er et stort bad, jeg tipper det kommer på 80 000 kr - 100 000 kr for membran og flis. Vurder å ha maling på veggene og flis kun i våtsoner. Anonymkode: d86d6...351
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #10 Skrevet 6. januar 2022 Du må jo regne ut kvm på veggene også, ikke bare gulvarealet. Anonymkode: 33136...f1d 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #11 Skrevet 6. januar 2022 Vi betalte 240000 for vårt bad på 8 kvadrat med fliser på gulv og våtromsplater. Vi rev ut alt selv men for å få det godkjent må man ha fagfolk til å gjøre alt, absolutt alt. Badet måtte rives helt inn til stendere. Anonymkode: d5327...87d 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #12 Skrevet 6. januar 2022 Vi tok flis på flis, både på vegger og gulv, etter at vi ringe mange flisleggere og spurte om tips og råd. Badet ble grundig sjekket og det var helt i orden og ha flis på flis; en måte å spare ekstra penger som vi kunne brukt på møblet, toalett osv. Anonymkode: 11e5c...1de 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #13 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi betalte 240000 for vårt bad på 8 kvadrat med fliser på gulv og våtromsplater. Vi rev ut alt selv men for å få det godkjent må man ha fagfolk til å gjøre alt, absolutt alt. Badet måtte rives helt inn til stendere. Anonymkode: d5327...87d Det eneste man trenger godkjenning på er strøm.. Resten må kun være fagmessig utført. Anonymkode: 7cfb2...757 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #14 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Det eneste man trenger godkjenning på er strøm.. Resten må kun være fagmessig utført. Anonymkode: 7cfb2...757 Men hvordan kan man dokumentere at det er fagmessig utført hvis Nina og Bjarne gjør dette selv? Anonymkode: 6956f...402 4
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #15 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Men hvordan kan man dokumentere at det er fagmessig utført hvis Nina og Bjarne gjør dette selv? Anonymkode: 6956f...402 Gode bilder underveis i arbeidet, og kvitteringer på alt som er brukt. Forskrifter og normer må selvsagt følges uansett hvem som utfører jobben. Anonymkode: 7cfb2...757 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #16 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gode bilder underveis i arbeidet, og kvitteringer på alt som er brukt. Forskrifter og normer må selvsagt følges uansett hvem som utfører jobben. Anonymkode: 7cfb2...757 Spørs om forsikringsselskapet synes det er tilstrekkelig, dersom det oppstår lekkasje. Anonymkode: 6956f...402 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #17 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørs om forsikringsselskapet synes det er tilstrekkelig, dersom det oppstår lekkasje. Anonymkode: 6956f...402 De må i så fall dokumentere at skaden skyldes arbeid som ikke er fagmessig utført.. I praksis betyr dette oftest kun at det kan ta bittelitt lenger tid for å få godkjent skaden som en forsikringssak (hvis arbeidet faktisk er utført etter forskriften). Anonymkode: 7cfb2...757
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #18 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): De må i så fall dokumentere at skaden skyldes arbeid som ikke er fagmessig utført.. I praksis betyr dette oftest kun at det kan ta bittelitt lenger tid for å få godkjent skaden som en forsikringssak (hvis arbeidet faktisk er utført etter forskriften). Anonymkode: 7cfb2...757 Hvis man pusser opp badet selv, så kan det ikke være verdt en eneste krone; en dag når man bestemmer seg for å selge huset. Anonymkode: 11e5c...1de 4
Rosa Dartle Skrevet 6. januar 2022 #19 Skrevet 6. januar 2022 Vi pusset nylig opp badet, 10 kvm med 60x60 flis. Kom på ca 450.000 for alt (minus at mannen rev det gamle), da med relativt dyre fliser (og ble mye kapp siden de var så store). 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #20 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi tok flis på flis, både på vegger og gulv, etter at vi ringe mange flisleggere og spurte om tips og råd. Badet ble grundig sjekket og det var helt i orden og ha flis på flis; en måte å spare ekstra penger som vi kunne brukt på møblet, toalett osv. Anonymkode: 11e5c...1de Ikke noen god ide. Da holdbarheten på membranen er mye kortere enn holdbarheten på flisene. Å legge to lag membran, feks membran over fluene og så legge fliser på nytt, får du kondens problemer. Så syntes du egentlig har gått et dyrt og dårlig råd Anonymkode: 3fb31...421 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå