Gå til innhold

Baby gjør meg gal!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Bellamh
Skrevet

Hei dere! Jeg trenger SÅRT tips!! Datteren vår legger seg mellom 18-19, hun er 11 måneder. Hun har 1 dupp i bhg rundt 11:30-12. ca 2 timer. Problemet er at når hun legger seg for kvelden, så våkner hun 2-3 timer etterpå. Virker som hun tror at natta er en dupp.. Hun HYLSKRIKER også om vi legger henne ned og går fra henne. Har prøvd å sitte der inne, finker ikke, hun fortsetter bare å gråte.. Jeg er helt rådvill.. jeg orker ikke mer! Ikke en eneste kveld på snart 2 mnd.. er så sliten. Hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve å legge henne litt senere? 19.30-20.00? Blir sikkert grinete et par dager, men verdt et forsøk ☺️

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så hun våkner i barnehagen i to-tiden?

Høres ut som om det er for kort tid mellom soving i barnehagen og leggetid.  Blir jo kun ca 4 timer våken før det skal være natt?

Kort inn litt på dupp i barnehagen? Kan de legge henne tidligere? Evt legg litt senere på kvelden, men kan bli kort natt om dere skal opp tidlig.

Anonymkode: 560f9...51a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gav opp å legge min i sin egen seng, ble samme resultatet som du beskriver. Vi samsover hver natt og da sover han natten gjennom. Det var ikke planen men ellers får ingen av oss noe søvn 🤣

Anonymkode: bd304...eee

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Å korte inn på duppen blir drastisk når hun er under ett år, men de kunne kanskje lagt henne 11:30 i barnehagen, i stedet for nærmere 12. Jeg vet alle er forskjellige, men jeg har jobbet mange år på småbarn og de vil gjerne sove 11:15 og utover, ikke så "seint" som 12.

Og hvis hun våkner 14, så legges for natten fire timer senere, høres det ut som for lite tid. Prøv kanskje å holde henne våken til 19/19:30? Mine la seg 19:30 før de var ett år, men sov likevel 11,5 timer hver natt, så det var mer enn nok når duppen på dagtid gjør at det til sammen blir 13 timer soving i døgnet.

Bare forslag, altså. Forstår at du må være veldig sliten! 

Anonymkode: 5e987...a16

• Liker 7
Gjest Bellamh
Skrevet
Natea skrev (27 minutter siden):

Hva med å prøve å legge henne litt senere? 19.30-20.00? Blir sikkert grinete et par dager, men verdt et forsøk ☺️

Har prøvd det også.. Hun er kjempe trøtt i 4 tiden når vi kommer hjem.. Vi må faktisk legge henne rundt 18:30.. hvis ikke blir hun overtrøtt.. 

Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å korte inn på duppen blir drastisk når hun er under ett år, men de kunne kanskje lagt henne 11:30 i barnehagen, i stedet for nærmere 12. Jeg vet alle er forskjellige, men jeg har jobbet mange år på småbarn og de vil gjerne sove 11:15 og utover, ikke så "seint" som 12.

Og hvis hun våkner 14, så legges for natten fire timer senere, høres det ut som for lite tid. Prøv kanskje å holde henne våken til 19/19:30? Mine la seg 19:30 før de var ett år, men sov likevel 11,5 timer hver natt, så det var mer enn nok når duppen på dagtid gjør at det til sammen blir 13 timer soving i døgnet.

Bare forslag, altså. Forstår at du må være veldig sliten! 

Anonymkode: 5e987...a16

Skulle ønske det var så enkelt! 😩 Føler vi har prøvd ALT… har lagt henne senere, men det hjelper ikke.. hun er veldig trøtt når vi kommer hjem i 4 tiden… 

Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg gav opp å legge min i sin egen seng, ble samme resultatet som du beskriver. Vi samsover hver natt og da sover han natten gjennom. Det var ikke planen men ellers får ingen av oss noe søvn 🤣

Anonymkode: bd304...eee

Ja, hun sover hele natten! Hvis hun skal sove i vår seng må jeg ligge der.. hun hyler hvis jeg går..

AnonymBruker
Skrevet

Hva med to dupper på dagtid og litt senere leggtid?

Anonymkode: 6e45f...a0f

• Liker 1
Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med to dupper på dagtid og litt senere leggtid?

Anonymkode: 6e45f...a0f

Prøvd det også.. funker ikke.. 

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig at så små ikke sover natta igjennom, reagerer vel litt på kun en lur på dagen. Men alle barn er ulike. 

Anonymkode: 4a211...87c

• Liker 5
Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt vanlig at så små ikke sover natta igjennom, reagerer vel litt på kun en lur på dagen. Men alle barn er ulike. 

Anonymkode: 4a211...87c

Ja det vet jeg jo. Hadde det bare vært at hun «ikke sov natten gjennom»… men hun våkner 2-3 timer etter leggetid og holder det gående i 3-4 timer på kveldstid.. 

Gjest Bellamh
Skrevet

I natt, så måtte jeg opp for å tisse. Da hylskrek hun med en gang jeg gikk. Hun sov, men virker som hun er på «alerten».. hun er redd for at jeg skal gå. 

Gjest Bellamh
Skrevet
Bellamh skrev (4 minutter siden):

I natt, så måtte jeg opp for å tisse. Da hylskrek hun med en gang jeg gikk. Hun sov, men virker som hun er på «alerten».. hun er redd for at jeg skal gå. 

Hun sov med meg i sengen forresten. 

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å samsov en stund til. Jeg samsov med min til hun var rundt 1,5 år, først da var hun klar for å sove i egen seng.

Kommer fremdeles over i vår seng nå som hun er 4, en dag slutter hun med det og (og da vil jeg savne det).

Gjør det som funker ❤

Anonymkode: 3dcc8...5f6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samsov 💜

Anonymkode: 75454...3e0

AnonymBruker
Skrevet

11 mnd bare, hun er fortsatt liten og vil nok sove inntil deg siden hun går i barnehage. Det er nok mye inntrykk. Kanskje du bare må belage deg på å ligge ved siden av henne fra kl 20 ca  litt fremover 😊

Anonymkode: c9ee2...5b9

• Liker 10
Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Prøv å samsov en stund til. Jeg samsov med min til hun var rundt 1,5 år, først da var hun klar for å sove i egen seng.

Kommer fremdeles over i vår seng nå som hun er 4, en dag slutter hun med det og (og da vil jeg savne det).

Gjør det som funker ❤

Anonymkode: 3dcc8...5f6

Takk for tips, da blir det samsoving❤️ mannen sover med henne nå. Godt med litt alenetid i sofan kjente jeg!

Gjest Bellamh
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

11 mnd bare, hun er fortsatt liten og vil nok sove inntil deg siden hun går i barnehage. Det er nok mye inntrykk. Kanskje du bare må belage deg på å ligge ved siden av henne fra kl 20 ca  litt fremover 😊

Anonymkode: c9ee2...5b9

Takk for tips. Blir samsoving fremover ❤️ hun sovnet som en stein med mannen for en time siden!

AnonymBruker
Skrevet

Samsoving er som regel enkleste utvei. 

Anonymkode: e577a...d58

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...