AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Hei, hva har du kjøpt som førstegangsfødende og angret på i ettertid? Ønsker å høre om utstyr til mor og barn. Anonymkode: aba9d...843 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Kjøpte inn et tonnelass med gulpekluter med 1.mann. Vell, de støvet bort i en skuff. Kan telle på en hånd de gangene barnet har gulpet i sitt liv. Derfor ikke kjøpt mye av dette nå som vi venter nr 2. tenker at butikkene er åpne etter fødsel å, så se ann behovet! Bæresæle ble heller ALDRI brukt da vi endte med å forelske oss i bæreSJAL etter å ha prøvd dette hos en veninne (ikke prøvd på en gang). Anonymkode: 15e26...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Ammepute,anmekompresser,brystvortesalve ,ammepumpe og ammeinnlegg. Ble bortkastet for min del da jeg endte opp med å ikke amme likevel. Anonymkode: dd7a9...8fe 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Bedside crib. Det var umulig å flytte ungen uten at han våknet. Så det ble 100% samsoving og bedsiden ble brukt til oppbevaring av sengetøy. Anonymkode: 240fb...8da 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Bæresjal og bæresele, begge hatet det. Anonymkode: 16e77...17c 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Bedside crib (baby vil sove inntil, ikke brukt en natt), slyngevugge (baby hatet den), Stokke babybadekar (vanskelig tømmesystem og endte med å bade baby i vanlige badekaret), endel smokker (baby hatet smokk). Anonymkode: ffd7d...609
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Bæresjal. Ammepute(jeg trengte ammepute altså, men endte opp med å kjøpe ny noen uker etter fødsel fordi jeg ikke skjønte hva jeg hadde behov for før etter fødsel). Vippestol, aldri brukt. Anonymkode: 2b2e5...043
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Bæresele. Fikk klistremerkebaby som ville ha kroppskontakt hele tiden de første månedene, men allikevel likte han ikke selen og måtte bære rett i armene. Ellers kjøpe vi veldig mye utstyr og fikk bruk for alt. Anonymkode: f0bf4...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 Ingenting egentlig. Men ammepute var bortkastet. Syntes det var noe herk, mye lettere å bruke sofaputer eller en dyne som støtte. Herregud og jeg kavet med den ammepute man "måtte ha" 😅 Men altså, alle gjør seg jo helt forskjellige erfaringer, så hva andre hadde nytte av/ikke nytte av vil ikke si deg noe som helst. For eksempel er det mange som forguder den ammeputa jeg kjøpte. Det meste av innkjøp kan gjøres etter fødsel ved behov. Anonymkode: 55f06...7d8 3
Lilletrille79 Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Jeg angret på at jeg kjøpte manuell brystpumpe og ikke elektronisk. Angret også på ammeputen.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Angret på alle ammetingene (kremer, pads, ammeklær osv osv). Endte opp med flaskebarn av ulike grunner, og kunne godt ha brukt de lappene på det utstyret i stedet for. Anonymkode: d1606...4b5 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 Jeg angrer på vugga. Aldri brukt, samsov. Og etterhvert grindsenga. Heller aldri brukt, samsov fremdeles. Beste kjøpet var babynest. Fikk heller ikke bruk for gulpekluter. Gulpa nesten aldri. Egne håndklær med hette var heller ikke nødvendig. Og alt utstyr til vogge/grindseng. Som madrass/laken og sånn kant beskytter. Aldri brukt. Anonymkode: e6bc1...2a1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 Pysj med glidelås, man kan ikke skifte bleie uten å kle av på overkroppen så baby fikk kald luft på seg og hylte som besatt, pluss at tuppen stakk inn i dobbelthaken. Trykknapper er tingen👌 Anonymkode: 7b00d...bd0 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 Gulpekluter, smekker, sprinkelseng og ammeputa. Og bæresele da.. Hun roet seg kun i bæresjal siden hun da hadde varme fra meg og hørte hjertet mitt. Anonymkode: 83de4...bb6
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 41 minutter siden, AnonymBruker said: Pysj med glidelås, man kan ikke skifte bleie uten å kle av på overkroppen så baby fikk kald luft på seg og hylte som besatt, pluss at tuppen stakk inn i dobbelthaken. Trykknapper er tingen👌 Anonymkode: 7b00d...bd0 Lindex sin glidelåspysj er magisk! Åpnes fra begge ender, så du trenger ikke knote med knapper midt på natta og den kan åpnes fra beina så du ikke trenger å ta av hele. Men vi likte og brukte noen pysjer med trykknapper også! 😊 Anonymkode: 05e51...bf7 15
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #16 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lindex sin glidelåspysj er magisk! Åpnes fra begge ender, så du trenger ikke knote med knapper midt på natta og den kan åpnes fra beina så du ikke trenger å ta av hele. Men vi likte og brukte noen pysjer med trykknapper også! 😊 Anonymkode: 05e51...bf7 Vi hadde en sånn, men den stakk også tuppen inn i dobbelthaka, så den var fortsatt ikke brukbar. Men hakket bedre enn alminnelige glidlåspysjer, som jeg ikke skjønner poenget med i det hele tatt. Anonymkode: 7b00d...bd0 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #17 Skrevet 5. januar 2022 3 hours ago, Lilletrille79 said: Jeg angret på at jeg kjøpte manuell brystpumpe og ikke elektronisk. Enig, jeg tenkte at " kommer ikke til å bruke den så ofte uansett" . Angrer veldig på det, og skulle brukt litt mer penger på elektronisk. Man kan i alle fall multitaske om den er elektronisk Anonymkode: 5c577...aa7
Lilletrille79 Skrevet 5. januar 2022 #18 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig, jeg tenkte at " kommer ikke til å bruke den så ofte uansett" . Angrer veldig på det, og skulle brukt litt mer penger på elektronisk. Man kan i alle fall multitaske om den er elektronisk Anonymkode: 5c577...aa7 Ja jeg måtte pumpe mye og var utslitt i hendene😂 denne gangen skal jeg kjøpe elektronisk. 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #20 Skrevet 5. januar 2022 Bedside crib. Ammesalver, multimam, ammeinnlegg. Har ammet begge to men fikk ikke vondt så det var noen hundrelapper bortkastet. Ammeinnlegg hadde jeg ikke behov for. vippestol. Min eldste likte det ikke, ville heller sitte i nyfødtsetet på Tripp trappen eller ligge på gulvet/i nestet og titte. babysokker. De faller av. Endte opp med å bare bruke strømpebukser. Anonymkode: 39a69...732
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå