Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjst nå
Skrevet

Hei ..

Jeg skal i dåp til helga og må gå til innkjøp av nytt antrekk,er dårlig med penklær i skapet.

Noen forslag til et passende antrekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt bunad i de barnedåpene jeg har vært i, men likevel sett hva andre har gått i.

Føler ikke at kleskoden er så streng for barnedåp. Pen buksedress, pent skjørt + overdel(pen topp/bluse/dressjakke) eller en enkel kjole. Man skal være pyntet, men ikke alt for oppstasjet vil jeg si

Skrevet

Det vil variere litt fra familie til familie hva som er "vanlig", jeg har sett de som kommer i mer eller mindre "hverdagsklær" (i alle fall "søndagsklær") mens jeg er vant til bunad (og derved dress og slips for mannen)

Du kan egentlig bruke hva du vil, kle deg litt pent men ikke for pyntet, og husk at du skal i kirken (jeg har dessverre sett en del "ikke helt passende" (jeg er nemlig litt gammeldags og synes kanskje ikke "lår og bare mager" er nødvendig å vise frem i kirka)) Skjørt med rundtom knelengde, eller lenger, eller bukse, pent topp, jakke eller enkel kjole ja, alt er greit.

Det er ikke så veldig "strengt", men du kan jo spørre familien hva som er vanlig, om du ikke vet det. For som sagt varierer "normalen" ganske mye fra familie til familie.

Skrevet

Graden av pynt varierer jo, men må si meg veldig enig med Malama mht tekkelighet. Jeg er vant til strengere jeg da, at bena skal dekkes helt, altså ikke la legger synes heller. Men tror ikke jeg skal bry meg så mye om det ved neste anledning - bare skjørtet er knelangt eller lengre. Jeg er også vant til å ikke ha bare skuldre i kirken, da dekker man de til mens man er der inne. Men vet ikke hvor vanlig det er å se så strengt på det altså

Skrevet

I bårnedåp bør mannen ha dress og slips, damen ha bunad, en veldig pen drakt eller kjole. Det er min mening.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...