AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Del Skrevet 4. januar 2022 Jeg elsker lavkarbomat og har skaffet meg mye kunnskap iløpet av de årene jeg har gått på det. Kroppen min tåler ikke mye sukker, raske karbohydrater osv. men etter en operasjon i juli måtte jeg ta en pause og heller spise mye frukt og grønnsaker. Det endte opp med flere måneders utskeielse og 9 kilo ekstra. Nå er jeg igjen motivert og ønsker å gå ned totalt 13 kilo. Men aller helst fokusere på grønnsaker under 5 kh pr 100 gram, mye fisk, kylling og kjøtt. Egg, bær og noe nøtter. Min kropp trives med mellom 20-40 karbohydrater om dagen. Men trenger en heiagjeng. Er du med ? Jeg trener styrke 3 ganger i uken og prøver å få til 10.000 skritt 5 ganger i uken 🥳 Anonymkode: d609a...e55 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Del Skrevet 4. januar 2022 Altså. Hvis du både behøver en heiagjeng, og allerede har glippet ved forrige forsøk. Så er ikke dette et kosthold som passer deg over tid. Du går ned i vekt, ja. Men legger utelukkende opp til å rase opp desto mer den dagen det ikke går lenger. Spis mindre av maten du ellers spiser, så får du mye bedre effekt. Du klarer å jo allerede treningsdelen av dette. Hvorfor ikke også fikse kostholdsdelen på en måte som er bærekraftig over tid? Anonymkode: 0e182...f3e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Altså. Hvis du både behøver en heiagjeng, og allerede har glippet ved forrige forsøk. Så er ikke dette et kosthold som passer deg over tid. Du går ned i vekt, ja. Men legger utelukkende opp til å rase opp desto mer den dagen det ikke går lenger. Spis mindre av maten du ellers spiser, så får du mye bedre effekt. Du klarer å jo allerede treningsdelen av dette. Hvorfor ikke også fikse kostholdsdelen på en måte som er bærekraftig over tid? Anonymkode: 0e182...f3e Jeg foretrekker rett og slett den type mat😊 Anonymkode: d609a...e55 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Del Skrevet 4. januar 2022 Er du medlem av MLM-greia også? Anonymkode: e56f4...25c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Del Skrevet 4. januar 2022 Kjedelig å høre du får sånn pes. Kjenner flere som har gått på keto i årevis, trener mye og holder seg slank. Anbefaler frø/nøttebrød. Smaker veldig godt også føler man at man fortsatt kan spise brød og vanlig pålegg som kjøtt og fiskepålegg feks. Spiser ikke strengt keto selv, men ikke langt i fra. Middag i dag var kyllingvinger, agurk og stangselleri til snacks. Fet ost og litt spekemat til kveldsmat. logger du via lifesum eller noe? 16:8 faste? Det har jeg også god erfaring med. Enkelt å holde oversikt over karbohydratinntaket. Anonymkode: c41c0...2d7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg foretrekker rett og slett den type mat😊 Anonymkode: d609a...e55 Men hvorfor spiste du ikke slik det siste halve året? Om det er det du liker best? Ingen må spise frukt etter en operasjon. Jeg forstår jo det å foretrekke en matgruppe. Jeg liker for eksempel ikke søtt, så spiser aldri frukt, uansett.Det faller seg naturlig for meg. Så da tenker jeg at det hadde falt naturlig å spise slik over tid, og at man ikke trenger en heiagjeng for å gjennomføre? Anonymkode: 0e182...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjedelig å høre du får sånn pes. Kjenner flere som har gått på keto i årevis, trener mye og holder seg slank. Anbefaler frø/nøttebrød. Smaker veldig godt også føler man at man fortsatt kan spise brød og vanlig pålegg som kjøtt og fiskepålegg feks. Spiser ikke strengt keto selv, men ikke langt i fra. Middag i dag var kyllingvinger, agurk og stangselleri til snacks. Fet ost og litt spekemat til kveldsmat. logger du via lifesum eller noe? 16:8 faste? Det har jeg også god erfaring med. Enkelt å holde oversikt over karbohydratinntaket. Anonymkode: c41c0...2d7 Du må skille mellom pes, og de som virkelig ønsker at folk skal klare dette. Enkelte, noen ytterst få, finner en spisemåte de kan ha resten av livet. Det er derfor jeg innimellom tar en runde med "tøff kjærlighet" i denne typen tråder. 99% kommer på her i januar, skal spise en diett. Sprekker selvfølgelig etterhvert, og ender med å gå opp mer en utgangspunktet. Det gjør meg faktisk veldig frustrert, når oppskriften for å lykkes er så enkel som å luke bort de verste uvanene (snoping og lignende), og så spise på den måten man ellers liker, med fredags-taco og alt, bare i litt mindre mengder. Anonymkode: 0e182...f3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det gjør meg faktisk veldig frustrert, når oppskriften for å lykkes er så enkel som å luke bort de verste uvanene (snoping og lignende), og så spise på den måten man ellers liker, med fredags-taco og alt, bare i litt mindre mengder. Ingen grunn for at du skal bli personlig frustrert over andre folks valg. Som regel må de bare få erfare selv, kanskje både en og fem ganger, før de finner sin måte. I mellomtiden må de gjerne be om råd for den veien de tror fungerer for seg selv. For det er faktisk slik at det er mange veier å gå, og den som passer deg passer kanskje ikke for meg. Anonymkode: c41c0...2d7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjedelig å høre du får sånn pes. Kjenner flere som har gått på keto i årevis, trener mye og holder seg slank. Anbefaler frø/nøttebrød. Smaker veldig godt også føler man at man fortsatt kan spise brød og vanlig pålegg som kjøtt og fiskepålegg feks. Spiser ikke strengt keto selv, men ikke langt i fra. Middag i dag var kyllingvinger, agurk og stangselleri til snacks. Fet ost og litt spekemat til kveldsmat. logger du via lifesum eller noe? 16:8 faste? Det har jeg også god erfaring med. Enkelt å holde oversikt over karbohydratinntaket. Anonymkode: c41c0...2d7 Bruker Lifesum. Har prøvd faste også. Foretrekker å faste mellom middag og til lunch. Faste 16 timer😊 Anonymkode: d609a...e55 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men hvorfor spiste du ikke slik det siste halve året? Om det er det du liker best? Ingen må spise frukt etter en operasjon. Jeg forstår jo det å foretrekke en matgruppe. Jeg liker for eksempel ikke søtt, så spiser aldri frukt, uansett.Det faller seg naturlig for meg. Så da tenker jeg at det hadde falt naturlig å spise slik over tid, og at man ikke trenger en heiagjeng for å gjennomføre? Anonymkode: 0e182...f3e Fordi jeg hadde tatt en operasjon og var helt avhengig av å bli pleiet av mine svigerforeldre den tiden. De er fra en annen kultur og mat er ekstremt viktig der, jeg valgte derfor å spise det jeg ble servert, istedenfor å komme med særkrav. Men svar heller på det jeg spør om. Anonymkode: d609a...e55 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Del Skrevet 4. januar 2022 Jeg er med og heier Digger lavkarbo, har det utrolig mye bedre uten karbohydrater. Anonymkode: 1dabb...79d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er med og heier Digger lavkarbo, har det utrolig mye bedre uten karbohydrater. Anonymkode: 1dabb...79d Så gøy 🤩 Hva er utganspunktet ditt og hvor mange karbs skal du ligge på? I dag har jeg typisk "ketoflu", men går over snart Anonymkode: d609a...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Del Skrevet 4. januar 2022 Jeg tenker også å spore inn på lavkarbokosthold igjen. Har ammet i 10mnd og er desperat etter å føle meg bedre i kroppen. Anonymkode: f7ec0...6b6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tenker også å spore inn på lavkarbokosthold igjen. Har ammet i 10mnd og er desperat etter å føle meg bedre i kroppen. Anonymkode: f7ec0...6b6 Bli med 🥳 Vi kan inspirere hverandre og heie. Dele oppskrifter og minne hverandre på hvor godt det føles for kroppen Anonymkode: d609a...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Del Skrevet 4. januar 2022 VIl bare dele denne her: https://www.madbanditten.dk/2014/01/04/5-lchf-begynderfejl/ Synes hun skriver mye fornuftig. Blant annet at det ikke er lurt å være utålmodig. Om det er en varig livsstilsendring så har man jo ikke hastverk Anonymkode: f7ec0...6b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Del Skrevet 4. januar 2022 56 minutter siden, AnonymBruker said: Så gøy 🤩 Hva er utganspunktet ditt og hvor mange karbs skal du ligge på? I dag har jeg typisk "ketoflu", men går over snart Anonymkode: d609a...e55 Når jeg bestemmer maten selv spiser jeg ingen karbohydrater ut over det som er i melk og usøtet yoghurt. Er sosialt forpliktet til å spise middag sammen med andre noen ganger i uka og da spiser jeg det som er, men tar minimalt av poteter og ris osv. Orker ikke å veie og telle, spiser bare minst mulig. Ketoflu fikk jeg bare første gang jeg prøvde keto. Da gikk jeg rett fra høykarbo til null, og måtte avbryte etter et par dager. Nå er det mer problematisk den andre veien, at jeg merker jeg blir slappere og mer/oftere sulten når når jeg spiser karbohydrater. Spiser snop stort sett en gang i uka, igjen mest av sosiale grunner, men trenger stadig mindre for å føle meg forsynt. Sukker smaker mer intenst når jeg spiser det så sjelden. Anonymkode: 1dabb...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Del Skrevet 4. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Så gøy 🤩 Hva er utganspunktet ditt og hvor mange karbs skal du ligge på? I dag har jeg typisk "ketoflu", men går over snart Anonymkode: d609a...e55 En ting jeg har funnet ut er at jeg har måttet spise en del mer fett enn jeg trodde jeg trengte. Har spist veldig mye protein lenge, prøver meg nå på litt mindre protein og mer fett, og det ser ut til å være bra for energinivået. Anonymkode: 1dabb...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #18 Del Skrevet 6. januar 2022 Gikk du opp 9kg av å spise mer frukt og grønnsaker? 🤔 Anonymkode: b9c25...793 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #19 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Gikk du opp 9kg av å spise mer frukt og grønnsaker? 🤔 Anonymkode: b9c25...793 Det er ikke det Ts skriver. Hun skriver at et kosthold med mer frukt og grønt førte til masse utskeielser. Det er noen av oss som lett kan overspise på frukt og som opplever at frukt kan trigge søtsug og så har man det gående. Anonymkode: f7ec0...6b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #20 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Gikk du opp 9kg av å spise mer frukt og grønnsaker? 🤔 Anonymkode: b9c25...793 Nei 😊 Anonymkode: d609a...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå