AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 En på jobb gikk etter mange år opp ei stilling og nå jobber vi tettere enn tidligere. Jeg hadde tro på at dette skulle bli bra da dette er en person som kjenner arbeidsplassen godt fra før. Men der tok jeg feil. Vedkommende skylder på alt og alle når h*n ikke har gjort sin jobb. Da er det fordi vedkommende er nyansatt og må sette seg inn i så mye nytt. Et kort som er noe tynnslitt nå da personen har vært på samme arbeidsplass i over 20 år og var veldig flink til å påpeke hva som var denne stillingens arbeidsoppgaver før. Så er det at det er så mye jobb. Men alle andre i tilsvarende stilling klager ikke og får gjort sine oppgaver i arbeidstida, og det enda de har flere oppgaver og flere faktisk er helt nyansatt. Rutiner vedkommende kjente godt til før påstår h*n at er helt ukjente. Arbeidsoppgaver personen har blitt satt inn i og fått opplæring i påstår vedkommende plutselig at er oppgaver vi andre finner på og kaster inn fra sidelinja. «Alt er så forvirrende», «alt er så uklart» «det er det ingen som har fortalt meg» osv daglig. Vedkommende har nå på kort tid klart å unnlate å gjøre egne oppgaver og gjort oppgaver feil slik at det går ut over andre. Personen påstår også å være så sliten at det går ut over nattesøvn og fritid osv. Jeg begynner å lure på om personen har blitt satt til en jobb h*n ikke er kompetent til. Det er nå faktisk så ikke at det går ut over min trivsel på jobb. Kjenner jeg prøver å unngå personen nå for uansett så er det umulig å få til et samarbeid. Tror ikke det nytter å gå til leder med dette. Har prøvd uten at det har hjulpet så langt. Så hva gjør man da? Anonymkode: fe394...a6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå