Gå til innhold

Treningstøy

Gjest HanneB ikke innlogget

Fremhevede innlegg

Gjest HanneB ikke innlogget
Skrevet

Hvordan blir man kvitt "sur" lukt av nyvasket treningstøyet - særlig aerobictøy og sånt som skal slippe fukten gjennom? Det er utrolig frustrerende - særlig fordi man ikke kjenner den sure lukta før man har begynt å bli varm

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erstatt skyllemiddel med eddik, og vask på 60 grader. Det hjelper til en viss grad. Men syntetisk treningstøy vil aldri kunne bli 100% luktfritt, i min erfaring. Mitt treningstøy (jeg lukter aldri svette selv om jeg er søkkvåt) og sambos lukter bortimot like mye, av en eller annen grunn.

Skrevet

Teknisk tøy som lycra etc skal man ikke bruke skyllemiddel på. Det tetter porene i tøyet som er der for at det skal puste og dermed blir det tett og surt.

Eddik hjeper hvis det først har blitt surt, ellers holder det med å la være å bruke skyllemiddel.

Skrevet

Har gitt opp syntetisk treningstøy jeg, det blir lukt etterhvert uansett hva jeg vasker og skyller med. Har gått til innkjøp av en haug med billige topper i bomull fra H&M, helt greit. Eneste ulempen er at jeg må få dem fort av etter trening, hvis ikke begynner jeg å fryse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...