AprilLudgate Skrevet 7. januar 2022 #41 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 19.19): Renovere og bo der en stund, så selge. Så jeg tar sikte på å få gevinst. Hvorfor synes du ikke det er verdt 1 mill engang? Anonymkode: 4a46b...3bd Jeg synes det fremstod som et utrolig stusselig nabolag. Og ganske stusselig objekt, selv om innsiden var helt grei. Huset tror jeg virkelig ikke du vil tjene på da de andre eneboligene der virket langt mer hyggelige mtp nærmeste omgivelser på bildene å bedømme. Aner ikke hvordan støyen er fra veien, men så nært vei er alltid minus og risiko ved salg. 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #42 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): men hvorfor skal egentlig den tidligere eieren plage eventuell NY eier? det burde vel være i den tidligere eierens interesse at eiendommen faktisk blir solgt så kjapt som mulig (og at man får mest mulig penger igjen for eiendommen) Anonymkode: 81f47...65b Selgeren får ikke noe som helst ut av salget. Alt går som regel til kreditorene. Det er derfor klinkende likegyldig hvor tidligere eier mye boligen selges for, som regel har de mye mer i gjeld enn det huset er verdt. Alt går til kreditorene, og restgjelda er de også som regel sjanseløse til å betale. De har misligholdt økonomien i mange år, og er forlengst forbi stadiet at de ønsker å gjøre opp for seg. Noen kan skape problemer for ny eier fordi de fremdeles føler at det er deres hjem, som de ble tvunget ut av. Det er jo enkelt å tenke seg at det ikke er lett å stå i en tvangssalgsprosess. Og endel av dem sliter med mye i livet, inkludert psykisk sykdom. Hvis sinne og frustrasjon og psykisk sykdom blir kanalisert mot ny eier av huset, kan det fort bli trøblete. Anonymkode: 2620e...292 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #43 Skrevet 20. januar 2022 Alterego666 skrev (På 5.1.2022 den 20.00): Bremsene gikk på i 2021. Dersom du ikke selv selger har du tid til å være selektiv. https://e24.no/privatoekonomi/i/nWbmkQ/realprisnedgang-for-boliger-i-oslo Ja, trodde jeg og. Jeg bydde på en helt ok leilighet i Drammen nylig. Den gikk for 400k over takst. Den er ikke i nærheten av verdt salgsprisen. Helt vilt. Oppdatering på tvangssalget: Første bud på 2 mill. kom i går. Det er oppe i 2,2 nå. 🤷♀️ Anonymkode: 4a46b...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #44 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 22.06): Selgeren får ikke noe som helst ut av salget. Alt går som regel til kreditorene. Det er derfor klinkende likegyldig hvor tidligere eier mye boligen selges for, som regel har de mye mer i gjeld enn det huset er verdt. Alt går til kreditorene, og restgjelda er de også som regel sjanseløse til å betale. De har misligholdt økonomien i mange år, og er forlengst forbi stadiet at de ønsker å gjøre opp for seg. Noen kan skape problemer for ny eier fordi de fremdeles føler at det er deres hjem, som de ble tvunget ut av. Det er jo enkelt å tenke seg at det ikke er lett å stå i en tvangssalgsprosess. Og endel av dem sliter med mye i livet, inkludert psykisk sykdom. Hvis sinne og frustrasjon og psykisk sykdom blir kanalisert mot ny eier av huset, kan det fort bli trøblete. Anonymkode: 2620e...292 dersom hus-selgeren skal ha noe som helst HÅP om å få betalt ut alle kreditorene sine, så burde det selvfølgelig være i selgerens interesse å få mest mulig penger fra hus-salget. Anonymkode: 81f47...65b 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #45 Skrevet 20. januar 2022 48 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, trodde jeg og. Jeg bydde på en helt ok leilighet i Drammen nylig. Den gikk for 400k over takst. Den er ikke i nærheten av verdt salgsprisen. Helt vilt. Oppdatering på tvangssalget: Første bud på 2 mill. kom i går. Det er oppe i 2,2 nå. 🤷♀️ Anonymkode: 4a46b...3bd Folk er gæerne 😂😂 Anonymkode: 0054d...c60 2
Voksenmann Skrevet 20. januar 2022 #46 Skrevet 20. januar 2022 (endret) 1,4 ville jeg bydd. Kostnaden med oppgradering er ofte lik rundt i landet men dette er litt utenfor som betyr større risiko ved et salg om noen år. Det er heller ikke straffbart med et skambud 😁 du finner raskt ut hvor smertegrensen går samtidig. Endret 20. januar 2022 av Voksenmann
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #47 Skrevet 20. januar 2022 Siste bud: 2,45 mill. Anonymkode: 4a46b...3bd
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2022 #48 Skrevet 20. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): dersom hus-selgeren skal ha noe som helst HÅP om å få betalt ut alle kreditorene sine, så burde det selvfølgelig være i selgerens interesse å få mest mulig penger fra hus-salget. Anonymkode: 81f47...65b De har som regel gjeld som er mye høyere enn verdien på huset uansett. De er sjanseløse til å bli gjeldfrie pga hussalget. Det har skjedd før at eierne saboterer salget eller raserer huset før overtakelse. Anonymkode: 2620e...292 1
Morten1 Skrevet 20. januar 2022 #49 Skrevet 20. januar 2022 On 1/4/2022 at 7:19 PM, AnonymBruker said: Renovere og bo der en stund, så selge. Så jeg tar sikte på å få gevinst. Hvorfor synes du ikke det er verdt 1 mill engang? Anonymkode: 4a46b...3bd Det er ikke gitt at det er noen gevinst å få på denne boligen. Ofte kan det være bedre å kjøpe en dyrere bolig som ligger mer populært til og derfor kan generere mer fortjeneste på kortere tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå