Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=240582981

Enebolig i Hokksund som har ligget på Finn i minimum 1 måned. Først til 2,75 milloner (verditakst), nylig satt ned til 2,58 millioner og ny visning satt opp.

Tilstandsrapporten sier at boligen er dårlig vedlikeholdt, men heldigvis ikke så mange TG3 som må utbedres snarest. Flere boliger i samme nærområde har gått under takst eller til prisant. det siste året selv i et brennhett marked.

Så, sett i betrakning av tilstanden og i og med at dette er et tvangssalg med all risikoen det medfører, hvor mye ville gitt for det maks?

Jeg regner med å starte med et skambud på 2,10-2,15 millioner. 👀 Maks er kanskje 2,3 millioner.

Endret av bun9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke bodd der eller kjøpt den boligen for 1 million en gang. Min smak. 

Skal du kjøpe for å renovere og selge, eller for å bo der, tenkte du?

Anonymkode: 618f6...181

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig!

Anonymkode: a4820...cd0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg ville ikke bodd der eller kjøpt den boligen for 1 million en gang. Min smak. 

Skal du kjøpe for å renovere og selge, eller for å bo der, tenkte du?

Anonymkode: 618f6...181

Renovere og bo der en stund, så selge. Så jeg tar sikte på å få gevinst.

Hvorfor synes du ikke det er verdt 1 mill engang?

Anonymkode: 4a46b...3bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke den du siterer, men er enig med dem. Kun 100kvm uti gokk. Ikke noe fin utsikt, stirrer inn til naboen. Ene fordelen med å bo langt ute hadde vært fin utsikt og langt fra naboene. Ikke var det noe fint inni heller, ser ikke mye potensiale der. Kan ikke se for meg at det lønner seg å renovere den med mindre man skal bo der selv i mange år.

Anonymkode: e424f...2aa

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har bodd rett borti gata. Ta for all del høyde for at det er endel støy fra tungtrafikk pga pukkverket. Så opgraderer vinduer ect når du pusser opp. 

Anonymkode: 9f4e4...39e

• Liker 1
Skrevet

Tror kanskje jeg kunne lagt inn et bud på 1 mill om jeg var interessert i et oppussingsobjekt.

Bare ut av bildene ser en at ting er gjort enkelt eller billig når det først er gjort, mye er gjort for lenge siden og skulle jeg først pusset opp så skulle jeg revet rom for rom. Tidkrevende og dyrt. I tillegg vil jeg påstå at det elektriske her vil måtte utbedres ganske fort og da tipper jeg rørene ikke er så langt unna de heller.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kr 25098 er gjennomsnitt per m2 i øvre eiker.  Eiendommen er her har de lagt seg på 23670 pr m2, noe som jeg syntes er for høyt både fordi det er ett oppussingsobjekt og også fordi det er ett tvangssalg. Om du regner ca 10000 pr m2 for å pusse opp, noe dom er lavt, hadde jeg Max gitt 1,5 mill. Forrige eier betalte 1,4 mill i 2014 så banken har mye å gå på her. Hadde absolutt lagt inn ett skambud.

Anonymkode: aea18...590

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
bun9 skrev (43 minutter siden):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=240582981

Enebolig i Hokksund som har ligget på Finn i minimum 1 måned. Først til 2,75 milloner (verditakst), nylig satt ned til 2,58 millioner og ny visning satt opp.

Tilstandsrapporten sier at boligen er dårlig vedlikeholdt, men heldigvis ikke så mange TG3 som må utbedres snarest. Flere boliger i samme nærområde har gått under takst eller til prisant. det siste året selv i et brennhett marked.

Så, sett i betrakning av tilstanden og i og med at dette er et tvangssalg med all risikoen det medfører, hvor mye ville gitt for det maks?

Jeg regner med å starte med et skambud på 2,10-2,15 millioner. 👀 Maks er kanskje 2,3 millioner.

Jeg hadde vært enda mer skamfull og lagt inn bud på 2 mill

Anonymkode: b9603...6ab

• Liker 2
Skrevet

100 kvadrat oppussingsobjekt in the middle of nowhere for over 2 mil?

Nei, takk. Det blir ikke mye å tjene på dette objektet på grunn av beliggenheten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke den du siterer, men er enig med dem. Kun 100kvm uti gokk. Ikke noe fin utsikt, stirrer inn til naboen. Ene fordelen med å bo langt ute hadde vært fin utsikt og langt fra naboene. Ikke var det noe fint inni heller, ser ikke mye potensiale der. Kan ikke se for meg at det lønner seg å renovere den med mindre man skal bo der selv i mange år.

Anonymkode: e424f...2aa

Gode poeng!

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har bodd rett borti gata. Ta for all del høyde for at det er endel støy fra tungtrafikk pga pukkverket. Så opgraderer vinduer ect når du pusser opp. 

Anonymkode: 9f4e4...39e

Takk for tips!

nomore82 skrev (18 minutter siden):

Tror kanskje jeg kunne lagt inn et bud på 1 mill om jeg var interessert i et oppussingsobjekt.

Bare ut av bildene ser en at ting er gjort enkelt eller billig når det først er gjort, mye er gjort for lenge siden og skulle jeg først pusset opp så skulle jeg revet rom for rom. Tidkrevende og dyrt. I tillegg vil jeg påstå at det elektriske her vil måtte utbedres ganske fort og da tipper jeg rørene ikke er så langt unna de heller.

Sant nok. Faktisk er rørene av eldre dato, både kobber og plast. El-anlegg må utbedres, ja.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kr 25098 er gjennomsnitt per m2 i øvre eiker.  Eiendommen er her har de lagt seg på 23670 pr m2, noe som jeg syntes er for høyt både fordi det er ett oppussingsobjekt og også fordi det er ett tvangssalg. Om du regner ca 10000 pr m2 for å pusse opp, noe dom er lavt, hadde jeg Max gitt 1,5 mill. Forrige eier betalte 1,4 mill i 2014 så banken har mye å gå på her. Hadde absolutt lagt inn ett skambud.

Nåværende eier kjøpte huset fra sine foreldre, så jeg regner kanskje med at han fikk en snill pris. Men jeg ser poenget ditt med at kreditor kan gi tilslag på et lavt bud. Hvor ser du gjennomsnittlig kvm-pris for Øvre Eiker?

AnonymBruker
Skrevet

Gode poeng!

Takk for tips!

Sant nok. Faktisk er rørene av eldre dato, både kobber og plast. El-anlegg må utbedres, ja.

Nåværende eier kjøpte huset fra sine foreldre, så jeg regner kanskje med at han fikk en snill pris. Men jeg ser poenget ditt med at kreditor kan gi tilslag på et lavt bud. Hvor ser du gjennomsnittlig kvm-pris for Øvre Eiker?

Det spiller jo ingen rolle for deg om han har fått en snill pris av foreldrene. Lånet banken ønsker dekket er sannsynligvis langt lavere enn 1,4 mill.  https://www.smartepenger.no/96-bolig/3113-kvadratmeterpriser-pa-boliger-i-kommunene

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det spiller jo ingen rolle for deg om han har fått en snill pris av foreldrene. Lånet banken ønsker dekket er sannsynligvis langt lavere enn 1,4 mill.  https://www.smartepenger.no/96-bolig/3113-kvadratmeterpriser-pa-boliger-i-kommunene

Jepp. Eier hadde tatt opp lån på 2,3 i 2016 + masse forbrukslån. 

Takk for link!

Takk til alle som har svart så langt. Ser at jeg enten bør skygge unna eller legge inn et skikkelig skambud hvis jeg skal by.

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan et renoveringsobjekt i tilsynelatende elendig stand in the middel of nowhere være verd 2,6 mill? Varmegjennomgang i veggen, det ser man på bilde utvendig, kjøkken satt opp uten å kle bak, mangler masse listverk og utforinger, koster masse bare å få huset litt koselig. Sykt høy pris for lite. 

Anonymkode: be1d9...284

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ikke bydd på. Det som må gjøres blir fort kostbart. Det er i dårlig forfatning. 

Anonymkode: e29d9...24b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det burde gå 1 mill under takst pga risiko ved tvangssalg. Boligene på den kanten ligger lavt i pris generelt og blir vanskelig å få inntjening på. Støy fra vei, uti gokk,  lite. Potensialet uteblir. Anbefaler ikke å gi mer enn 1,7

Anonymkode: 1ffc3...858

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Banken er bare interessert i å få sine penger, så legg inn et skambud på 1,4 millioner.

Anonymkode: 2bf6e...5ee

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

NB, ved tvangssalg risikerer du også å ha en tidligere eier som lager dritt rundt deg i ettertid. 

Anonymkode: be1d9...284

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvis det er banken som har begjært tvangssalg så. Står lenger ned her at lånet er høyere, så tvilsomt at 1,4 mill er det eieren skylder banken. Er det kreditorer med utleggspant som har begjært, må alle foranstående heftelser dekkes for at tvangssalget kan gjennomføres pga dekningsprinsippet. 

Det er jo bare å prøve seg med et lavt bud, så får man vurdere høyere bud dersom det lave blir avvist. 

Anonymkode: 7dab1...3be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...