AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Merket dere noen forvarsel? Var det din første fødte? Hvordan startet det? Anonymkode: 5a32d...407
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Vannet gikk da jeg var ute å spise på restaurant. Ikke merket noe før det skjedde. Første barn og gikk helt fint Anonymkode: 409c6...910
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Fødte 36+0, vannet gikk uten forvarsel, babyen var ute ett par timer senere. Litt over 3 kg og ingen problemer med gulsot, amming eller noe annet, dro hjem dagen etter. Var nr 2. Anonymkode: ce50b...dfa
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Planlagt keisersnitt med trillinger. Første svangerskap. Anonymkode: 29eb1...4cf
angstfull1985 Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Førstefødte kom 35+4. Hørte bare eit smell nedentil, men var bare litt rosa væske når jeg tørket meg. 2-3 timar etterpå var ho ute 🙂 2830 gram og 46 cm. Var på sjukehuset 4 dager! Alt fint!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fødte 36+0, vannet gikk uten forvarsel, babyen var ute ett par timer senere. Litt over 3 kg og ingen problemer med gulsot, amming eller noe annet, dro hjem dagen etter. Var nr 2. Anonymkode: ce50b...dfa Kom første også for tidlig? Anonymkode: 5a32d...407
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Kom første også for tidlig? Anonymkode: 5a32d...407 Nei, hun kom 6 dager over termin, og var 3,4 kg. Anonymkode: ce50b...dfa
Mango Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Vannet gikk på natta, ingen forvarsel. Fødte i uke 36, en uke på sykehuset pga problemer med matinntak.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 Jeg er i uke 35+5 nå, og har vært innlagt på sykehus en uke pga vannavgang. Vannet gikk uten forvarsel rett etter at jeg la meg en kveld her i romjula. Jeg har ikke født enda, så går å kjenner etter tegn til fødsel. Har mye nedpress, sterke kynnere (men det har jeg hatt i månedsvis), av og til litt murringer i mage og korsrygg, men ingenting regelmessig. Blir igangsatt i uke 37 dersom fødsel ikke starter av seg selv før det. Noen her som har hatt tidlig vannavgang, og gått over en uke uten å få rier? Men at fødselen plutselig startet av seg selv?😅 Anonymkode: 78fe9...a7f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er i uke 35+5 nå, og har vært innlagt på sykehus en uke pga vannavgang. Vannet gikk uten forvarsel rett etter at jeg la meg en kveld her i romjula. Jeg har ikke født enda, så går å kjenner etter tegn til fødsel. Har mye nedpress, sterke kynnere (men det har jeg hatt i månedsvis), av og til litt murringer i mage og korsrygg, men ingenting regelmessig. Blir igangsatt i uke 37 dersom fødsel ikke starter av seg selv før det. Noen her som har hatt tidlig vannavgang, og gått over en uke uten å få rier? Men at fødselen plutselig startet av seg selv?😅 Anonymkode: 78fe9...a7f Oi! Første barnet? Anonymkode: 5a32d...407
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Vannet gikk helt plutselig i uke 36. To timer etterpå var hun ute. Frisk, stor og fin. 3 kg 48 cm. Dette var tredje barnet. Anonymkode: ab100...74b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er i uke 35+5 nå, og har vært innlagt på sykehus en uke pga vannavgang. Vannet gikk uten forvarsel rett etter at jeg la meg en kveld her i romjula. Jeg har ikke født enda, så går å kjenner etter tegn til fødsel. Har mye nedpress, sterke kynnere (men det har jeg hatt i månedsvis), av og til litt murringer i mage og korsrygg, men ingenting regelmessig. Blir igangsatt i uke 37 dersom fødsel ikke starter av seg selv før det. Noen her som har hatt tidlig vannavgang, og gått over en uke uten å få rier? Men at fødselen plutselig startet av seg selv?😅 Anonymkode: 78fe9...a7f Hvorfor i all verden har de ikke satt deg i gang? Det er vanlig å sette i gang om vannet går spontant så nærme termin. Anonymkode: ab100...74b
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 Førstefødte, født i uke 36.Vannet gikk uten forvarsel. Barnet veide 4080gram…Ble lagt rett på kuvøsen pga startproblemer og lavt blodsukker. Anonymkode: 9d348...953
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Oi! Første barnet? Anonymkode: 5a32d...407 Nei, tredje. De to første ble født til termin. Hadde vannavgang med første, og da startet riene av seg selv etter noen timer, så trodde det samme kom til å skje nå. Men nå et det altså en uke siden vannet gikk, og ingen rier 🙈 Anonymkode: 78fe9...a7f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor i all verden har de ikke satt deg i gang? Det er vanlig å sette i gang om vannet går spontant så nærme termin. Anonymkode: ab100...74b De setter ikke i gang fødsel før i uke 37. De ønsker at barnet skal være lengst mulig i magen, men jeg er altså innlagt hvor jeg får antibiotika forebyggende, og tar blodprøver, ctg osv hver dag. Viser jeg tegn til infeksjon, setter de i gang, og skulle jeg få rier vil de ikke gjøre noe for å stoppe det. Må si jeg stusset på dette selv, var sikker på at jeg kom til å få 2021-barn da vannet gikk, men her ligger jeg da🤷🏼♀️ Anonymkode: 78fe9...a7f
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, tredje. De to første ble født til termin. Hadde vannavgang med første, og da startet riene av seg selv etter noen timer, så trodde det samme kom til å skje nå. Men nå et det altså en uke siden vannet gikk, og ingen rier 🙈 Anonymkode: 78fe9...a7f Jøss! Trodde alle som gikk til eller over termin var dømt til å gjøre det med resten av søsknene 😂 Hadde du null tegn på hverken deg eller baby? Men dette går bra! Masse lykke til❤️ Anonymkode: 5a32d...407
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vannet gikk helt plutselig i uke 36. To timer etterpå var hun ute. Frisk, stor og fin. 3 kg 48 cm. Dette var tredje barnet. Anonymkode: ab100...74b Når kom de to andre ifht termin? Så godt at hun var frisk og fin! 😊 Anonymkode: 5a32d...407
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jøss! Trodde alle som gikk til eller over termin var dømt til å gjøre det med resten av søsknene 😂 Hadde du null tegn på hverken deg eller baby? Men dette går bra! Masse lykke til❤️ Anonymkode: 5a32d...407 Tydeligvis ikke 😅 ikke godt å si hvorfor vannet gikk så tidlig denne gangen🤷🏼♀️ Hadde ingen tegn i forkant, så ble veldig overrasket. Var veldig trøtt og sliten den kvelden, men hadde sovet dårlig et par netter i forveien da.. pga det «vanlige», som opp på do, halsbrann, restless legs, kløe osv😅 Takk❤️ Anonymkode: 78fe9...a7f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Skrevet 5. januar 2022 Første barnet, vannet gikk på natta, kl 4. Fødte barnet dagen etter, på kvelden, ble 36+6. 2,6 kilo. Hadde ingen forsvasler. Andre barnet ble født på termin, og 3,8 kilo. 🤷 Anonymkode: 02fda...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå