AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Jeg blir sikkert slaktet for å si dette. Feminisme har gjort samfunnet mye bra. Kjønnsrollene mindre rigide og gutter får gå i rosa og jenter i blått. Gutter kan leke med «jenteleker». Dette er fantastisk. Det jeg ikke liker er at det er gått til det ekstreme. Nå forventes det at kvinnen også må betale for daten. Slik var det ikke før, og hvorfor? Fordi mannen fra naturen sin side er den som skal beskytte og ta hånd om damen. Være en ekte gentleman. Menn tjener i snitt mer enn kvinner og bruker også i snitt mindre penger på ting enn kvinner. Så at mannen betaler på daten skulle da bare mangle. Jeg mister interessen hvis mannen jeg er på date med insisterer på å spleise. Jeg vil ha en ekte klassisk gentleman. Ikke en mann som forventer at damen skal spleise med han. Det er et NO-NO. Har flere ganger gått fra dater når regningen kommer og de insisterer på å spleise. Det er irriterende at det er blitt slik. Heldigvis finnes det enda noen elegante og kjekke menn som gledelig betaler for damene på daten, men dette blir sjeldnere og sjeldnere. Anonymkode: 96e90...6f4 34 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Du er ikke alene om det. Mange jenter foretrekker utenlandske menn på grunn av holdninger. Jenter ønsker seg gentlemen ikke en kamp om hvem som er sterkest. Og mange menn foretrekker utenlandske kvinner av samme årsak. Så sitter det igjen noen bitre her da som deler regningen på øret likt og misliker hverandre etter et par dater fordi den andre ikke gjør som de vil, for deretter å klage over at de aldri finner match.. Anonymkode: d2b0d...e93 22
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 Populært innlegg #3 Skrevet 4. januar 2022 Du er gammeldags, og det er lov. Jeg har heldigvis bare møtt moderne kvinner selv. Det hender jeg betaler, men da er det bare et innfall eller mest praktisk. Jeg orker ikke typiske "fordi du er mann/kvinne"-holdninger, det er bare så irrelevant i mitt hode. Anonymkode: 2608a...8d6 58 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke alene om det. Mange jenter foretrekker utenlandske menn på grunn av holdninger. Jenter ønsker seg gentlemen ikke en kamp om hvem som er sterkest. Og mange menn foretrekker utenlandske kvinner av samme årsak. Så sitter det igjen noen bitre her da som deler regningen på øret likt og misliker hverandre etter et par dater fordi den andre ikke gjør som de vil, for deretter å klage over at de aldri finner match.. Anonymkode: d2b0d...e93 Enig, dating i Norge suger BIG TIME.. - TS Anonymkode: 96e90...6f4 14 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er gammeldags, og det er lov. Jeg har heldigvis bare møtt moderne kvinner selv. Det hender jeg betaler, men da er det bare et innfall eller mest praktisk. Jeg orker ikke typiske "fordi du er mann/kvinne"-holdninger, det er bare så irrelevant i mitt hode. Anonymkode: 2608a...8d6 Er ikke gammeldags Anonymkode: 96e90...6f4 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du er ikke alene om det. Mange jenter foretrekker utenlandske menn på grunn av holdninger. Jenter ønsker seg gentlemen ikke en kamp om hvem som er sterkest. Og mange menn foretrekker utenlandske kvinner av samme årsak. Så sitter det igjen noen bitre her da som deler regningen på øret likt og misliker hverandre etter et par dater fordi den andre ikke gjør som de vil, for deretter å klage over at de aldri finner match.. Anonymkode: d2b0d...e93 Indeed. Helt enig med deg, ts. Anonymkode: 9c44e...703 9
umAxa Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Du blir ikke slaktet av meg. Min mening er at spesielt på første date, skal mannen betale uansett, uten en gang å se på kvitteringen. Ganske enkelt fordi det er en anspent situasjon når regningen kommer på bordet der hun/du lurer på hvem som skal ta kortet. Denne anspente situasjonen er 100% i en mann sin handlingsevne å gjøre noe med, og er det noe en god date skal ha minst som mulig av, så er det anspenthet og ukomfortabel-het. En date skal være lett, morro og gå på skinner og da skal ikke fokuset handle om penger. Og før noen menn sier at det er økonomisk byrde å ta hele regningen: Ikke gå ut med hvem som helst eller hele tiden. Det er ikke så ille å ta hele regningen hvis du har genuine intensjoner om å se deg en fremtid sammen med denne kvinnen. 43 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 umAxa skrev (2 minutter siden): Du blir ikke slaktet av meg. Min mening er at spesielt på første date, skal mannen betale uansett, uten en gang å se på kvitteringen. Ganske enkelt fordi det er en anspent situasjon når regningen kommer på bordet der hun/du lurer på hvem som skal ta kortet. Denne anspente situasjonen er 100% i en mann sin handlingsevne å gjøre noe med, og er det noe en god date skal ha minst som mulig av, så er det anspenthet og ukomfortabel-het. En date skal være lett, morro og gå på skinner og da skal ikke fokuset handle om penger. Og før noen menn sier at det er økonomisk byrde å ta hele regningen: Ikke gå ut med hvem som helst eller hele tiden. Det er ikke så ille å ta hele regningen hvis du har genuine intensjoner om å se deg en fremtid sammen med denne kvinnen. Godt se flere kvinner er enige På tide at vi står opp for oss selv! Anonymkode: 96e90...6f4 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Indeed. Helt enig med deg, ts. Anonymkode: 9c44e...703 ❤️ Anonymkode: 96e90...6f4 2
Crazydoglady Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Alt man skal henge seg opp i.. Regner med du tar "kvinnerollen" da og lager mat å gjør husarbeidet å slikt.. Som voksen dame forventer jeg ikke at andre skal betale for meg og det endrer heller ikke noen ting på hvordan jeg ser folk. Insisterer de på å betale så kan jeg betale neste gang. Gidder ikke å være i et forhold hvor folk skal behandle meg annerledes fordi jeg er kvinne ass. Romantisk og gentleman osv kan de være på så mange andre måter. Jeg gidder ikke å krangle om sånt altså så om folk insisterer så for all del, gjelder både venner og dater. Om jeg vippser noen for mat jeg har vært med å spist og de vokser tilbake så gidder jeg ikke å krangle på det. Men som voksen kan jeg ta vare på meg selv og foretrekker å være en selvstendig person. Endret 4. januar 2022 av Crazydoglady 33
umAxa Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Godt se flere kvinner er enige På tide at vi står opp for oss selv! Anonymkode: 96e90...6f4 Helt enig i at det er godt at det finnes kvinner som er enige. Jeg er derimot en mann som er enig om det samme 😂 11
Crazydoglady Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 umAxa skrev (3 minutter siden): Du blir ikke slaktet av meg. Min mening er at spesielt på første date, skal mannen betale uansett, uten en gang å se på kvitteringen. Ganske enkelt fordi det er en anspent situasjon når regningen kommer på bordet der hun/du lurer på hvem som skal ta kortet. Denne anspente situasjonen er 100% i en mann sin handlingsevne å gjøre noe med, og er det noe en god date skal ha minst som mulig av, så er det anspenthet og ukomfortabel-het. En date skal være lett, morro og gå på skinner og da skal ikke fokuset handle om penger. Og før noen menn sier at det er økonomisk byrde å ta hele regningen: Ikke gå ut med hvem som helst eller hele tiden. Det er ikke så ille å ta hele regningen hvis du har genuine intensjoner om å se deg en fremtid sammen med denne kvinnen. Men det vet man jo ikke før første date.. Altså man vet jo intensjonene, men man aner jo ikke hvilken kjemi man har med folk man ikke har møtt. 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 umAxa skrev (Akkurat nå): Helt enig i at det er godt at det finnes kvinner som er enige. Jeg er derimot en mann som er enig om det samme 😂 Hahaha det var bra! Godt du er en gentleman❤️ Anonymkode: 96e90...6f4 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 «Slik var det ikke før», TS? Mener du på 50-tallet? Anonymkode: 1f66e...e0f 7
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): «Slik var det ikke før», TS? Mener du på 50-tallet? Anonymkode: 1f66e...e0f Nei, men for bare 10 år siden Anonymkode: 96e90...6f4 5 1
SoWhat? Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 Syns menn bør betale på første date, men nå har jeg ikke fått betalt på dater uansett fordi de insisterer. Jeg så og si forsørget en date ganske lenge da, iom at han var kunstner og tjente ikke stort dengang. Det var helt greit, så det går ikke på viljen. Ellers syns jeg å spandere annenhver gang er fint. Ikke dele regningen, for det blir så forretningsmessig. 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 Det å betale for dates har aldri handlet om å ha best råd. Det å betale signaliserer at du skylder han noe. At han er overordnet deg. Og på sikt at han er den som skal bestemme mest. Det er fullstendig uaktuelt i mitt liv. Jeg betaler for meg selv, eller begge. Anonymkode: 654ac...548 15
DildoShwaggins Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det å betale for dates har aldri handlet om å ha best råd. Det å betale signaliserer at du skylder han noe. At han er overordnet deg. Og på sikt at han er den som skal bestemme mest. Det er fullstendig uaktuelt i mitt liv. Jeg betaler for meg selv, eller begge. Anonymkode: 654ac...548 Så du vil betale for begge slik at du på sikt er den som skal bestemme mest? 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 Jeg blir litt betatt av mannen, om han er en gentleman. Betaler for maten, holder døren oppe. Det er noe i slik oppførsel som er utrolig tiltrekkende. MEN jeg hater også å bli betalt for, syntes det var helt grusomt første gang det skjedde. Jeg forventer heller aldri at han spanderer. Men det sjarmerer veldig! Anonymkode: 5a323...b04 8
Era Vulgaris Skrevet 4. januar 2022 #20 Skrevet 4. januar 2022 Snakk for deg selv, TS. Jeg liker ikke å bli spandert på, og vil helst betale for meg selv på date. I hvert fall på første date, da foretrekker jeg at man deler regningen. Men jeg går aldri på en første date som koster særlig penger, uansett. Jeg foretrekker en kaffekopp eller å gå en tur framfor en middag. 20
Anbefalte innlegg