AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 I en alder av 40+ får fortsatt mine foreldre meg til å føle at jeg har en viss meldeplikt til de. Føler jeg må fortelle hvis jeg reiser bort, får besøk, besøker venner selv osv. Er jeg på besøk hos de og får en telefon, forventer de å at jeg sier hvem det var og hva det gjaldt. Skal jeg kjøpe/selge noe, forventer de at jeg informerer og konfererer. Dette begynner å tære på humøret og jeg kjenner jeg har fått nok. Skal jeg si stopp og nok er nok, selv om det gir sure foreldre og kan gi et "dårlig" forhold en periode? Tar gjerne noen gode råd på veien 😟 Anonymkode: 070bc...88a
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Oi..! Her må du sette grenser tenker jeg 😊 Anonymkode: acb51...02b 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): I en alder av 40+ får fortsatt mine foreldre meg til å føle at jeg har en viss meldeplikt til de. Føler jeg må fortelle hvis jeg reiser bort, får besøk, besøker venner selv osv. Er jeg på besøk hos de og får en telefon, forventer de å at jeg sier hvem det var og hva det gjaldt. Skal jeg kjøpe/selge noe, forventer de at jeg informerer og konfererer. Dette begynner å tære på humøret og jeg kjenner jeg har fått nok. Skal jeg si stopp og nok er nok, selv om det gir sure foreldre og kan gi et "dårlig" forhold en periode? Tar gjerne noen gode råd på veien 😟 Anonymkode: 070bc...88a Reiser bort: ikke så unormalt å informere om, egentlig. At du får besøk eller er på besøk, vet de jo bare om du forteller det. Du velger jo selv om du vil si det?? Samme om du kjøper/selger noe, hvordan kan de vite det…? Bare la være å si noe, problem løst. Hvis de spør hva du har gjort i det siste, trenger du da ikke fortelle i detalj. At de spør hvem som ringte, er litt dårlig folkeskikk, men antagelig er de nysgjerrige, noen er det. Svar svevende, eller bare «det er privat», med et smil. Du trenger ikke varsle dem om at du skal slutte å fortelle dem alle detaljer, bare begynn å unnlate å fortelle alt. Dette sitter jo inni deg. Prøv å ta det med litt ro og humor. Anonymkode: 06d9f...e01 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå