Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på kynnere, modningsrier og rier?

er 35+1 og har «vonde kynnere» som tar godt tak i korsryggen, og gir nedpress. Har hatt det siden rundt kl 14, pg de er ikke regelmessige - men det er under 10 min mellom alle. Ville dere ringt føden?

det er ikke dritvondt(tørr ikke kalle det vondt siden jeg vet hvilke smerter jeg skal igjennom), men veldig ubehagelig… skal til jordmor i morgen kl 10 på vanlig kontroll, og tenker å høre om hun evt kan sjekke meg for å se om disse vondtene har noe for seg

Anonymkode: cb7a2...e00

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva er forskjellen på kynnere, modningsrier og rier?

er 35+1 og har «vonde kynnere» som tar godt tak i korsryggen, og gir nedpress. Har hatt det siden rundt kl 14, pg de er ikke regelmessige - men det er under 10 min mellom alle. Ville dere ringt føden?

det er ikke dritvondt(tørr ikke kalle det vondt siden jeg vet hvilke smerter jeg skal igjennom), men veldig ubehagelig… skal til jordmor i morgen kl 10 på vanlig kontroll, og tenker å høre om hun evt kan sjekke meg for å se om disse vondtene har noe for seg

Anonymkode: cb7a2...e00

Hmm… det er vanskelig å si! Jeg er like langt som deg, og hadde det slik igår. Dro inn på føden, null sammentrekninger på ctg, så tror ikke det var noe.. Skjer det igjen så venter jeg å ser om det tar seg opp. Men du må gjøre det som føles best ut for deg! Kan jo være noe virkelig, eller bare tull, kan også være modning. 😛 

Anonymkode: bd1c2...460

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke selv etter to svangerskap. I andre svangerskap hadde jeg mye sånt de siste ukene, og jordmoren i kommunen sa at jeg kunne vente og se om det tok seg opp etter uke 34. Og kontakte føden hvis jeg ble veldig plaget eller merket at det var rier som tiltok i styrke. Det var til tider likt som de første riene fra første fødsel, men det stoppet igjen hver gang, og det ble ikke regelmessig. Men før første fødsel ventet jeg for lenge hjemme fordi jeg ikke trodde jeg var i aktiv fødsel, vi rakk bare såvidt frem til sykehuset og jeg er glad jeg var kommet til termin mtp. at det fort kunne blitt fødsel langs veien. Så jeg tenker at om man blir usikker på om det er fødsel, eller hvordan man skal forholde seg, er det lurt å prate med føden. 

Anonymkode: 29574...429

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg var det stor forskjell på kynnere og modningsrier. Kynnere for meg var "krampetak" i magen hvor deler av magen ble steinhard, det var ubehagelig og slitsomt men ikke vondt. Modningsriene derimot var i likhet med reelle rier veldig vonde i selve livmoren og der nede, på samme måte som veldig vonde menssmerter. Kom i tak og kunne vare i 1-2 minutter med konstant smerte. Hadde dette på kvelden rett før legging i en uke i strekk før vannet gikk. 

Anonymkode: f1808...502

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske umulig å vurdere selv har jeg erfart. Jeg hadde slike kynnere i andre svangerskap, men tenkte det bare var kynnere. Hadde jo vært gravid før og hatt rier og dette føltes ikke som rier og var ikke så vonde, men ubehagelige. Hadde opp mot 20 min mellom. Vel, det var visst rier. "takket være" at jeg ikke skjønte det tidsnok fikk vi plutselig dårlig tid og barnevakten rakk ikke frem før vi kjørte til føden. 1,5 etter ankomst der var ungen ute. Det jeg husker som rier starter ikke før siste 3 timene kanskje. 

Anonymkode: 621e6...e22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...