Gå til innhold

Ser du ned på voksne folk som leier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet fra et veldig dårlig ekteskap med mye vold, og mitt eneste alternativ fa jeg flyttet var å leie et sted å bo. Men jeg synes folk behandler meg annerledes nå, spesielt de som ikke kjente meg fra før eller vet noe om meg. Når jeg sier at jeg leier blir de liksom sånn rare i ansiktet og vet ikke helt hva de skal si. 

Jeg synes naboene også oppfører seg litt rart. De omtaler konsekvent huset jeg leier som «leiligheten» og virker egentlig som at de ser litt ned på det. 

Jeg er i tillegg sykemeldt fordi jeg sliter skikkelig psykisk etter all volden jeg har gått gjennom, og de kommenterer sånn indirekte på det også, at jeg bare er hjemme. 

Jeg er over femti år. Ser du ned på godt voksne som ikke eier sitt eget sted å bo? Jeg vet ikke om det er traumene mine som snakker eller om det jeg opplever er reelt. 

Anonymkode: 14995...3d1

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, ikke i det hele tatt. Ser heller beundringsverdig på dem som har kommet seg vekk fra voldelig og usunt forhold.

Endret av exictence
  • Liker 25
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Selvfølgelig ikke.

Og bra du kom deg vekk fra det ekteskapet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Anonymkode: e7549...586

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ingenting galt med å leie. 

Forresten gratulerer for at du kom deg ut av det voldelige forholdet! Håper du får startet et nytt liv nå ❤️❤️💪💪❤️

Anonymkode: b84fb...b0d

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (Akkurat nå):

Nei, ikke i det hele tatt. Ser heller beundringsverdig på dem som har kommet eg vekk fra voldelig og usunt forhold.

Ja, men det vet jo ingen av naboene da. De ser vel bare en sliten dame som er mye for seg selv og ikke har råd til et eget sted å bo. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, selvfølgelig.

Fordi?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi?

Det viser at man ikke har økonomisk evne til å kjøpe ett eget eller har ett ustabilt liv (der man må flytte på seg hele tiden). Det kan sammenlignes med de som ikke tar vaksine.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ingenting galt med å leie. 

Forresten gratulerer for at du kom deg ut av det voldelige forholdet! Håper du får startet et nytt liv nå ❤️❤️💪💪❤️

Anonymkode: b84fb...b0d

Ja, det gjør jeg, men det tar litt tid å stable meg på beina igjen. Satser på å kjøpe noe eget i løpet av våren, men veldig merkelig følelse å bli sett ned på på den måten. Men det kan jo være jeg bare føler det slik siden eksen min hele tiden kalte meg ødelagt og mislykket. 

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig ikke, da det er ikke er min sak. En bør dog huske at det er erkenorsk kultur å se ned på de som viker fra malen.

• Liker 4
Gjest Føsleguri
Skrevet (endret)

Nei, jeg er så oppgående at jeg ikke ser ned på folk hverken pga at de leier eller andre ting.

Endret av Føsleguri
AnonymBruker
Skrevet

Det viser at man ikke har økonomisk evne til å kjøpe ett eget eller har ett ustabilt liv (der man må flytte på seg hele tiden). Det kan sammenlignes med de som ikke tar vaksine.

Nei, det gjør ikke det. Folk som tenker sånn er nok litt enkle i hodet. Da trenger jeg vel egentlig ikke å bekymre meg for hva de mener. 

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Med andre ord frekkheten til å ta egne valg i livet.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, men det vet jo ingen av naboene da. De ser vel bare en sliten dame som er mye for seg selv og ikke har råd til et eget sted å bo. 

Men svaret mitt er nei uansett. Man vet ingenting om bakgrunnen til folk. Og det er alltid en grunn for at man handler og gjør som man gjør. Ser aldri ned på folk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 8dc35...ea2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det gjør ikke det. Folk som tenker sånn er nok litt enkle i hodet. Da trenger jeg vel egentlig ikke å bekymre meg for hva de mener. 

Neivel, men det er unormalt å leie bolig i Norge i voksen alder. Du blir sett ned på her jeg bor.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neivel, men det er unormalt å leie bolig i Norge i voksen alder. Du blir sett ned på her jeg bor.

Ja, jeg hører deg, men av de grunnene behøver jeg ikke la det gå inn på meg. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og hvor bor du? Hva slags miljø? 

AnonymBruker
Skrevet

Tror ingen ser ned på deg og at det hele foregår i hodet ditt. Folk flest har nok med seg selv. 

Anonymkode: 615a4...8b6

AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Og hvor bor du? Hva slags miljø? 

Bor i Oslo vest.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...