AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Hei Jeg er allerede en noe forsinket prøver for første gang. Planen var å prøve fra sommeren, men så måtte bryllupsfest utsettes og prøvingen utsattes. Fordelen med det er jo at jeg i mellomtiden fant ut at jeg også måtte slanke meg ganske mye for å få mindre risikoer i svangerskapet. Nå er jeg altså fornøyd med en BMI som sier overvekt og ikke fedme, har andre runde med mensen etter jeg slutta på pillene i midten av november og er veldig klar for barn. Jeg forstår jo at jeg og mannen bare har hatt ett skikkelig forsøk. Vi ante jo ikke noe om syklusen før jeg fikk mensen igjen (som ikke tok lang tid etter slutt på pillene), men har siden jeg sluttet tenkt at hver sexakt kan føre til barn. Etter mye lesing har jeg jo forstått at det er helt feil og at man skal treffe blink for å bli gravid. Saken er den at jeg er 28,5 år, skulle gjerne vært klar for barn for ett år siden aldersmessig (men det var jeg ikke) og nå er jeg stressa fordi jeg ikke vil bli en gammel mor. Mannen er 4 år eldre. Jeg vurderer å bestille legetime bare for å få hjelp av legen, men hun vil nok si at jeg må ta det med ro. Hadde time i sommer for å snakke om planene våre siden jeg fikk panikk av å lese om problemene overvektige har. 🙈 Det jeg vil frem til er vel egentlig at jeg trenger noen tips. Dette året skal vi, forhåpentligvis, bruke på reising og opplevelser slik at vi får fylt prøvetiden med spenning og glede. Men hva kan jeg gjøre for å føle det lettere i hverdagen? Hva er deres tips? Er så redd for å ikke få dette til, og jeg vet jo at jeg bør beregne minst et halvt år før jeg er gravid….. Anonymkode: f9f13...450
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Bruk eggløsningstester. Du kan lese om basaltemperatur også. Litt lettere når en får kontroll på eggløsning, da er det lettere å legge inn aksjer riktige dager. Jeg har selv prøvd 6mnd, har uregelmessige sykluser. Så har sex hver dag til annenhver dag for å treffe. Anonymkode: 9b323...8c0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 For det første, du er da ikke gammel! Jeg er 33 og gravid med første, føler meg ikke som noen gammel mor 😊 En ting som hjalp meg veldig med å holde hodet kaldt under prøvingen var at jeg tok en tur til gynekolog da vi begynte å prøve. Hun sa at alt så fint ut, og den undersøkelsen var god å ha i bakhodet i frustrerende øyeblikk! Også lurt å ta celleprøve med en gang så er det ferdig før du blir gravid! Ellers synes jeg eggløsningstester, appen Flo og appen Premom var til veldig god hjelp gjennom prøveperioden. Fant det avslappende å vite når det var tid for å hoppe i høyet slik at jeg slapp å gå rundt å være redd for å gå glipp av muligheten 🙈 Husk også på at det kan ta tid - opptil 1 år er helt normalt! Kos dere med hverandre og nyt tiden som nygift! Anonymkode: 2a9ee...667
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): For det første, du er da ikke gammel! Jeg er 33 og gravid med første, føler meg ikke som noen gammel mor 😊 En ting som hjalp meg veldig med å holde hodet kaldt under prøvingen var at jeg tok en tur til gynekolog da vi begynte å prøve. Hun sa at alt så fint ut, og den undersøkelsen var god å ha i bakhodet i frustrerende øyeblikk! Også lurt å ta celleprøve med en gang så er det ferdig før du blir gravid! Ellers synes jeg eggløsningstester, appen Flo og appen Premom var til veldig god hjelp gjennom prøveperioden. Fant det avslappende å vite når det var tid for å hoppe i høyet slik at jeg slapp å gå rundt å være redd for å gå glipp av muligheten 🙈 Husk også på at det kan ta tid - opptil 1 år er helt normalt! Kos dere med hverandre og nyt tiden som nygift! Anonymkode: 2a9ee...667 Takk for beskjed om at jeg ikke er gammel. Jeg vet det jo, men føles likevel som jeg er så sent ute da «alle» rundt meg har barn som nærmer seg skolealder. Var innom en annen tråd her om når folk ville slutte å prøve, og den var veldig oppløftende hvertfall! Tanken på å måtte prøve i ett år synes jeg er helt forferdelig. Jeg og mannen har snakket om at vi ønsker barn allerede i over ett år, men jeg har ikke følt meg ferdig med å være barneløs og bare ha meg selv å tenke på før nå. Måtte liksom gifte meg først. 😅 Anonymkode: f9f13...450
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå