Gå til innhold

Toksisk feminisme er det egentlig en ting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eksisterer konseptet toksisk feminisme?

Kan feminisme i det helle tatt være giftig?

Er alt med feminisme positivt?

Er dette innlegget mannssjåvinistisk?

Anonymkode: 1599a...74a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjesp. 

Anonymkode: 8acf9...ebd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

*femininitet

Anonymkode: 2099b...d59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det gjør det sikkert.

Ja

Nei

Nei, men litt teit.

Anonymkode: 4d0d9...43f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Eksisterer konseptet toksisk feminisme?

Kan feminisme i det helle tatt være giftig?

Er alt med feminisme positivt?

Er dette innlegget mannssjåvinistisk?

Anonymkode: 1599a...74a

Ja. Overdrevent feminisime, ut-av-konsept-feminisme og opp-ned-feminisme kan være like toksisk som overdrevent maskulinitet, ut-av-konsept-maskulinitet og opp-ned-maskulinitet.

Ja. Ekstremfeminisme er imot sin hensikt, og potensielt skadelig både for samfunnet og individer.

Nei. Mye er bra, men feminisme-kampanjen er altfor overdrevent, og mye bygget opp på feile vilkår. Istedenfor å heve opp kvinner handler en del av femnismen mye om å tråkke ned menn for at kvinner skal hevde seg. Feminismen er et stort opphav til mannehat og polarisering mellom kjønnene. 

Nei. Det må da gå an å stille spørsmål uten at man er mannsjåvinister. 

Anonymkode: 961a0...ead

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ja, du kan se det ved å observere hyperfeminine transer. 

Anonymkode: 162c3...c04

AnonymBruker
Skrevet

Internett syder over av toxic feminisme. Hvor kvinner setter seg i offerrollen for alt og ingenting. Og menn er slemmingene og kvinner snillingene.

Anonymkode: e34b6...a07

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Internett syder over av toxic feminisme. Hvor kvinner setter seg i offerrollen for alt og ingenting. Og menn er slemmingene og kvinner snillingene.

Anonymkode: e34b6...a07

Har du eksempler på dette?

Anonymkode: 0e857...591

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det å lage nye språkelige begreper eller omdefinere gamle begreper har jo vært ytre venstre sin paradegren siden 70 tallet. Så at noen prøver seg med et "nytt" begrep som toksisk feminisme er jo ikke uvented. Jeg tenker at toksisk feminisme er vel det som før het militant feminisme.

Anonymkode: 0a99b...bbd

Gjest Inverto
Skrevet (endret)

Jeg har pratet med en feminist som mente at å utrydde menn var et "bedre enn ingenting"
alternativ for å stanse toxic masculinity.

Så ja, jeg er helt sikker på at feminisme kan være toksisk.
Faktisk så garanterer jeg deg, at majoriteten av dagens vestlige feminister, er rabiate mannehatere

Endret av Inverto
Skrevet

Jeg vil si at feminisme i seg selv er toksistisk femininitet. En fæl kombo av offer-mentalitet, prioritering av følelser fremfor fakta og mistro mot menn samtidig som de ser ut til å selv prøve å bli dårlige kopier av menn.

AnonymBruker
Skrevet
On 1/5/2022 at 8:01 PM, AnonymBruker said:

Har du eksempler på dette?

Anonymkode: 0e857...591

Anonymkode: 5929b...0f2

AnonymBruker
Skrevet

Toksisk feminitet er nok i stor grad hvordan kvinner bruker hersketeknikker på hverandre. Kvinner har jo et ekstremt behov for å sammenligne seg/konkurrere med andre av samme kjønn, og dette gir jo utslag i kvinnelige hersketeknikker. 

Joda, det utøves jo også mot svake menn. F.eks. kynisk bruk av svangerskap for penger i USA, men k Norge er det heldigvis få oppegående menn som gidder å bo sammen med slike over tid.

Anonymkode: e6325...413

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...