LisbethBerg Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Ikke ofte jeg er enig med FrP, men her heier jeg på dem. Når regjeringen ikke engang klarer å komme med grunnlaget for sjenkestopp er det virkelig på tide å åpne opp. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/frp-forslag---vil-apne-kranene-na/75056306 9
Nicathv Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Ser ikke ut til at det kommer til å skje, siden både Høyre og SV støtter regjeringa, og FrP vil ha avstemming allerede i morra.
Whistler Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Skjenkestoppen er et direkte resultat av regjeringens redsel for å innføre et koronapasskrav. 4
LisbethBerg Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2022 Nicathv skrev (28 minutter siden): Ser ikke ut til at det kommer til å skje, siden både Høyre og SV støtter regjeringa, og FrP vil ha avstemming allerede i morra. Det er absolutt ikke gitt at SV støtter regjeringen i denne saken. Nestleder i SV er en av de som er gått ut mot tiltaket. 1
Nicathv Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 LisbethBerg skrev (3 minutter siden): Det er absolutt ikke gitt at SV støtter regjeringen i denne saken. Nestleder i SV er en av de som er gått ut mot tiltaket. Fra artikkelen: "SVs Torgeir Knag Fylkesnes sier til Dagbladet at de ikke vil støtte Frps forslag nå." Uansett har det ikke noe å si om SV støtter forslaget eller ikke, så lenge Høyre ikke støtter forslaget blir det ikke flertall mot regjeringa.
Barbalala Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Whistler skrev (31 minutter siden): Skjenkestoppen er et direkte resultat av regjeringens redsel for å innføre et koronapasskrav. Feil. Det er en direkte konsekvens av regjeringens redsel for å åpne samfunnet og la ting gå sin gang. 11
LisbethBerg Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2022 Nicathv skrev (2 minutter siden): Fra artikkelen: "SVs Torgeir Knag Fylkesnes sier til Dagbladet at de ikke vil støtte Frps forslag nå." Uansett har det ikke noe å si om SV støtter forslaget eller ikke, så lenge Høyre ikke støtter forslaget blir det ikke flertall mot regjeringa. Sant nok, er vel tvilsomt at representantene får votere fritt her. 1
Whistler Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Barbalala skrev (4 minutter siden): Feil. Det er en direkte konsekvens av regjeringens redsel for å åpne samfunnet og la ting gå sin gang. Jeg kan forestille meg at vi er grunnleggende uenige om koronapass. Hvis vi skal la ting gå sin gang, kan vi legge ned brannvesen og politi og stole på at naturen ordner opp. 4
Barbalala Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Whistler skrev (3 minutter siden): Jeg kan forestille meg at vi er grunnleggende uenige om koronapass. Hvis vi skal la ting gå sin gang, kan vi legge ned brannvesen og politi og stole på at naturen ordner opp. Mmnei. Vi kan bare leve som vi gjorde helt til 2019. Forklar hvordan du tror et covid-pass på magisk vis skal hjelpe. Og vis gjerne til et sted der det har fungert av de land som har vært idiotiske nok til å innføre dette. Endret 4. januar 2022 av Barbalala 7
Capt. Obvious Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Man kan nok ikke tillate skjenking igjen før man har nådd en nullvisjon for smitte. Egentlig bør man også bruke skjenkestoppen til å forberede et forbud mot alkohol generelt på permanent grunnlag. Alkohol skaper mange farlige situasjoner og bør forbys. 3
Sommeren2021 Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Whistler skrev (58 minutter siden): Skjenkestoppen er et direkte resultat av regjeringens redsel for å innføre et koronapasskrav. Det er mye bedre med skjenkestopp enn koronapass. Koronapass har ingen virkning, da både vaksinerte og uvaksinerte smitter. 1
LisbethBerg Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #12 Skrevet 4. januar 2022 Capt. Obvious skrev (Akkurat nå): Man kan nok ikke tillate skjenking igjen før man har nådd en nullvisjon for smitte. Egentlig bør man også bruke skjenkestoppen til å forberede et forbud mot alkohol generelt på permanent grunnlag. Alkohol skaper mange farlige situasjoner og bør forbys. La oss forby biler, fly, tog, båt, sukker og fastfood i samme slengen. Egentlig bør alle oppholde seg minst 10 meter fra vann til enhver tid og må aldri tenke på å vandre i fjellet. Sykler er i grenseland, så folk bør helst bare gå til fots overalt. All idrett må forbys, det hender jo folk faller om med hjertestans og mindre skader skjer hele tiden. 3
Capt. Obvious Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 (endret) LisbethBerg skrev (5 minutter siden): La oss forby biler, fly, tog, båt, sukker og fastfood i samme slengen. Egentlig bør alle oppholde seg minst 10 meter fra vann til enhver tid og må aldri tenke på å vandre i fjellet. Sykler er i grenseland, så folk bør helst bare gå til fots overalt. All idrett må forbys, det hender jo folk faller om med hjertestans og mindre skader skjer hele tiden. Syntes ikke dette er sammenlignbart. Biler, fly, tog osv. innebærer naturlig nok en risiko, men har også svært mye nytteverdi i forbindelse med transport av varer og personer. Sukker brukes til mye, ikke bare komplett usunn mat. Fastfood kan man vurdere å forbyd, men det er ikke temaet her. Idrett og sykling gir jo også store helsemessige gevinster, så det bør man ikke forby. Alkohol er derimot noe som forsaker mange ulykker hvert år, og fører til alkoholisme og stor belastning på helsevesenet. I tillegg kommer altså uforsiktighet i forbindelse med pandemier. Nytteverdien av alkohol er på den andre siden marginal, så det er mye som taler for et totalforbud. Endret 4. januar 2022 av Capt. Obvious 3
NorthernLight Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 LisbethBerg skrev (1 time siden): Ikke ofte jeg er enig med FrP, men her heier jeg på dem. Når regjeringen ikke engang klarer å komme med grunnlaget for sjenkestopp er det virkelig på tide å åpne opp. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/frp-forslag---vil-apne-kranene-na/75056306 Tullete, det vil bare føre til at enda flere folk møtes og smittes i dårlig ventilerte lokaler med ett av klodens mest smittsomme virus. (omicron...) 3
Enda en tulling Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 LisbethBerg skrev (1 time siden): Ikke ofte jeg er enig med FrP, men her heier jeg på dem. Når regjeringen ikke engang klarer å komme med grunnlaget for sjenkestopp er det virkelig på tide å åpne opp. https://borsen.dagbladet.no/nyheter/frp-forslag---vil-apne-kranene-na/75056306 Men selvfølgelig måtte det noe alkoholrelatert til for at FrP endelig skulle sette foten ned Tatt i betraktning FrP's noe spesielle form for liberalisme som innebærer fri flyt av væsker med høyt energiinnhold men ikke så veldig mye annet, iallfall ikke mennesker med mindre de befinner seg bak rattet på en fossildrivstoffdrevet bil... Men joda jeg støtter nær sagt hvem som helst og hva som helst som går imot hele eller deler av denne galskapen så de får tommel opp fra meg også. Mer fascinerende egentlig at forslaget støttes av MDG og Hemsedal KrF..... 4
Enda en tulling Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 Nicathv skrev (46 minutter siden): Fra artikkelen: "SVs Torgeir Knag Fylkesnes sier til Dagbladet at de ikke vil støtte Frps forslag nå." Uansett har det ikke noe å si om SV støtter forslaget eller ikke, så lenge Høyre ikke støtter forslaget blir det ikke flertall mot regjeringa. Men SV sier de heller vil ta opp forholdsmessigheten i tiltakene generelt. Om de mener noe med det de sier og faktisk gjør noe med det, vil jeg si det er enda bedre, selv om den diskusjonen kommer et år eller halvannet på overtid.... 1
LisbethBerg Skrevet 4. januar 2022 Forfatter #17 Skrevet 4. januar 2022 Enda en tulling skrev (5 minutter siden): Men selvfølgelig måtte det noe alkoholrelatert til for at FrP endelig skulle sette foten ned Tatt i betraktning FrP's noe spesielle form for liberalisme som innebærer fri flyt av væsker med høyt energiinnhold men ikke så veldig mye annet, iallfall ikke mennesker med mindre de befinner seg bak rattet på en fossildrivstoffdrevet bil... Men joda jeg støtter nær sagt hvem som helst og hva som helst som går imot hele eller deler av denne galskapen så de får tommel opp fra meg også. Mer fascinerende egentlig at forslaget støttes av MDG og Hemsedal KrF..... Ja, kanskje jeg må stemme KrF neste gang rett og slett😂 Henger meg på, støtter hvem som helst som sier imot denne galskapen. 1
Enda en tulling Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 LisbethBerg skrev (40 minutter siden): Ja, kanskje jeg må stemme KrF neste gang rett og slett😂 Henger meg på, støtter hvem som helst som sier imot denne galskapen. Både KrF og MDG har noen fornuftige folk på lokalplan. Bare synd at de ikke når opp til toppen... Men nå er det jo kommunevalg neste gang da..... 1
Whistler Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Barbalala skrev (2 timer siden): .......... Og vis gjerne til et sted der det har fungert av de land som har vært idiotiske nok til å innføre dette. Tyskland har 239 smittede pr 100.000 de siste sju dager. Norge har 929 pr 100.000 de siste 14 dager eller omtrent dobbelt så mange som Tyskland. Der er det koronapasskrav. Corona dashbooard Tyskland Coronatall Norge Så kan man jo spørre om det er det som fungerer eller ikke. Endret 4. januar 2022 av Whistler 4
Kågebruker Skrevet 4. januar 2022 #20 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Ja her har FrP rett, men av alle saker så er det skjenkingen de bruker🤣 Så utrolig populistisk, men ja de har rett. Det å stenge kranene var helt tøvete. Man kan like eller ikke like at folk må drikke, men sånn er det bare. Og folk tjener penger på at folk drikker, ofte mens de spiser. Det er en tragedie. Endret 4. januar 2022 av Kågebruker 5
Anbefalte innlegg