Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, da skjedde det jeg trodde ville skje. Spiderman No Way Home er utsatt, igjen. 28 januar er ny dato, den blir sikkert endret den og. Forstår ikke hvordan de tenker at dette vil hjelpe mot å miste penger på salg? Folk reiser ut av landet for å se den, og de laster ned ulovlig.

De har allerede tapt penger. Og koronaen er ikke over den 28 januar. Vi kommer til å fortsette med tiltak en lang stund til, så da fortsetter de vel å utsette filmen. Kan sikker kjøpe den før man for lov å se den her i Norge 😭

Anonymkode: ba2a2...204

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva FAEN?

skulle allerede utsette å se filmen til siste visningsdag som en protest, men nå tror jeg faktisk at jeg bare ikke ser den på kino engang.

Anonymkode: 33944...5e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hva FAEN?

skulle allerede utsette å se filmen til siste visningsdag som en protest, men nå tror jeg faktisk at jeg bare ikke ser den på kino engang.

Leste etter første utsettelse at det var Norge og Filipinene, 2 land, som utsatte filmen. Hva søren?! Hvorfor skal vi være spesielt «heldige» og få ødelagt hele greia.

Må konstant klikke på ting på facebook «slumre i 30 dager», for jeg får konstant opp masse Spiderman ting, siden det er noe som jeg «liker» å se 🥺

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Leste etter første utsettelse at det var Norge og Filipinene, 2 land, som utsatte filmen. Hva søren?! Hvorfor skal vi være spesielt «heldige» og få ødelagt hele greia.

Må konstant klikke på ting på facebook «slumre i 30 dager», for jeg får konstant opp masse Spiderman ting, siden det er noe som jeg «liker» å se 🥺

Den er også utsatt i Japan, visstnok. Tro om det ikke har større innvirkning på salgstallene enn lille Norge.

Anbefaler å bare ta pause fra facebook og twitter og sånn så lenge. jeg har gjort det, og det er ganske godt egentlig 😅 KAn jo fortsatt bruke messenger uten å gå inn på FB.  Bruker duckduckgo istedet for google, så slipper jeg unna spoilere der også.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, da skjedde det jeg trodde ville skje. Spiderman No Way Home er utsatt, igjen. 28 januar er ny dato, den blir sikkert endret den og. Forstår ikke hvordan de tenker at dette vil hjelpe mot å miste penger på salg? Folk reiser ut av landet for å se den, og de laster ned ulovlig.

De har allerede tapt penger. Og koronaen er ikke over den 28 januar. Vi kommer til å fortsette med tiltak en lang stund til, så da fortsetter de vel å utsette filmen. Kan sikker kjøpe den før man for lov å se den her i Norge 😭

Akkurat det er jo bare å skyte seg selv i foten da. Kvaliteten på sånne bootleg-kopier er alltid elendig, kan like gjerne bare lese spoilere istedet om man vil ha filmen så ødelagt. JEg tipper det er en liten hard kjerne som er villig til å reise ut av landet, de aller fleste er ikke superfans. Om noe har de kanskje tapt litt på de som stort sett bare går på kino i romjula, som da kanskje har valgt Matrix istedet, men tror ingen av disse tingene har noen merkbar virkning på Sony sine totale salgstall. Lurer på om det handler om antall solgte billetter per visning/prosent av salens reelle kapasitet, at det er en viktigere statistikk, så det dermed blir et tap å spille for grupper på 50 i en sal som normalt tar flere hundre? 🤷‍♂️

Anonymkode: 3b3d7...87c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har sett flere tråder og innlegg om denne filmen. Er det noe spesielt ved den som gjør at det er så vanskelig å vente? Mer spesielt enn andre marvelfilmer? Er det bare det at den er utsatt flere ganger?

Hilsen en som aldri har sett en marvelfilm.

Nåou heit

Anonymkode: bda84...098

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner heller ikke logikken med å vente. Kinoen er jo åpen, selv med restriksjoner om avstand. De må jo tape penger på dette, da folk heller ser den på nett enn å vente? Det begynner jo bli vanskelig å unngå spoilere... 

Anonymkode: 3aa4c...991

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har sett flere tråder og innlegg om denne filmen. Er det noe spesielt ved den som gjør at det er så vanskelig å vente? Mer spesielt enn andre marvelfilmer? Er det bare det at den er utsatt flere ganger?

Nåou heit

Vanskelig å forklare om man ikke har sett marvel. Men akkurat denne forventes å ha hendelser som påvirker mcu videre, og det er masse hemmelighetsskremmerier som gjør at vi virkelig ikke aner (eller, vi tror kanskje at vi gjør det😄) hva som kommer.

Om man blir spoilet, er hele spenningen borte. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Vanskelig å forklare om man ikke har sett marvel. Men akkurat denne forventes å ha hendelser som påvirker mcu videre, og det er masse hemmelighetsskremmerier som gjør at vi virkelig ikke aner (eller, vi tror kanskje at vi gjør det😄) hva som kommer.

Men kan den ha så veldig mye med MCU å gjøre siden det ikke er en er en Disney produsert film? Er det ikke bare Tom Holland Disney får lov til å bruke i MCU?

Anonymkode: 8ee4c...e85

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hm okay takk.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nåou heit

På grunn av alle de tidligere skurkene som dukker opp

Anonymkode: 65311...0f6

AnonymBruker
Skrevet

De har allerede skutt seg i foten siden tusenvis har sett den i Sverige, og kanskje blitt smittet av covid.

Og flere vil også torrente den nå, enda mer penger tapt for Sony.

Anonymkode: ed590...3c3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har allerede skutt seg i foten siden tusenvis har sett den i Sverige, og kanskje blitt smittet av covid.

Og flere vil også torrente den nå, enda mer penger tapt for Sony.

Anonymkode: ed590...3c3

De får saksøke norske kinoer da

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Men kan den ha så veldig mye med MCU å gjøre siden det ikke er en er en Disney produsert film? Er det ikke bare Tom Holland Disney får lov til å bruke i MCU?

Den tar plass i MCU.

Anonymkode: ab95e...f63

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nåou heit

Her kan du lese synspunktet til en stor fan:

https://www.vg.no/rampelys/film/i/Xqe85n/reagerer-paa-spider-man-utsettelse-har-misforstaatt-eget-marked

En ting er at de sier at dette er den beste marvel filmen ever, og det tror jeg på. Man har skyhøye forventninger til den, og i følge de som har sett den er den enda bedre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Den er også utsatt i Japan, visstnok. Tro om det ikke har større innvirkning på salgstallene enn lille Norge.

Anbefaler å bare ta pause fra facebook og twitter og sånn så lenge. jeg har gjort det, og det er ganske godt egentlig 😅 KAn jo fortsatt bruke messenger uten å gå inn på FB.  Bruker duckduckgo istedet for google, så slipper jeg unna spoilere der også.

Akkurat det er jo bare å skyte seg selv i foten da. Kvaliteten på sånne bootleg-kopier er alltid elendig, kan like gjerne bare lese spoilere istedet om man vil ha filmen så ødelagt. JEg tipper det er en liten hard kjerne som er villig til å reise ut av landet, de aller fleste er ikke superfans. Om noe har de kanskje tapt litt på de som stort sett bare går på kino i romjula, som da kanskje har valgt Matrix istedet, men tror ingen av disse tingene har noen merkbar virkning på Sony sine totale salgstall. Lurer på om det handler om antall solgte billetter per visning/prosent av salens reelle kapasitet, at det er en viktigere statistikk, så det dermed blir et tap å spille for grupper på 50 i en sal som normalt tar flere hundre? 🤷‍♂️

Anonymkode: 3b3d7...87c

Man kan si de skyter deg selv i foten med å laste ned en dårlig kvalitet film. Men jeg forstår godt at lysten på å kunne delta i alt av diskusjoner ol. rundt filmen, og det å bare se den, er større enn lysten på å vente til man får god kvalitet på kino.

Jeg kommer til å vente, da jeg ikke laster ned filmer. Men det er utrolig kjipt at de gjør dette. De ødelegger litt hele opplevelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Et annet problem er jo at smittesituasjonen kommer ikke til å være særlig endret 28 januar heller. Vi har smittetopp i dag på over 7000 registrerte tilfeller. Det betyr at de må utsette den enda mer.

Om de ikke utsetter enda mer, så kunne de like så godt vist den på premiæredato 14 desember som nesten hele resten av verden.

Kan sikkert nesten kjøpe filmen fra england/usa før man får sett den på kino her 😕

AnonymBruker
Skrevet

Er jo veldig trygt å gå på kino med!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er fortsatt mcu, selv om Sony har rettighetene til Spider-man :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her kan du lese synspunktet til en stor fan:

https://www.vg.no/rampelys/film/i/Xqe85n/reagerer-paa-spider-man-utsettelse-har-misforstaatt-eget-marked

En ting er at de sier at dette er den beste marvel filmen ever, og det tror jeg på. Man har skyhøye forventninger til den, og i følge de som har sett den er den enda bedre.

Utrolig provoserende at hverken SF eller Sony svarer på kritikken. Kritikken er både god og velbegrunnet, så skjønner ikke hvorfor de velger å utsette igjen. Når det bare er penger som skal rå er det ikke rart folk slutter å dra på kino.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
LillEve skrev (1 time siden):

Utrolig provoserende at hverken SF eller Sony svarer på kritikken. Kritikken er både god og velbegrunnet, så skjønner ikke hvorfor de velger å utsette igjen. Når det bare er penger som skal rå er det ikke rart folk slutter å dra på kino.

De må jo svare før eller siden 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...