AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Jeg har en sjef som tydeligvis ikke ønsker å ha meg ansatt, utenat jeg vet hvorfor. Jeg gjør ikke mye ut av meg, utfører arbeidet mitt og kommer overens med kollegaer. Nå har jeg angst for å dra på jobb fordi sjefen leter etter feil hele tiden. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: da8e6...056
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Organiser deg hvis du ikke alt har gjort det. Fortsett å gjøre jobben din og sørg for all del å ikke komme for seint (det er faktisk en god grunn til oppsigelse). Anonymkode: aed47...b85 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Kan du gi noen eksempler? Anonymkode: dd5c2...0cf 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Hvordan vet du at sjefen ikke vil ha deg der? Hva slags feil er det snakk om? Anonymkode: cf304...eb1 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Hvordan da "leter etter feil"? Kan du si hva han/hun faktisk gjør? Og har sjefen faktisk funnet feil å ta deg på, eller har ikke det skjedd? Anonymkode: 4f503...748 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Organiser deg hvis du ikke alt har gjort det. Fortsett å gjøre jobben din og sørg for all del å ikke komme for seint (det er faktisk en god grunn til oppsigelse). Anonymkode: aed47...b85 Ps: betal kontingenten selv, ikke via hr/lønn. Når/hvis du mottar innkalling til drøftelsesmøte bør du ta med deg noen. Du bør også ta opptak av samtalen uten å fortelle det til de andre som deltar (det er lovlig). Når/hvis du mottar en oppsigelse bør du bestride den, altså skrive som svar at den bestrides. Det betyr at arbeidsgiveren din må bruke mye ressurser på mekling og eventuelt en rettssak for å bli kvitt deg. Denne prosessen tar flere år og svært ofte blir ikke oppsigelsen kjent gyldig i retten. Anonymkode: aed47...b85 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Let etter ny jobb ASAP. Bestill legetime og rådfør deg med han/henne. Dette er dessverre ikke en kamp som er verdt å ta, det finnes så mange psyke, elendige sjefer. Slikt kan virkelig gå utover helsa, spesielt om du allerede opplever angst relatert til dette. Ingen jobb i verden er verdt det. Du er sannsynligvis en flink og god person, kom deg bort og finn en jobb som fortjener all tiden og energien din. ❤️ Søk også støtte og råd fra familie og venner (men ikke bruk de opp som psykolog). Anonymkode: d376b...616 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Søk ny jobb. Man er dessverre fucked når sjefen ikke liker en og viser det - og man kommer absolutt ingen vei uansett. Bare smil høflig, ligg under radaren så godt du kan inntil du får ny jobb. Anonymkode: 02bae...861 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Organiser deg hvis du ikke alt har gjort det. Fortsett å gjøre jobben din og sørg for all del å ikke komme for seint (det er faktisk en god grunn til oppsigelse). Anonymkode: aed47...b85 Dette er det beste rådet! Anonymkode: fa464...45b 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 Vet du om det er bare mot deg? Jeg hadde en sånn sjef men vedkommende var sånn mot alle. Null tillit til ansatte og gikk å lette etter feil hele tiden, aldri noe positivt. Bare å slutte, det der kan aldri bli noe godt arbeidsforhold. Anonymkode: 3ffb5...ce4 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 vil ikke skremme deg men Opplevde dette i en jobb der jeg var mye under press på privaten og ellers på jobb. Min daværende "manager" lusket rundt og gravde etter negative ting om meg. Hun ville ikke jobbe med meg og gjorde alt hun kunne for å knuse meg, og greide så vindt å ødelegge både min kjærlighet for mitt yrke og utdanning, og min selvtillit og selvbilde. Hun var helt sjuk, anklaget meg for å ikke smile nok, ikke være glad nok når jeg så henne. Hun kjeftet på meg for at jeg takket ja til hjelp fra henne etter at hun spurte meg om jeg trengte det, da jeg var overlesset med arbeid. Hun var ustabil om morgenen, og glefset omtrent om jeg snakket til henne før hun hadde "fått landet" for det var hennes rett om morgenen. Jeg ble så ekstremt engstelig av den dama, og jeg har add og tendenser på autisme. Hun hater tydeligvis folk som er annerledes. Hun grein seg til at jeg skulle få sparken og sjefen sa til meg at hun kom til å ødelegge meg om jeg fortsatte å jobbe der, og det hadde hun nesten allerede gjort. Så jeg stod uten jobb i midten av korona sommeren 2020 og hadde null selvbilde. Jeg har så vidt greid å komme meg tilbake til min selvtillit nå, og trives godt i jobben min og gjør det bra..Etter mer jeg skriver om henne, etter sjukere virker hun for meg, og jeg er så glad at jeg ikke lengre er under hennes vrede. Firmaet betalte meg masse penger for å holde kjeft, svært firma i Oslo. Er livredd for å få et sånt ondt og manupulerende menneske som "sjef" igjen. Anonymkode: febc4...820 10
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Organiser deg hvis du ikke alt har gjort det. Fortsett å gjøre jobben din og sørg for all del å ikke komme for seint (det er faktisk en god grunn til oppsigelse). Anonymkode: aed47...b85 Jeg gjør jobben min, er organisert og møter opp til tiden. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan da "leter etter feil"? Kan du si hva han/hun faktisk gjør? Og har sjefen faktisk funnet feil å ta deg på, eller har ikke det skjedd? Anonymkode: 4f503...748 Ikke skjedd ennå, men nå har sjefen spurt rundt på kollegaer om hvordan jeg jobber. Vært krass og negativ til meg og satt seg opp til å jobbe tett på meg for å sjekke meg ut selv. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ps: betal kontingenten selv, ikke via hr/lønn. Når/hvis du mottar innkalling til drøftelsesmøte bør du ta med deg noen. Du bør også ta opptak av samtalen uten å fortelle det til de andre som deltar (det er lovlig). Når/hvis du mottar en oppsigelse bør du bestride den, altså skrive som svar at den bestrides. Det betyr at arbeidsgiveren din må bruke mye ressurser på mekling og eventuelt en rettssak for å bli kvitt deg. Denne prosessen tar flere år og svært ofte blir ikke oppsigelsen kjent gyldig i retten. Anonymkode: aed47...b85 Ja, jeg blir det nå av en eller annen grunn. Jeg tar med meg noen, møter ikke opp alene. AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Let etter ny jobb ASAP. Bestill legetime og rådfør deg med han/henne. Dette er dessverre ikke en kamp som er verdt å ta, det finnes så mange psyke, elendige sjefer. Slikt kan virkelig gå utover helsa, spesielt om du allerede opplever angst relatert til dette. Ingen jobb i verden er verdt det. Du er sannsynligvis en flink og god person, kom deg bort og finn en jobb som fortjener all tiden og energien din. ❤️ Søk også støtte og råd fra familie og venner (men ikke bruk de opp som psykolog). Anonymkode: d376b...616 Jeg søker jobber, men det er ikke flust av det nå heller. Holdt på å spy på vei til jobb her om dagen, klarer ikke spise i løpet av arbeidsdagen, bare jobber. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vet du om det er bare mot deg? Jeg hadde en sånn sjef men vedkommende var sånn mot alle. Null tillit til ansatte og gikk å lette etter feil hele tiden, aldri noe positivt. Bare å slutte, det der kan aldri bli noe godt arbeidsforhold. Anonymkode: 3ffb5...ce4 Andre kollegaer har ikke opplevd noe rart ennå sier de. Anonymkode: da8e6...056 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): vil ikke skremme deg men Opplevde dette i en jobb der jeg var mye under press på privaten og ellers på jobb. Min daværende "manager" lusket rundt og gravde etter negative ting om meg. Hun ville ikke jobbe med meg og gjorde alt hun kunne for å knuse meg, og greide så vindt å ødelegge både min kjærlighet for mitt yrke og utdanning, og min selvtillit og selvbilde. Hun var helt sjuk, anklaget meg for å ikke smile nok, ikke være glad nok når jeg så henne. Hun kjeftet på meg for at jeg takket ja til hjelp fra henne etter at hun spurte meg om jeg trengte det, da jeg var overlesset med arbeid. Hun var ustabil om morgenen, og glefset omtrent om jeg snakket til henne før hun hadde "fått landet" for det var hennes rett om morgenen. Jeg ble så ekstremt engstelig av den dama, og jeg har add og tendenser på autisme. Hun hater tydeligvis folk som er annerledes. Hun grein seg til at jeg skulle få sparken og sjefen sa til meg at hun kom til å ødelegge meg om jeg fortsatte å jobbe der, og det hadde hun nesten allerede gjort. Så jeg stod uten jobb i midten av korona sommeren 2020 og hadde null selvbilde. Jeg har så vidt greid å komme meg tilbake til min selvtillit nå, og trives godt i jobben min og gjør det bra..Etter mer jeg skriver om henne, etter sjukere virker hun for meg, og jeg er så glad at jeg ikke lengre er under hennes vrede. Firmaet betalte meg masse penger for å holde kjeft, svært firma i Oslo. Er livredd for å få et sånt ondt og manupulerende menneske som "sjef" igjen. Anonymkode: febc4...820 Jeg smilte, var hyggelig og sa hei sist jeg møtte sjefen. Møter ikke det samme tilbake, blir mistrodd ved sykemelding. Har kun vært sykemeldt 1 uke sammenhengende på 1 år. Har ellers ikke brukt egenmelding en gang. Anonymkode: da8e6...056
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg smilte, var hyggelig og sa hei sist jeg møtte sjefen. Møter ikke det samme tilbake, blir mistrodd ved sykemelding. Har kun vært sykemeldt 1 uke sammenhengende på 1 år. Har ellers ikke brukt egenmelding en gang. Anonymkode: da8e6...056 Kan det være at hen ikke liker deg da? Er det bare deg sjefen er ute etter? Skiller du deg ut på noe måte? Jeg med min add diagnose ble lagt for hat, dessverre. Men jeg var bare veldig uheldig med den sjefen. Anonymkode: febc4...820
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan det være at hen ikke liker deg da? Er det bare deg sjefen er ute etter? Skiller du deg ut på noe måte? Jeg med min add diagnose ble lagt for hat, dessverre. Men jeg var bare veldig uheldig med den sjefen. Anonymkode: febc4...820 Jeg er den eneste med små barn og i blant er de syke. Anonymkode: da8e6...056
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er den eneste med små barn og i blant er de syke. Anonymkode: da8e6...056 Kanskje det har noe med saken å gjøre. I så fall er han ikke en god person. Høres ut som er leit sted å jobbe da. Anonymkode: febc4...820 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kanskje det har noe med saken å gjøre. I så fall er han ikke en god person. Høres ut som er leit sted å jobbe da. Anonymkode: febc4...820 Ja, det sliter på meg nå. Jeg må sørge for å alltid ha en super dag og alltid gjøre maks ytelse. Anonymkode: da8e6...056 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 Oppdaget at jeg var kastet ut av systemet på jobb, altså ikke tilgang lengre. Fikk snakket med it support og de sa at mailen min var sluttet av arbeidsgiver så derfor kom jeg ikke inn. Så de måtte legge meg til på nytt for at jeg skulle få tak i mine arbeidsoppgaver. I dem tiden jeg ventet på svar fra it så spurte jeg om sjefen kunne inn å sende meg listene mine. Da fikk jeg bare til svar at jeg selv må kontakte it. Det tar ikke lange tiden å bare sende meg skriftlig eller bilde av hva som skal gjøres. Var dette et forsøk på å få meg til å gjøre feil? Anonymkode: da8e6...056 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjør jobben min, er organisert og møter opp til tiden. Ikke skjedd ennå, men nå har sjefen spurt rundt på kollegaer om hvordan jeg jobber. Vært krass og negativ til meg og satt seg opp til å jobbe tett på meg for å sjekke meg ut selv. Ja, jeg blir det nå av en eller annen grunn. Jeg tar med meg noen, møter ikke opp alene. Jeg søker jobber, men det er ikke flust av det nå heller. Holdt på å spy på vei til jobb her om dagen, klarer ikke spise i løpet av arbeidsdagen, bare jobber. Andre kollegaer har ikke opplevd noe rart ennå sier de. Anonymkode: da8e6...056 Jeg skjønner deg så godt, men ingen jobb i en periode er bedre enn ødelagt helse. Stol på erfaringene her inne, fæle sjefer kan faktisk ødelegge deg. Kom deg bort! ❤️ Søk gjerne råd her inne ang. hvordan, kurs å gå mens du søker nye jobber, hvordan holde ut osv. Anonymkode: d376b...616 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #20 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner deg så godt, men ingen jobb i en periode er bedre enn ødelagt helse. Stol på erfaringene her inne, fæle sjefer kan faktisk ødelegge deg. Kom deg bort! ❤️ Søk gjerne råd her inne ang. hvordan, kurs å gå mens du søker nye jobber, hvordan holde ut osv. Anonymkode: d376b...616 Jeg skal jobbe med den saken de neste ukene. Anonymkode: da8e6...056 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå