Gå til innhold

Hjelp - reklamasjon


HMSP

Anbefalte innlegg

Hei alle dere!

Jeg kunne tenke meg litt innspill i denne saken.

For å begynne med begynnelsen:

Når vi skulle gifte oss fikk vi et pakketilbud med hotellovernatting (bryllupsnatten) inkludert. Etter å ha beregnet priser opp og ned bestemte vi oss for å ta dette.

Vi var tidlig i kontakt med hotellet og fikk avtale med en av sjefene der. Vi gikk da gjennom de spørsmålen vi ønsket. Det var f.eks.:

[*] hvilken pris får våre gjester hos dere?

[*] hva må vi gi beskjed om til gjestene for at de skal vite nok for bestilling?

[*] Hva er inkludert i rommet?

På det siste spm fikk vi beskjed om at det var frokost på rommet, drikke når vi kom på kvelden og frukt.

Dette hørtes kjempefint ut for oss og vi ba om å få se rommet. Det var ikke noe problem. Vi ble vist et nydelig rom med stor seng og boblebad.

Kjempefint tenkte vi.

Vi sjekket også at ingen fikk adgang til rommet på bryllupsdagen.

I tillegg ba jeg om at det skulle settes opp stearinlys på rommet da vi synes det er veldig koselig.

Fortsatt ingen problemer.

Så vi sender ut innbydelser og sier at folk kan ringe til hotellet og si at det står rom på vårt navn.

Da begynner problemene

[*] Jeg må inn og ordne opp i nesten alle reservasjonene. Gjestene hadde ikke sagt at det var "blokk-reservasjon" (nytt ord for meg) så dermed ble de ikke registrert riktig. Noen fikk også beskjed om at det var fult selv om vi hadde 4 rom igjen.

[*] Jeg kom med en etteranmelding torsdag før bryllupet og det blir lovet at de skal få samme pris som de andre - dette blir ikke gjort.

[*] Min søster og tante er flere ganger inne på rommet og pynter i løpet av dagen. Dette skjer uten mer påpassing en at de blir fulgt opp en gang - før vedkomende går igjen.

[*] Min søster setter opp lys etter eget ønske - da dette ikke var blitt gjort av hotellet. På et tidspunkt jeg i ettertid får vite at det skulle vært iorden.

[*] Vi har avtale om å ringe ca 30 min før vi kommer. På den tiden klarer de å tenne lysene, som min søster har satt opp og ikke noe mer.

[*] Vi får ikke noe å drikke

[*] Ikke frukt

[*] OG, vi får et annet rom et det vi ble vist. Dette er et vanlig dobbeltrom.

[*] Årsak? Vi skulle vært informert om at vi måtte betale tillegg for å få det andre.

[*] Ble vi det? Nei.

[*] Ble vi vist det rommet vi faktisk ville få om vi ikke ønsket tillegg? Nei

Så vi klager. Skriver et 3 sider langt brev om alt dette og litt til.

Svaret vi får er generelt beklagende og tar ikke opp noen av våre punkter spessielt.

Vi får tilbud om en overnatting gratis i dobbelt rom. Dette er da i Bergen - vi bor i Oslo, og vi er ikke så ofte der, men men.

---------

Så til mitt spørsmål: Skal vi gi oss med det tilbudet vi har fått, eller bør vi gå videre? Hva burde vi i såfall forvente? Vi er veldig i stuss om vi skal si - greit, dere ber om godt vær eller om vi skal kreve mer (f.eks. at de gjør opp mellomlegget for vennene våre som betalte for mye)?

Hvis det er uklarheter - bare spør.

Takk for hjelpen (og for den lange lesingen ;-) )

(Denne tråden ligger nå både på bryllup og her for om mulig å kanskje treffe noen som kjenner hotell-prosedyrer i slike saker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ingen som har vært borti slike saker her

*litt lost*

Hadde vært kjekt med noen som kjente virkelighetens verden før vi begår stygge feil.

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes virkelig synd på dere. Noe så tragisk.

Jeg mener der skal gå videre med saken. Tving dem til å kommentere de punktene de gjorde feil.

Hvis det ikke går, så har vel hotellene en organisasjon som dere kan kontakte.

Det var faktisk deres viktigste dag, og den lagde de litt sprekker i.

Da vi giftet oss i 99, da fikk vi, vin, frukt, lys og sjokolade på hotellrommet, no problem.

Men så fikk jeg problemer med interflorabutikken som skulle lage buketten min.

Der hadde jeg vært innom og hatt samtaler med dem 4 ganger og bestemt alt også når buketten blir overlevert meg i kirken, så kjente jeg den ikke igjen.

Der hadde fagpersonene bestemt at kontrastene og fargene mine ikke passet, så de hadde tatt mindre av mine blomster og lagt til noen jeg ikke likte i det hele tatt.

Flere tusen skulle de ha for buketten og da kunne de jammen ha respektert meg, de tenkte ikke på at jeg skulle gifte meg og at denne dagen skulle være min med mine kjennemerker og min smak, neida der fulgte de seg selv.

Dette gikk så innpå meg, mye ble ødelagt, og jeg gråt flere dager etter brylluppet.

Jeg ringte rett til butikken og fortalte hva jeg mente, fikk ingen forståelse.

Da kontaktet jeg et kontot i oslo som er sjefen til interflora og fortalte saken.

De beklaget så mye og sa at slike ting ikke skulle forekomme også spurte denne mannen hva jeg ønsket.

Jeg ville ha en kraftig unnskyldning .

Jeg ønsket å tørke brudebuketten min og det koster flesk.

Jeg fikk telefon fra butikken etter en dag og da beklaget de seg, de måtte bygge om brudebuketten min etter mitt ønske helt gratis og tørke den og behandle den på den måten det måtte gjøres.

Jeg fikk dette gratis, men hva hjelper det egentlig innerst inne når det er avbildet feil brudebukett i albumet som fotografen tok.

Jeg gav meg ikke , jeg ble såret og det var en prinsippsak og det skal ikke skje, og hvis du står på ditt så vil det hjelpe andre til ikke å oppleve det. Så jeg synes du ikke skal nøye deg med mindre enn det du lovet.

Stå på.

Ikke gi deg. Nå etter brylluppet er det en prinsippsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hvem skrev/sendte du klagebrevet til ?

Har klaget på flere ting og har opplevd positiv og rask respons når jeg har klaget til toppledelsen.

Anbefaler deg derfor å skrive direkte til adm. dir/hotellsjefen.

Er hotellet i en kjede, så skriv direkte til markedsdirektør.

Slik jeg forstod saken, har ikke hotellet informert grundig nok om hva pakken dere kjøpte inneholdt. Det virker som om det har vært en svikt i avtalen fra hotellets side.

Synes at de kom med en latterlig dårlig tilbud som plaster på såret. Skriv et nytt brev, skriv saklig, sett upp punktene nøye og oversiktlig på hva dere ble lovet mot hva dere fikk. Dere fikk jo et helt annet produkt enn dere hadde bestillt! Hotellet har jo drevet villedende markedsføring!

Bli enig om en sum dere mener ville være realistisk som dere skriver at dere vil ha tilbakebetalt. Jeg hadde IKKE godtatt dette tilbudet!

Med mitt råd er ihvertfall å klage til toppledelsen.

Lykke til, fortell oss hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...