Gå til innhold

Ikke vært velkommen hos ett familiemedlem i hele julen pgr av corona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men nå skal vi ha en sammenkomst  i begynnelsen av Januar å da vil hun gjerne komme. Hvorfor er hun ikke redd for corona nå . Hun har foresten fått tre doser med vaksine .   Jeg kjenner jeg  har lyst til å ikke ha hun med fordi vi ble utestengt i hele julen . Hva tenker dere? 

Anonymkode: c2d08...d63

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si at hun får holde seg hjemme. Ikke inviter henne. 

Anonymkode: 60830...73b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Si at hun ikke kan komme pga corona. Å speile den andres oppførsel er alltid lov, blir hun sur kan hun ikke si noe på det fordi hun gjorde nøyaktig det samme selv. 

Anonymkode: b8f2c...1ed

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en besteforelder til mitt barn . Jenta mi fyller år.  Så hvis jeg sier nei straffer jeg barnet mitt men jeg lurer på hvorfor vi ikke har vært velkommne i hele julen å så fort julen er over så er det greit igjen . 

• Liker 1
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en besteforelder til mitt barn . Jenta mi fyller år.  Så hvis jeg sier nei straffer jeg barnet mitt men jeg lurer på hvorfor vi ikke har vært velkommne i hele julen å så fort julen er over så er det greit igjen . 

Det har vel med karanteneredsel, enn smitteredsel å gjøre vil jeg tro. Hadde vedkommende blitt smittet av dere i jula, hadde resten av jula gått med til karantene. Nå er det ikke så farlig. 

• Liker 18
Gjest Kerrs Pink
Skrevet

Kan du ikke spørre vedkommende det gjelder da? Men mest sannsynlig så er det vel som Ulven skriver. Hvis du har et noenlunde greit forhold til besteforelderen kan du jo bare spørre?

AnonymBruker
Skrevet
On 1/4/2022 at 6:11 PM, Ulven said:

Det har vel med karanteneredsel, enn smitteredsel å gjøre vil jeg tro. Hadde vedkommende blitt smittet av dere i jula, hadde resten av jula gått med til karantene. Nå er det ikke så farlig. 

Tenker det samme, vi unngikk å dra ut på ting som kino, restaurant, kjøpesenter osv før jul for å unngå smitte, men gjør det gjerne nå. Samtidig er det litt rart... det var jo for å være sammen med familien vi ville unngå smitte, så hvis man dropper å være med familien, hva er da poenget?

Anonymkode: b3476...73c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Som andre har skrevet er det helt naturlige årsaker til at mange var ekstra forsiktige i julen. Dessuten, å drive med hevn slik du foreslår er direkte barnslig. Hvor gammel er du egentlig?

Anonymkode: 14156...7f6

• Liker 6
Skrevet

Før jul var det jo unntakstilstand i mange hjem, altså venner av guttungen fikk ikke gå ut å treffe venner eller noe før jul og i romjulen fordi foreldrene var redd juleplanen skulle gå i dass det er jo ikke så rart egentlig når de skal treffe familie som komme langveisfra eller selv reise å treffe folk man kanskje bare treffer hvert halve år. 

Er det andre ting som og gjør at du vil unngå denne besteforelderen? Hvis det ikke er det så blir det litt smålig og "ta" igjen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tenker det samme, vi unngikk å dra ut på ting som kino, restaurant, kjøpesenter osv før jul for å unngå smitte, men gjør det gjerne nå. Samtidig er det litt rart... det var jo for å være sammen med familien vi ville unngå smitte, så hvis man dropper å være med familien, hva er da poenget?

Anonymkode: b3476...73c

Det kan jo være andre grunner også da. En venninne av meg ble operert denne uka, hun holdt seg unna alle i jula, hadde hun blitt smittet ville operasjonen blitt flyttet igjen. 

Anonymkode: 9cd92...e4c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Som andre har skrevet er det helt naturlige årsaker til at mange var ekstra forsiktige i julen. Dessuten, å drive med hevn slik du foreslår er direkte barnslig. Hvor gammel er du egentlig?

Anonymkode: 14156...7f6

Det samme tenkte jeg. Nå har det tydeligvis gått ganske lang tid siden bestemor har sett både barnebarn og de andre i familien, så da bør det være hyggelig å endelig få treffes igjen. Nei, da. Man skal bedrive barnslig hevn. Denne pandemien har gjort så mange helt tullerusk. 

Anonymkode: 62a48...669

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Oppfør deg som en voksen og la henne komme dersom hun vil, spesielt med tanke på at det er bursdagen til datteren din!

Anonymkode: 5aa1a...5e5

• Liker 3
Skrevet

Utrolig barnslig å skulle ta igjen med samme mynt!

Hun burde kanskje kommunisert årsaken til valget sitt bedre, men hun hadde helt sikkert en grunn! Vi isolerte oss VELDIG fram til vi hadde sett en person i jula som definitivt ikke bør bli smittet. Men etter nyttår har jeg klemt folk jeg ikke klemte før jul, for eksempel.

Synes folk skal få lov til å ta valg for seg selv i disse tider som de er komfortable med, uten at slektninger skal mene at det er "feil", "smålig" og mene at de skal "ta igjen".

Det er unntakstilstand, vis litt raushet! Og ikke minst er det vel hyggelig å sees etter at det har gått en stund siden sist? Ikke sitt på din høye hest og døm andres valg!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når fikk de booster da?

Anonymkode: 7cf2e...0c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 1/4/2022 at 4:45 PM, AnonymBruker said:

Men nå skal vi ha en sammenkomst  i begynnelsen av Januar å da vil hun gjerne komme. Hvorfor er hun ikke redd for corona nå . Hun har foresten fått tre doser med vaksine .   Jeg kjenner jeg  har lyst til å ikke ha hun med fordi vi ble utestengt i hele julen . Hva tenker dere? 

Starte en familiekonflikt pga av covid. Topp!

Anonymkode: b258e...df9

• Liker 6
Skrevet
On 1/4/2022 at 5:25 PM, AnonymBruker said:

Hvis det er så viktig så må du spørre familiemedlemmet. Men jeg synes dette er en veldig tynn grunn til å starte en krangel, jeg forstår virkelig ikke hvorfor du gidder å henge deg opp i det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke fint at vedkommende prioterer bursdag til datteren din? Hun er neppe mindre redd korona nå, men trosser redselen

Anonymkode: c55d7...1e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 17.25):

Da er det garantert svigers..., eller? (siden du irriterer deg sånn, tenker jeg ;) ) 

Anonymkode: bf3bd...eb7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
BethB skrev (18 minutter siden):

Hvis det er så viktig så må du spørre familiemedlemmet. Men jeg synes dette er en veldig tynn grunn til å starte en krangel, jeg forstår virkelig ikke hvorfor du gidder å henge deg opp i det.

Sikkert fordi det er svigermor..... 

Anonymkode: bf3bd...eb7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt! Respekter andres ønsker.

Hvor barnslig er du? Voks opp!

Anonymkode: 7e1bd...e28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...