AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Inspirert av tråden der temaet er det motsatte. De fem siste jeg har vært på: Ahaan, thairestaurant. (Oslo) Lillesøstera til den litt "finere" restaurant Plah. Streetfood som er perfekt å dele. Ikke så stort og lune fine lokaler. Har vært her flere ganger. Snacks før maten: Rekene i chuablad (eller hva det nå het) er "to die for." Ribbesalat med vannmelon kan også varmt anbefales for ikke å snakke om husets chicken green curry. Det fins også gode vegetariske retter. Servicen var bra og prisnivået helt ok. Sentral beliggenhet, ti min. gange fra National. Le Benjamin på nedre Grunerløkka. Fransk bistro. Alltid god mat. Kjøtt, fisk, skalldyr, vegetarisk, gode oster og nydelige desserter. Bra utvalg på vinfronten, mange gode i glass. Lite lokale og god stemning. Hyggelig service. Mange kokkers favorittsted. Jeg kommer hit igjen og igjen. Prisnivå er middels +, men sammenlignet med feks. Egon (som koster nesten tilsvarende) får du uhorvelig mye mer for pengene! Dinner, kinesisk litt "upscale" restaurant i Stortingsgata i Oslo. Den har vært her i årevis. Her er jeg litt ambivalent. Maten er utrolig god, men stedet har utviklet seg til å bli en pengemaskin av en annen verden og det tar bort litt av sjarmen. Sist vi var der ble vi ikke engang ønsket velkommen. Null smil. Fikk bare kontant opplyst om at vi hadde bordet fra det til det klokkeslettet. Servicen er totalt mekanisert og det går i hundre. Men altså, maten er good. (veldig sterk, bestill mildere enn det du normalt gjør) Statholderens mat og vinkjeller. (Oslo) Har vært her to ganger. 10-retters meny som jeg bare ikke kan få fullrost nok. (Et av Bent Stiansens etablissementer) Veldig lunt og koselig lokale, skikkelig romantisk. Fantastisk service fra en ung servitørlærling. Maten var variert, kan ikke få fullrost den nok. Det er ikke billig, men heller ikke overvettes dyrt sammenlignet med tilsvarende steder. Vil tilbake hit så fort de igjen åpner opp. Lille Saigon, Oslo. Vietnamesisk restaurant av typen "høl i veggen." Billig. Ståkete og usjarmerende lokaler, men maten har vært veldig god de gangene jeg har vært der. Populært sted. Du går ikke her for å drikke god vin, altså. (gå for øl eller alkoholfritt) Ei heller for å ha en romantisk aften. Kjapt og greit før en kino, feks. Anonymkode: 644db...823 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Bellies i Stavanger! Plantekostmeny, vennlige, kompetente servitører og vinkelnere. Entusiastiske kokker som virkelig legger sjela si i arbeidet. Herlig atmosfære og hyggelige lokaler. Anonymkode: 58833...2b0 1
Lady Lovelylocks Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Dimsum by taste of china, Oslo. Kinesisk dimsum som smaker himmelsk. Havner svært ofte her. New Anarkali, Oslo. Verdens beste butter chicken.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Oslo street food. Elsket de små burgeren🤤 også var det så enkelt og greit. Italiensk restaurant rett ved rådhuset i Oslo. Husker ikke restaurantnavnet. Noe av det beste jeg har smakt, nydelig mat. Vi fant den helt tilfeldig da vi vandra rundt og angrer ikke på det nei🤤🤤 blir sulten når jeg tenker på pastaen jeg spiste der. Anonymkode: f3f1f...8b0
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Uenig i Le Benjamin og Dinner. Le Benjamin er overhyped og er ikke verdt prisen. Begge er også kjent for å gi deg dårlig service og se ned på deg hvis du kommer alene. Dinner lar deg ikke reservere bord for én person engang! Helt latterlig. Jeg liker italienske Ruffino. Anonymkode: cb3fd...d9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå