AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Hei! Jeg søkte litt spontant på en jobb i gårkveld. Og fikk mail i morges med invitasjon til intervju i morgen. Fikk litt hetta, men har jo selvfølgelig takket ja. Det jeg lurer på er hva jeg bør forberede til intervjuet? Jeg har hatt samme jobb siden jeg var nyutdanna for 10 år siden nemlig, så lenge siden sist intervju! Og intervjuet er på teams, noe jeg ser for meg er enda mer skummelt.. Dette er en jobb som er svært relevant til min mastergrad, men den er jo 10 år gammel, og jeg har "kun" jobbet som lærer siden jeg var ferdig som student, så føler meg litt ute på dypt vann. (Men de hadde vel aldri tilbudt intervju om jeg var fullstendig uaktuell?) Anonymkode: 6cfc2...a53
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Det er sikkert krise i jobbmarkedet nå, og derfor innkaller de deg til intervju nå. Anonymkode: 5ce4a...ab9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Les deg opp på bedriften og kle deg skikkelig 😊 nettopp vært igjennom samme prosess og fikk også intervjuene aaalt for tidlig og som perler på snor 😅 men bedre med kort tid, holdt på å bli sprø av ventinga likevel! Masse lykke til 😊 Anonymkode: 2abb1...dc9 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Dette kommer til å gå kjempe bra. Du er selvfølgelig kvalifisert når de kaller deg inn. Et ønske om intervju kjapt er bare positivt. Det er søkers marked nå, en god mulighet for å bytte karrierevei. På Teams må du passe på at du ser inn i kameraet, da ser det ut som du ser dem inn i øynene, og ikke ser på bildet av deg selv eller på hendene dine etc. Sett deg litt på kanten av stolen med rett rygg, og pass på at det er ok belysning og bakgrunn rundt deg. Anonymkode: 94879...106 2
Ullvott Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Gratulerer med jobbintervju! Her er mine tips: Vær klokkeklar på hvorfor du søkte jobben. Vær så klar du kan på hva som gjør at de skal ansette akkurat deg. Du vet sikkert ikke noe om de andre søkerne, men understrek i alle fall hva som er viktige kjennetegn for deg. Det viktige her er kompetanse og erfaringer du har, som skiller seg ut, og som er nyttig i den aktuelle stillingen. Les deg godt opp på virksomheten du skal på intervju til. Vis interesse for hvilke planer de har for framtida og hvilke områder de satser på. Vær også obs på at du kan bli stilt spørsmål om hva DU mener er det viktigste/den viktigste problemstillingen etc innenfor det du skal intervjues til. Det finnes ikke nødvendigvis et fasitsvar på spørsmålet; refleksjonsevne kan være like viktig, men det handler også litt om å finne ut av om du vet hva du snakker om. Unngå floskler og klisjéer, både når du beskriver deg selv og ellers. "Alle" arbeidssøkere er lojale og motiverte. "Alle" arbeidssøkere er også utålmodige, "men det er bare fordi jeg er SÅ effektiv og målbevisst og gjerne vil at ting skal bli gjort". Vær heller konkret og gi relevante eksempler. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå