AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Har et barn som spiller fotball og en barnefar i bilde som på død og liv insisterer at hun skal gå på det. Har sagt at da får han følge opp dugnader og kamper/turneringer da jeg er mye alene med to unger delvis. Har en samboer som reiser mye ifb jobb. Barnets far lever livet som ungkar og har ingen andre unger, annet enn vårt felles barn ca 10 dager per måned. Han orker ikke følge opp fellesmeldinger ift dugnader og beskjeder. Ungen er ikke superengasjert i denne sporten føler jeg. Hva ville du gjort? Personlig vil jeg melde henne inn på noe hun virkelig engasjerer seg for, og som ikke krever dugnader! Anonymkode: 30e7f...872
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 La henne slutte om hun vil det! Om trener/foreldrekontakter kommenterer at du ikke møter på dugnad så bare henvend dem til far! Anonymkode: 59f96...c5f 19
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Enig med over. Henvend direkte til far, og spør barnet hva hun vil. Anonymkode: d086f...27b 9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Det rettferdige er jo at dere deler ca 50/50 på dugnader. Eksen min pleier gjerne å ta snekker-/mannfolkarbeid-dugnader, så tar jeg andre ting som jeg duger "mer til. Tenker ikke at du er fritatt bare fordi han er ungkar og barnefri. Anonymkode: 7ee6a...79a 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Ungen må bestemme selv hva slags idrett hun vil drive med. Med det sagt så er det vel ikke mange idretter man kan holde på med som ikke involverer noen timer dugnad i året. Det er viktig å huske på at uten disse dugnads timene og foreldre som står på så hadde det ikke blitt noe barneidrett. At du har to andre barn er ikke far til dette barnet sitt problem, du kan ikke forvente at han skal stille opp mer for deres felles barn enn deg fordi du har fått 2 unger til. Dette er noe du må tenke på og ta med i beregningen før du får 3 barn. Anonymkode: 2aa0b...d43 8
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Om ungen ikke liker aktiviteten, hvorfor drive med det? Om der er andre ting ungen ønsker å gå på, ta heller det. Slutt å la en foreldre diktere over ungen! Anonymkode: 06898...ba0 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Har prøvd å ta barnet ut av fotball en gang allerede. Da hun uttrykket at hun ikke trivdes. Dette har hun uttalt til en lærer også (verbalt). Barnets far lagde da et kollosalt oppstyr og har overtalt ungen til å fortsette. Jeg ser ikke poenget med at hun skal fortsette. Anonymkode: 30e7f...872
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Sånne ting er grunnen til at jeg ikke har unger. Orker ikke sånt styr med dugnader og sånt. Anonymkode: b1ee0...81f 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har prøvd å ta barnet ut av fotball en gang allerede. Da hun uttrykket at hun ikke trivdes. Dette har hun uttalt til en lærer også (verbalt). Barnets far lagde da et kollosalt oppstyr og har overtalt ungen til å fortsette. Jeg ser ikke poenget med at hun skal fortsette. Anonymkode: 30e7f...872 Men her det jo pga at hun ikke trives med fotballen du bør ta henne ut, ikke pga dugnaden? At du ikke orker med eventuelt dugnadsarbeid, og far ikke engasjerer seg i det, bør ikke gå ut over barnet, og å ta henne ut av en idrett hun ellers liker å holde på med pga det, er jo fullstendig idiotisk og egoistisk i så fall, men har ikke inntrykket av at det er tilfellet her. Anonymkode: 354bc...1ea 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ungen må bestemme selv hva slags idrett hun vil drive med. Med det sagt så er det vel ikke mange idretter man kan holde på med som ikke involverer noen timer dugnad i året. Det er viktig å huske på at uten disse dugnads timene og foreldre som står på så hadde det ikke blitt noe barneidrett. At du har to andre barn er ikke far til dette barnet sitt problem, du kan ikke forvente at han skal stille opp mer for deres felles barn enn deg fordi du har fått 2 unger til. Dette er noe du må tenke på og ta med i beregningen før du får 3 barn. Anonymkode: 2aa0b...d43 Joda, det finnes. Har funnet en aktivitet hun liker og kunne tenke seg, men det blir å kræsje med fotballtrening. Så da kan hun ikke begynne enda. All kred til foreldre som stiller på dugnader. Ingen problem når jeg ikke er alene med ungene. Allerede foregår treningene på ugunstige dager og tider (i helg og ferier) dugnad kommer på toppen av det hele. Anonymkode: 30e7f...872
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men her det jo pga at hun ikke trives med fotballen du bør ta henne ut, ikke pga dugnaden? At du ikke orker med eventuelt dugnadsarbeid, og far ikke engasjerer seg i det, bør ikke gå ut over barnet, og å ta henne ut av en idrett hun ellers liker å holde på med pga det, er jo fullstendig idiotisk og egoistisk i så fall, men har ikke inntrykket av at det er tilfellet her. Anonymkode: 354bc...1ea Jeg ga barnets far klar beskjed at han får ta seg av dugnader, følge opp kamper, pluss pluss pluss. Når han har overtalt henne til å fortsette denne idretten. Har inntrykk av at fotball er mer viktig for han enn for ungen. Anonymkode: 30e7f...872
Entern Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Joda, det finnes. Har funnet en aktivitet hun liker og kunne tenke seg, men det blir å kræsje med fotballtrening. Så da kan hun ikke begynne enda. All kred til foreldre som stiller på dugnader. Ingen problem når jeg ikke er alene med ungene. Allerede foregår treningene på ugunstige dager og tider (i helg og ferier) dugnad kommer på toppen av det hele. Anonymkode: 30e7f...872 Da burde du mos def ta henne ut av fotballen, så hun får drive med noe hun LIKER. Så får heller eksen din skaffe seg en ny unge han kan leve forballdrømmen gjennom (...uten å bidra på dugnad). 2
Minlillesky Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har et barn som spiller fotball og en barnefar i bilde som på død og liv insisterer at hun skal gå på det. Har sagt at da får han følge opp dugnader og kamper/turneringer da jeg er mye alene med to unger delvis. Har en samboer som reiser mye ifb jobb. Barnets far lever livet som ungkar og har ingen andre unger, annet enn vårt felles barn ca 10 dager per måned. Han orker ikke følge opp fellesmeldinger ift dugnader og beskjeder. Ungen er ikke superengasjert i denne sporten føler jeg. Hva ville du gjort? Personlig vil jeg melde henne inn på noe hun virkelig engasjerer seg for, og som ikke krever dugnader! Anonymkode: 30e7f...872 Hvorfor går hun på noe hun ikke vil? Galskap! La henne slutte og la henne få begynne på noe hun liker. Ta i et tak da! Spør henne om hva HUN vil! Ikke hva FAR vil...
Whistler Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Sånne ting er grunnen til at jeg ikke har unger. Orker ikke sånt styr med dugnader og sånt. Anonymkode: b1ee0...81f Enten det eller lav tilgang på sex. AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Har et barn som spiller fotball og en barnefar i bilde som på død og liv insisterer at hun skal gå på det. Har sagt at da får han følge opp dugnader og kamper/turneringer da jeg er mye alene med to unger delvis. Har en samboer som reiser mye ifb jobb. Barnets far lever livet som ungkar og har ingen andre unger, annet enn vårt felles barn ca 10 dager per måned. Han orker ikke følge opp fellesmeldinger ift dugnader og beskjeder. Ungen er ikke superengasjert i denne sporten føler jeg. Hva ville du gjort? Personlig vil jeg melde henne inn på noe hun virkelig engasjerer seg for, og som ikke krever dugnader! Anonymkode: 30e7f...872 Ditt barn er jo strengt tatt ditt ansvar de dagene barnet er hos deg, og fars ansvar de dagene barnet er hos han. Om han er ungkar og spellmann, og du er gressenke er uten relevans. "Jeg har sagt at bla bla bla....." virker åpenbart ikke. Dere må bli enige om hva barnet eventuelt skal drive med på fritiden, og så lenge du har sagt greit, må du tåle steken. Hvis ikke må du si at barnet skal drive med den aktiviteten som kræsjer med fotball i stedet.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #15 Skrevet 4. januar 2022 Altså, hvis barnet ikke vil spille fotballmål hun vel få drive med noe annet? Jeg er enig med de over her som sier at du får vise videre til pappaen når det gjelder dugnader om avtalen mellom dere er at han tar det. Vær obs på at du da sikkert må bidra med noe annet (og vurdere om det er verdt om han nekter å hjelpe om jenta bil bytte til håndball). Stakkars unger med foreldre som kan krangle over noe så enkelt som om barnet skal spille fotball når barnet gjerne vil bestemme det selv 😩 Anonymkode: 11198...8c5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Sånne ting er grunnen til at jeg ikke har unger. Orker ikke sånt styr med dugnader og sånt. Anonymkode: b1ee0...81f Så fint at du bidrar i debatten.. Anonymkode: eb6bd...c42 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 Nå er ikke jeg er dugnadsperson, så mulig litt partisk her, men synes du burde si til faren at om ungen vil fortsette på fotball, så må han ta dugnadsgreia, hvis ikke tar du henne ut. Verre er det ikke. Anonymkode: eb6bd...c42 3
Multemyr Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 (endret) Hvis folk bare hadde vært klar over hvordan skattepengene blir fordelt til lederne for idretten https://www.nrk.no/sport/dette-er-norges-idrettspresident-de-neste-fire-arene-1.14565063 Endret 4. januar 2022 av Multemyr feilstaving
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det rettferdige er jo at dere deler ca 50/50 på dugnader. Eksen min pleier gjerne å ta snekker-/mannfolkarbeid-dugnader, så tar jeg andre ting som jeg duger "mer til. Tenker ikke at du er fritatt bare fordi han er ungkar og barnefri. Anonymkode: 7ee6a...79a ikke når det er far som vil at hun skal gå på fotball. Min unge får ikke lov å gå på aktiviteter som medfører dugnad eller at man tvinges til å selge ræl til venner og familie. Hadde vært helt uatuelt at min eks skulle kunne diktere hva jeg bruker min tid på å tvinge meg til å ta 50 % av all drittjobben på en aktivitet HAN velger. Anonymkode: 7f24e...653 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #20 Skrevet 4. januar 2022 Hvorfor MÅ ungene absolutt tvinges inn i organisert idrett hele tiden? Det er dyrt, det er denne forbanna dugnaden, det er helt unødvendig og de stakkars ungene får aldri være hjemme og finne på sine egne utendørs leker. Anonymkode: 826f9...9e9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå