AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Slik kjøpt i gul pose. vi har kun plantemelk i hus. Fikk veldig lyst på mousse og ville da lage det med havremelk. Det gikk ikke. Tenkte først at det hadde med fettinnholdet å gjøre og at havremelka hadde for lite fett, så kjøpte havremelk med 3,4 g fett. På posen står det at man skal bruke lettmelk eller en kombinasjon av lettmelk og fløte, så den er jo feitere enn det man skal bruke. Ble allikevel bare en rennende masse. Hvorfor går ikke havremelk an å bruke? Hva er det med kumelk som er så essensielt for at moussen skal bli fast? Anonymkode: ba06a...157
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Jeg tror det kan ha noe å gjøre med proteinene. Jeg har fått det til å fungere med litt mindre havremelk, men det er mye enklere med soyamelk. Anonymkode: bf1d0...b2e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #3 Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg tror det kan ha noe å gjøre med proteinene. Jeg har fått det til å fungere med litt mindre havremelk, men det er mye enklere med soyamelk. Anonymkode: bf1d0...b2e Takk for tips! Da prøver jeg soyamelk neste gang! Anonymkode: ba06a...157
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #4 Skrevet 5. januar 2022 Jeg har lagd med havremelk uten noe problem Anonymkode: 84ee1...be1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå