Gå til innhold

Får en del feil på teoitentamen.no, noen spørsmål vedr det.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg lest, notert og gått gjennom hele "boken" på teoritentamen.no

Jeg har bare tatt 6-7 tester og får som regel 7/ 8 feil

Selvfølgelig skal jeg lese&pugge mer, men er det likevel noen som vet noen lure måter å få oversikt på? 

Jeg synes det er vanskelig å se hvem som får vikeplikt først i store veikryss, selvfølgelig gjelder høyreregelen men trøbler hvis det er flere biler og stort kryss.

Bremselengde synes jeg også kan være litt tricky og regne ut..

Andre som har tatt teoritentamen.no tok det lang tid før dere bestod testene gang etter gang?

Anonymkode: 83626...f23

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte et par timer på hverdagskvelder i ca to uker. De siste 4 dagene hadde jeg stort sett 1-2 feil på prøvene. Gikk gjennom hele kurset med kontrollspørsmål, leste sammendragene på nytt til slutt. Besto teoriprøven med 2 feil og det var bare tullefeil og ikke fordi jeg ikke kunne svaret. Lykke til, dette klarer du! 💪

Anonymkode: 3ab01...039

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved kryss uten skiltet vikeplikt så gjelder høyrereglen. Og om du skal krysse kjørefelt har du vikeplikt for de i kjørefeltet du krysser.

Anonymkode: 0979e...8a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Begynt å løsne nå..endelig opplever jeg å stå på prøvene👏

Har gått gjennom hele kurset pluss kontrolloppgaver..lydbok og tar nå bare prøver, tatt 3 uker men når det gir resultater blir det jo bare gøy👏

Lurer på hvor det er motorveier der det er lov å kjøre i 110🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg brukte et par timer på hverdagskvelder i ca to uker. De siste 4 dagene hadde jeg stort sett 1-2 feil på prøvene. Gikk gjennom hele kurset med kontrollspørsmål, leste sammendragene på nytt til slutt. Besto teoriprøven med 2 feil og det var bare tullefeil og ikke fordi jeg ikke kunne svaret. Lykke til, dette klarer du! 💪

Anonymkode: 3ab01...039

👏

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ved kryss uten skiltet vikeplikt så gjelder høyrereglen. Og om du skal krysse kjørefelt har du vikeplikt for de i kjørefeltet du krysser.

Anonymkode: 0979e...8a2

🌸

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Begynt å løsne nå..endelig opplever jeg å stå på prøvene👏

Har gått gjennom hele kurset pluss kontrolloppgaver..lydbok og tar nå bare prøver, tatt 3 uker men når det gir resultater blir det jo bare gøy👏

Mot Gardemoen = 110

Danmark             = 130

Tyskland, mange steder fri hastighet. Innenfor rimelighetens grenser. Hvis mye trafikk = Nei ..

Endret av PITTY
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PITTY skrev (13 minutter siden):

Mot Gardemoen = 110

Danmark             = 130

Tyskland, mange steder fri hastighet. Innenfor rimelighetens grenser. Hvis mye trafikk = Nei ..

🙂Takk for svar, det blir bare mer spennende og gøyere for hver eneste ting jeg lærer, endelig🙂🌸

Skrevet

Får du vite hvilke spørsmål du svarer feil på, eventuelt hvilken kategori? Eller bare totalen?

Det er viktig at du setter deg inn i alle kategoriene med ulike spørsmål du kan få. Utover bare å forstå skilt, kryss og trafikksituasjoner så vil det sikkert være spørsmål som ikke går på trafikken, men går mer på f.eks. kjøretøytekniske ting (ansvar for vedlikehold, forstå vognkort, tilhengerstørrelser, mønsterdybde, frister for sommer og vinterdekk osv). Og så får du sikkert litt spørsmål om lover og regler, som forsikring og ansvar, kjøring med medisiner og blabla..

Det er fort gjort å pugge veldig mye på noen kategorier, og glemme at de også vil stille andre typer spørsmål. Så når du tar de øve-eksamenene kan det være lurt å notere ned hvilke spørsmål du var usikker på, og se om det er et mønster i det og om det er noen kapitler i læreboken som bør leses på nytt.

Anonymkode: 89e8b...01d

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1/9/2022 den 2.37):

Store deler av e18 mellom porsgrunn og drammen. E6 nord for oslo (men går ned etterhvert). Deler av e6 mellom oslo og sverige. Men du trenger ikke å kjøre så fort hvis du ikke vil.

Det skal vel startes forsøk med 120 noen av disse stedene. 

Lykke til med førerkort! Det eneste som gjelder er vel å øve mye, både på teorien men kanskje aller mest praktisk. 

• Liker 1
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (På 10.1.2022 den 9.25):

Store deler av e18 mellom porsgrunn og drammen. E6 nord for oslo (men går ned etterhvert). Deler av e6 mellom oslo og sverige. Men du trenger ikke å kjøre så fort hvis du ikke vil.

Det skal vel startes forsøk med 120 noen av disse stedene. 

Lykke til med førerkort! Det eneste som gjelder er vel å øve mye, både på teorien men kanskje aller mest praktisk. 

🌸Takk🌸, står på de fleste nå ( teoritentamen.no ) og holder på med det vanskeligste for min del, utregninger .....

hjelp😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

🌸Takk🌸, står på de fleste nå ( teoritentamen.no ) og holder på med det vanskeligste for min del, utregninger .....

hjelp😅

Bare å øve 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.1.2022 den 9.18):

Får du vite hvilke spørsmål du svarer feil på, eventuelt hvilken kategori? Eller bare totalen?

Det er viktig at du setter deg inn i alle kategoriene med ulike spørsmål du kan få. Utover bare å forstå skilt, kryss og trafikksituasjoner så vil det sikkert være spørsmål som ikke går på trafikken, men går mer på f.eks. kjøretøytekniske ting (ansvar for vedlikehold, forstå vognkort, tilhengerstørrelser, mønsterdybde, frister for sommer og vinterdekk osv). Og så får du sikkert litt spørsmål om lover og regler, som forsikring og ansvar, kjøring med medisiner og blabla..

Det er fort gjort å pugge veldig mye på noen kategorier, og glemme at de også vil stille andre typer spørsmål. Så når du tar de øve-eksamenene kan det være lurt å notere ned hvilke spørsmål du var usikker på, og se om det er et mønster i det og om det er noen kapitler i læreboken som bør leses på nytt.

Anonymkode: 89e8b...01d

Holder på med "forstå vognkort" 

gi meg styrke..😁

😂😁

Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Bare å øve 😊

Jeg vet, men utregninger er ganske greskt for meg for øyeblikket, hva er det de vanligste som jeg bør ha fokus på?

er vel bremselengde vil jeg tro🙃

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet, men utregninger er ganske greskt for meg for øyeblikket, hva er det de vanligste som jeg bør ha fokus på?

Bremselengde og alkoholpromille, såvidt jeg husker

• Liker 1
Skrevet

Bestod 2 ganger på teoritentamen, og tok teorien med 1 feil. Fikk så lette spørsmål.

Anonymkode: e17a1...cea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kikk litt på denne og lær deg forskjellen på begrepene.

Lykke til 😊

https://www.travelprokaren.com/teoribook/bremselengde

Anonymkode: 1c449...eee

• Liker 1
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (43 minutter siden):

Bremselengde og alkoholpromille, såvidt jeg husker

Takk

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Bestod 2 ganger på teoritentamen, og tok teorien med 1 feil. Fikk så lette spørsmål.

Anonymkode: e17a1...cea

Det er veldig flott, mange som tar teorien lett virker det som, ingenting er bedre det:)

jeg må jobbe for det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...