Gå til innhold

Utenlandsk mastercard, skatteetaten? Hva gjøre videre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg spør for noen...

Dette personen har utenlandsk mastercard Revolut som er britisk internett-bank. Og denne personen har skaffet seg mastercard fra Revolut.  Han bruker å spille på football oddsen UNIBET,  hvor han overfører gevinster til Revolut sitt konto.

Må dette revolut mastercard legges inn i skatteetaten?  Må han betale skatt på dette mastercard når han bruker til online shopping, reising i utlandet/Norge og uttak fra minibanken?

Er det noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 82503...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke selve kortet som er avgjørende for skattestatus, men om "denne noen" har inntekt fra utenlandsk kilde eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, det gjelder jo meg og kanskje. Dette hadde jeg ikke tenkt på. Har bare 100 euro på kortet da. Det er fra MuchBetter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan ikke legge inn kort hos skatteetaten, hvis personen er skattemessig bosatt i Norge så skal det opplyses om inntekter fra andre land og verdier på utenlandske kontoer i skattemeldingen.

Anonymkode: 3e859...637

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om kortet er norsk eller utenlandsk har ingen betyding - inntekter og formue skal oppgis på skattemeldingen.

Anonymkode: 5ab6e...c12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oddstipping som fra unibet er totalt lovlig , hvis det ikke hadde vært lovlig så da hadde disse websidene vært blokkert.

Hvis enkelt gevinst er på + over 10.000 kr, så skal du betale skatt for.. Om du spiller for 5000kr og vinner 15.000 kr , så skal du betale på disse 5000kr  skatt på. Om du vinner 200 kr , 500 kr osv disse småbeløp til enden av måneden,  hvor det ender til 10.000kr.

Så godt jeg har hørt er at du ikke kan ta ut penger 2-3 ganger i måneden  på la oss si 10.000 kr hver gang, da kan skatteetaten komme og spørre deg hvor kommer pengene ifra.  Så må du legge til som bevis hva du har spilt for. Men det med mastercard har jeg ikke peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...