AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Del Skrevet 4. januar 2022 Er det noen som vet om dette får følger? Anonymkode: a4575...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Del Skrevet 4. januar 2022 Klart det kan få følger. Du bryter karanteneplikten. Anonymkode: 6717d...298 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Del Skrevet 4. januar 2022 fritidskarantene?Hva er det? Anonymkode: b48db...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Er det noen som vet om dette får følger? Anonymkode: a4575...179 Nei Anonymkode: b48db...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Del Skrevet 4. januar 2022 Hvordan skal de klare å følge det opp i praksis? Anonymkode: a94f8...300 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Del Skrevet 4. januar 2022 Hva er fritidskarantene?Aldri hørt om Anonymkode: b48db...12b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er fritidskarantene?Aldri hørt om Anonymkode: b48db...12b Leser dere ikke om tiltak og alle disse korrigeringene og pisset regjeringen kommer med? Skrives jo side opp og side ned om dette i media. Anonymkode: 1f84c...7a9 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Del Skrevet 4. januar 2022 Viktig at folk ikke bryter karatene, skjerp dere Anonymkode: bf75c...628 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Viktig at folk ikke bryter karatene, skjerp dere Anonymkode: bf75c...628 Jeg har skjerpet meg i snart to år. Det er de som lager reglene sin tur til å skjerpe seg. Reglene må ha et minimum av logikk for at folk skal følge dem, eller voldsomme konsekvenser ved brudd. Nær kollega fikk fritidskarantene i dag, kanskje er det min tur i morra. Om smitten er lik som før jul eller større så vil karantenen vare i hvertfall frem til vinterferien, deretter vil vi sitte i karantene hele vinterferien (det er jo bare fritid), før vi får en dags pause etter vinterferien og deretter i verste fall fritidskarantene til slutten av mars hvor jeg kan ta 3. dose og det har gått 1 uke. Nå er det bare å håpe at mine 285 elever får korona samtidig de neste ukene, eller at jeg selv får det kjapt, så vi blir ferdig med det. Jeg synes faktisk ikke det er jeg som bør skjerpe meg. Og det er klart jeg kommer til å bryte karantenen for å komme meg på butikken i løpet av perioden frem til mars! Den som tror noe annet er naiv. Anonymkode: c4345...222 31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Del Skrevet 4. januar 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har skjerpet meg i snart to år. Det er de som lager reglene sin tur til å skjerpe seg. Reglene må ha et minimum av logikk for at folk skal følge dem, eller voldsomme konsekvenser ved brudd. Nær kollega fikk fritidskarantene i dag, kanskje er det min tur i morra. Om smitten er lik som før jul eller større så vil karantenen vare i hvertfall frem til vinterferien, deretter vil vi sitte i karantene hele vinterferien (det er jo bare fritid), før vi får en dags pause etter vinterferien og deretter i verste fall fritidskarantene til slutten av mars hvor jeg kan ta 3. dose og det har gått 1 uke. Nå er det bare å håpe at mine 285 elever får korona samtidig de neste ukene, eller at jeg selv får det kjapt, så vi blir ferdig med det. Jeg synes faktisk ikke det er jeg som bør skjerpe meg. Og det er klart jeg kommer til å bryte karantenen for å komme meg på butikken i løpet av perioden frem til mars! Den som tror noe annet er naiv. Anonymkode: c4345...222 Nå er det lov å dra på butikken i karantene så det må nesten være greit i fritidskarantene og Anonymkode: 17ef1...6d0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 4. januar 2022 #11 Del Skrevet 4. januar 2022 (endret) Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer samt. siteringer av dette. - Rhodiola, mod. Endret 4. januar 2022 av Rhodiola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poppeloppen Skrevet 4. januar 2022 #12 Del Skrevet 4. januar 2022 (endret) Jeg tenker at hensikten med fritidskarantene/karantene er å begrense spredning så mye som mulig ved at folk har færre nærkontaker. Noen samfunnsfunksjoner trengs fysisk på jobben for at samfunnet ikke skal stoppe opp, derfor er det gikk unntak for karantene når man skal på jobb. Når vi andre er bort i koronasmittede er vi i karantene hele døgnet, men kan jobbe hjemmefra, så det er vel ikke så stor forskjell egentlig sånn jeg ser det. Utenom selvfølgelig at noen yrkesgrupper omgås mange mennesker, mens andre ikke gjør det. Det er spesifisert at man har lov til å gå på butikken og apotek når man er i karantene, så det kan de ikke ta deg for. Drar du blant mye folk, på fest og lignende kan du nok bli anmeldt, ja, men vet ikke hvilken bot du får. Isolasjonsplikt er nok verre å bryte om du får bot. Endret 4. januar 2022 av Poppeloppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bluedot Skrevet 4. januar 2022 #13 Del Skrevet 4. januar 2022 Poppeloppen skrev (1 time siden): Jeg tenker at hensikten med fritidskarantene/karantene er å begrense spredning så mye som mulig ved at folk har færre nærkontaker. Noen samfunnsfunksjoner trengs fysisk på jobben for at samfunnet ikke skal stoppe opp, derfor er det gikk unntak for karantene når man skal på jobb. Ja men dette virker totalt mot sin hensikt, bare vent og se. Når en skal på jobb selvom en er nærkontakt, kommer smitten til å spre seg som ild i tørt gress til tross for testing. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeez Skrevet 4. januar 2022 #14 Del Skrevet 4. januar 2022 Men man slipper vel fritidskarantenen så fort man tar boosterdosen? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildone Skrevet 4. januar 2022 #15 Del Skrevet 4. januar 2022 Poppeloppen skrev (1 time siden): Jeg tenker at hensikten med fritidskarantene/karantene er å begrense spredning så mye som mulig ved at folk har færre nærkontaker. Noen samfunnsfunksjoner trengs fysisk på jobben for at samfunnet ikke skal stoppe opp, derfor er det gikk unntak for karantene når man skal på jobb. Når vi andre er bort i koronasmittede er vi i karantene hele døgnet, men kan jobbe hjemmefra, så det er vel ikke så stor forskjell egentlig sånn jeg ser det. Utenom selvfølgelig at noen yrkesgrupper omgås mange mennesker, mens andre ikke gjør det. Det er spesifisert at man har lov til å gå på butikken og apotek når man er i karantene, så det kan de ikke ta deg for. Drar du blant mye folk, på fest og lignende kan du nok bli anmeldt, ja, men vet ikke hvilken bot du får. Isolasjonsplikt er nok verre å bryte om du får bot. Da har du misforstått totalt hvorfor skole og bhg ansatte er forbanna. Når du blir satt i karantene og jobber hjemmefra, så er du også skjermet fea andre. Det er ikke skole og bhg ansatte. De må på jobb blant andre og bli utsatt for smitte. Først får Per korona og lærer må i karantene, men på jobb. 2 dager før karantenen er over får elev Ola korona og karantenen forlenges. Så følger det tre nye elever etter 3 dager. Karantenen forlenges. Er lærer heldig rekker han på jobb en dag før elev Kari får korona og det er ny runde med karantene. Og slik fortsetter det i en mer eller mindre sammenhengende karantene til man enten får korona selv eller får dose 3. For mange unge friske lærere er det faktisk fortsatt nærmere 4 mnd til de får dose 3, iallfall i kommunen jeg bor i. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 5. januar 2022 #16 Del Skrevet 5. januar 2022 Ryddet for brudd på rommets retningslinjer. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 5. januar 2022 #17 Del Skrevet 5. januar 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): fritidskarantene?Hva er det? Anonymkode: b48db...12b Fritidskarantene betyr at du har vært i nærkontakt med en som er smittet. Du kan gå på jobb som vanlig dersom du tester negativt på PCR-test (test på teststasjon), eller selvtest tatt tidligst tre døgn etter å ha vært i nærkontakt med en som er smittet. Du må følge vanlige regler på jobb, - kanskje blir du også bedt om å gå hjem/være hjemme. Selv om du kan gå på jobb må du være i karantene på fritiden fram til negativ PCR-test eller selvtest tatt tidligst syv døgn etter kontakten. Det betyr at du må holde deg unna alt av kjøpesenter og butikker, besøk hos andre, og i det hele tatt hva du ellers gjør på fritiden. Du kan ta deg kjøreturer og spaserturer om du vil, men hold deg unna andre på fritiden. Enkelt og greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 5. januar 2022 #18 Del Skrevet 5. januar 2022 Wildone skrev (13 timer siden): Da har du misforstått totalt hvorfor skole og bhg ansatte er forbanna. Når du blir satt i karantene og jobber hjemmefra, så er du også skjermet fea andre. Det er ikke skole og bhg ansatte. De må på jobb blant andre og bli utsatt for smitte. Først får Per korona og lærer må i karantene, men på jobb. 2 dager før karantenen er over får elev Ola korona og karantenen forlenges. Så følger det tre nye elever etter 3 dager. Karantenen forlenges. Er lærer heldig rekker han på jobb en dag før elev Kari får korona og det er ny runde med karantene. Og slik fortsetter det i en mer eller mindre sammenhengende karantene til man enten får korona selv eller får dose 3. For mange unge friske lærere er det faktisk fortsatt nærmere 4 mnd til de får dose 3, iallfall i kommunen jeg bor i. Jeg er på hjemmekontor men har to barn i bhg. Er på ingen måte skjermet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildone Skrevet 5. januar 2022 #19 Del Skrevet 5. januar 2022 Jolanda skrev (4 timer siden): Jeg er på hjemmekontor men har to barn i bhg. Er på ingen måte skjermet. En lærer har fort 25 elever i sin klasse pluss kollegaer. Det blir faktisk en helt annen situasjon i forhold til smitte. Og lærere, spesielt i småskolen, kan ikke holde avstand til elevene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 5. januar 2022 #20 Del Skrevet 5. januar 2022 Poppeloppen skrev (21 timer siden): Jeg tenker at hensikten med fritidskarantene/karantene er å begrense spredning så mye som mulig ved at folk har færre nærkontaker. Noen samfunnsfunksjoner trengs fysisk på jobben for at samfunnet ikke skal stoppe opp, derfor er det gikk unntak for karantene når man skal på jobb. Når vi andre er bort i koronasmittede er vi i karantene hele døgnet, men kan jobbe hjemmefra, så det er vel ikke så stor forskjell egentlig sånn jeg ser det. Utenom selvfølgelig at noen yrkesgrupper omgås mange mennesker, mens andre ikke gjør det. Skulle til å svare deg men Wildone gjorde det for meg: Wildone skrev (19 timer siden): Da har du misforstått totalt hvorfor skole og bhg ansatte er forbanna. Når du blir satt i karantene og jobber hjemmefra, så er du også skjermet fea andre. Det er ikke skole og bhg ansatte. De må på jobb blant andre og bli utsatt for smitte. Først får Per korona og lærer må i karantene, men på jobb. 2 dager før karantenen er over får elev Ola korona og karantenen forlenges. Så følger det tre nye elever etter 3 dager. Karantenen forlenges. Er lærer heldig rekker han på jobb en dag før elev Kari får korona og det er ny runde med karantene. Og slik fortsetter det i en mer eller mindre sammenhengende karantene til man enten får korona selv eller får dose 3. For mange unge friske lærere er det faktisk fortsatt nærmere 4 mnd til de får dose 3, iallfall i kommunen jeg bor i. 🙌 Jolanda skrev (5 timer siden): Jeg er på hjemmekontor men har to barn i bhg. Er på ingen måte skjermet. Nei klart, å ha to egne barn er jo helt det samme som å vasse i mange elever man må ha nærkontakt med, hver dag 🙄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg