Gå til innhold

Dama brukte å være ekstremt åpen, nysgjerrig, og eksperimentell...nå er det stort sett bare misjonær med lyset av.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynte å date samboer/damen min for 10 år siden, vi var i midten av 20-åra da. Kan vel si at vi først var sexpartnere, før det ble noe seriøs dating. På den tiden var hun helt vill av seg, og elsket alt som hadde med sex å gjøre - var så vidt jeg klarte å holde følge med henne. Hun hadde jo også en hel remse med fetisjer. Uansett, så var sex en veldig stor og sentral del av forholdet vårt - det var den beste og mest intense sexen jeg noen gang har hatt. Og vi hadde sex ofte flere ganger om dagen, hver dag...hun var veldig flink på å gjøre ting spennende, helt ut av det blå. 

Så kom ungene. Vi fikk to unger med et par år i mellom, og har naturlig nok vært veldig opptatte der, samt at begge har jobb / karriere. 

Vi har jo sex, hun sier aldri nei, og jeg er påpasselig med å få henne i humør lenge før - men det blir liksom bare 5 - 10 min i misjonær, under dyna, eller liknende. Og lidenskapen virker å være borte. Jeg spurte om ikke vi skulle prøve noe av det hun likte å gjøre før, men det var ikke mye stemning for slikt. Alt må jo planlegges med tanke på ungene, at de er hos besteforeldrene, begge er mentalt til stede, osv. 

Ser jo lyst på fremtiden, men har noen vært i samme situasjon? Der sexlivet ikke nødvendigvis er dødt, men bare et spøkelse av seg selv.  Hva var løsningen?

Anonymkode: 9d87c...41c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med henne om dette. 

Anonymkode: d9a2a...43f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du må snakke med henne om dette. 

Anonymkode: d9a2a...43f

Vi har snakket, men det koker ned til at det er mye å gjøre i hverdagene, og sånt. Ikke noe superklart svar, tenkte kanskje noen andre kvinner har vært i samme situasjon selv. Kanskje familielivet rett og slett har gjort at ting ikke blir som før 🤷‍♂️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To variabler her:

1.Fødsler forandrer kroppen, og hun er nok ikke like komfortabel med den på samme måte nå. Fødsel + amming kan jo også føre til at hun føler litt på at kroppen hennes er ''invadert'' døgnet rundt, og at hun vil ha den litt i fred. 

2.Mange damer gir deg deilig sex for å få deg på kroken, når de har fått deg i ekteskapet og familielivet så er det ingen grunn for å gi deg noe mer.

Anonymkode: ef339...49c

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Med to små tette, er det lov å være sliten.

Kroppen har kanskje forandret seg, hun føler seg rett og slett ikke like fin.

Det er veldig stor forskjell fra å være alene kl 19.30, til å legge unger 19.30 og planlegge noe fetisj-sex..... Jeg hadde bare venta til ungene ble litt eldre.

Anonymkode: 8c54f...24f

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hun har fått det hun ville ha; barn og trygghet. Så er hun villig til å gi deg noen smuler tilbake for å holde deg fornøyd.

Anonymkode: c6f73...778

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det kun hvis vi har ett par dager barnefri vi klarer å innhente energi til heftig sex. Tror når yngste blir større (skolealder) at vi begynner å få energi til å gå tilbake til heftig sex.. Tror du må ta tiden til hjelp. Men hver åpen med henne og si at du savner det litt

Anonymkode: f84d6...b23

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo fått forklaringen, det er ikke tid, rom og energi nok i hverdagen. Hva med å fikse barnevakt og invitere henne med på en hotell-helg? Behøver ikke være langt unna, bare det er barnefri og bortelagd mat.

Anonymkode: 2bc32...893

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo bare min erfaring. Men ungene (spesielt når de er under 3) sluker ofte sin mor med med hud og hår, og jeg for min del har rett og slett følt at kroppen min blir brukt opp av å være mor. Så når ungene sovner, så har kroppen et behov for å være i fred. 

En annen ting er at kroppen har endret seg. Og jeg for min del føler meg ikke så komfortabel i egen kropp lenger. Før barna var jeg stupforelska, og da bryr man seg ikke så mye om egen kropp. Men når begjæret synker pga tidsklemma, så får man mer tid til å fokusere på egne mangler. (Jeg tror ikke min mann vet hvor mye jeg mistrives i egen kropp lenger. Og da blir man også mindre fri i senga). 

En tredje ting er den der konstante viten om at ungene kan komme inn når som helst. Det gjør at det er tryggest å gå for en kjappis. 

Slitenhet av søvnmangel og hverdagskabalen hjelper jo heller ikke.

Men dette er jo bare min erfaring. Er jo ikke sikkert kona di kan relatere seg til noe av dette. 

Anonymkode: c6816...dcf

• Liker 36
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har snakket, men det koker ned til at det er mye å gjøre i hverdagene, og sånt. Ikke noe superklart svar, tenkte kanskje noen andre kvinner har vært i samme situasjon selv. Kanskje familielivet rett og slett har gjort at ting ikke blir som før 🤷‍♂️

Familielivet gjorde det samme her, spesielt da vi hadde små. Vi har vært sammen siden vi var ganske unge. Da var det ofte sex og mye eksperimentering. Så fikk vi barn, og null overskudd. Da vi var over den verste småbarnsfasen kom vi i gang igjen, og har det like spennende som før nå som vi snart runder 40. Drar på hotell og bestiller takeaway og bruker tiden på hotellet på sex, snakker mye om det, om fantasier osv.

Husker ikke helt hva det var som fikk oss i gang igjen, men mener det bare var å snakke mer om det og starte på ny giv. Vi gikk også til en veldig artig rådgiver ved familievernkontoret i en periode, hvor vi snakket litt om utfordringene ved småbarnslivet, snakket om kjærlighetsspråk, og bestemte oss for å gjøre en endring. Har sex stort sett hver dag, noen ganger to ganger. Og noen dager rekker vi selvfølgelig ikke pga unger, jobb og hus. Satt og så på leketøy, bestilte sammen utifra fantasiene vi har, og bestilte en del sexy undertøy. Kom oss ut fra soverommet og legger vekk fjernkontroll og mobil og koser oss andre steder i stedet for i senga.

Masse lykke til ❤️

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

hun underholder jo allerede 2 barn liksom… 

jeg vet ikke jeg, men jeg husker i alle fall da jeg ble mast på, så tenkte jeg, la gå, men jeg gidder ikke å se ut som at jeg har lyst til det, så da blir det masse pes for at andre personen blir sur fordi jeg ikke får personen til å føle seg bra nok. Men jeg hadde jo ikke lyst, du får gjøre litt mer selv.

som om man er en jævla bestillingsvare. 

Stakkers konemor som må se inn i de ‘synd på meg’-øynene 🤢

Voksne menn… 

Anonymkode: 5171a...a0f

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

To variabler her:

1.Fødsler forandrer kroppen, og hun er nok ikke like komfortabel med den på samme måte nå. Fødsel + amming kan jo også føre til at hun føler litt på at kroppen hennes er ''invadert'' døgnet rundt, og at hun vil ha den litt i fred. 

2.Mange damer gir deg deilig sex for å få deg på kroken, når de har fått deg i ekteskapet og familielivet så er det ingen grunn for å gi deg noe mer.

Anonymkode: ef339...49c

Når sex er noe kvinnen "gir" til mannen, så blir hun jo lei. 
De av oss som har sex for egen del, blir ikke leie. 

Jeg hadde også en dupp i sexlysten (eller strengt tatt ikke lysten, men overskuddet) da ungene var små. Når hodet er fullt av logistikk og bleier og tidsklemme og husarbeid og jobb og alt annet som følger med, er det ikke overskudd til å bli tent i hverdagen. 
Vi kvinner kan ikke bare tenne uten videre, vi må først fjerne alle bremsene, tingene som hindrer tenning. Gjøremål kan være en brems. Mangel på tid til å tenne. Her kan du ta en større del av gjøremålene i AS Hjem, og kanskje mest viktig: lær litt om "mental load" og ta del der. 
Selvfølelse for egen kropp er også en brems for mange, særlig etter graviditeter. Gi henne rom til å bli glad i egen kropp igjen, og gi kroppen omsorg. Den har vært igjennom noe ekstremt. Det er ikke tilbake til start etter fødsel, man er endret for alltid. 

Det dere har nå er kanskje det beste dere får til nå. Prøv å se verdien i det, og sett pris på det. 

Sannsynligvis kommer overskuddet tilbake, dersom du ikke går i mannefella og går inn i en hverdag der hun har ansvar for hus og hjem alene. Ingen tenner på noen man er mor for, selv om man er gift. 

Alternativt kan hun ha eksperimertert i jakt på det hun liker aller best, og nå som moden konkludert med at vanlig, nær vaniljesex er det som gir henne mest? 

Anonymkode: 61050...cc7

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Med to små tette, er det lov å være sliten.

Kroppen har kanskje forandret seg, hun føler seg rett og slett ikke like fin.

Det er veldig stor forskjell fra å være alene kl 19.30, til å legge unger 19.30 og planlegge noe fetisj-sex..... Jeg hadde bare venta til ungene ble litt eldre.

Dette. Mange av oss føler oss helt ekstremt usexy i mammakroppen, dessverre. Og det kan spille direkte inn på hvor avslappa vi er i senga. 

Anonymkode: 99633...c20

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har jo fått forklaringen, det er ikke tid, rom og energi nok i hverdagen. Hva med å fikse barnevakt og invitere henne med på en hotell-helg? Behøver ikke være langt unna, bare det er barnefri og bortelagd mat.

Nja. Et sånn opplegg er lett å tyde som forsøk på sex, og krav om sex er ikke veldig sexy. Da blir hele oppholdet som en valuta man handler ligg for. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun har fått det hun ville ha; barn og trygghet. Så er hun villig til å gi deg noen smuler tilbake for å holde deg fornøyd.

Anonymkode: c6f73...778

Er det mulig å ha så lite innsikt i hvordan det er å først føde to barn og så ta vare på de døgnet rundt?

"Du konemor, kan ikke du, mens du pusser tenna på ungen, som snart kommer til å bruke to timer på å nekte legge seg, mens du rydder kjøkkenet etterpå, kan ikke du planlegge noe kinky sex for mannen din, for han klarer bare ha en tanke i hodet av gangen nemlig"

Folk som svarer som dette, er jo menn uten barn og kjæreste. 

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nja. Et sånn opplegg er lett å tyde som forsøk på sex, og krav om sex er ikke veldig sexy. Da blir hele oppholdet som en valuta man handler ligg for. 

Man må jo ikke kreve sex selv om man er på hotell. Om de drar og er for slitne til noe heftig, så har de sikkert godt av litt tid til og slappe av. Bestill hotell å vær klar på at det ikke er noe mer forventninger en å kose dere, blir det mer så får det være bonus☺️

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men da jeg var i slutten av tenåra var jeg med på mye seksuelt som jeg egentlig ikke var så keen på for å virke kul. Nå som jeg nærmer meg 30-åra med stormskritt og jeg har en mann som elsker meg uansett så har jeg ikke noe behov for å være kul og gjøre ting jeg egentlig ikke liker. Vi har ikke misjonær med lyset av altså, men vi kan godt ha misjonær med lyset på selv om vi også gjør litt annet. 

Nå har ikke vi barn, men når man ofte jobber 150% og studerer på si og skal pusse opp hvert ledige minutt så sier det seg selv at det ikke er energi til overs til å ha sex hver dag eller annenhver dag. 

Så jeg tenker at det er sikkert også andre som har det litt på samme måte som meg.

Anonymkode: 5ecc9...d51

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det handler da om å komme seg litt bort fra det daglige maset og bare være kjærester en dag eller to. Mange par som har glede av sånne utflukter. Bare ferietur, om enn med barna på slep, bare miljøforandring og andre vegger rundt seg kan være superpositivt, er nå vår erfaring.

Men hvis det skal mistenkeliggjøres å rydde plass til en romantisk helg, med alt av forberedelser og engasjement det kan kreve,  tja da tenker jeg bare "Damned if you do, damned if you don't"... 

Hvorfor må alle tilnærmelser og initiativer "tydes" og tolkes til å bli noe ugreit?

Hmf!

Anonymkode: f3ed6...249

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Man bør ikke være i et forhold der sex oppleves som en kjøp/salg-transaksjon.

Jeg tok utgangspunkt i at sex er ønsket i dette forholdet og at det bare er hverdagslivet akkurat nå som setter stopp for de mer avanserte lekene.

Jeg tror ikke det er uvanlig at par reiser bort i ny og ne for å pleie gnisten.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor del tar du i husarbeid, legging av barn, matlaging, henting/levering i barnehage, planlegging av ukeshandel osv? Ofte er det slik at mannen er dårlig på å ta sin del av ansvaret hjemme slik at mye eller alt faller på kvinnen, og dablir det veldig vanskelig å tenne på noen som man føler man må delegere rundt for å få ting til å gå opp. Kvinner tenner ikke sånn uten videre, vi må føle oss sett, elsket, satt pris på osv og det gjør vi ikke når vi ikke føler vi er likestilte i familielivet.

Anonymkode: f5e8e...82d

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...