AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Jeg har ei datter på 8,5 mnd. som legges for kvelden kl. 19. Ammer henne i søvn, og hun sovner som regel relativt fort. Problemet oppstår når hun våkner igjen etter ca. 45 min. Eneste måten er å amme henne i søvn igjen. Dette skjer minst 2 - 3 ganger i løpet av kvelden, fram til jeg legger meg kl. 23. Nå skal jeg snart starte på jobb igjen (mye kveldsjobbing) og lurer på hvordan jeg skal få dette til. Hun spiser nemlig ikke nok fast føde til å kutte ut nattammingen enda. Anonymkode: 49027...aa9
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Sånn har min holdt på i månedsvis. Hyppige oppvåkninger om kvelden. Har ikke funnet noen fix ennå😅 Håper noen har tips. Anonymkode: 5cf16...ce2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 Kutt én og en amming ved oppvåkning 🙈 det er hardt, men funket her hvertfall. Den første oppvåkningen etter at babyen er lagt, hjelper dere babyen med å sovne igjen på «alle» andre måter enn å amme. Byss, syng, hold hånda. Det kommer til å bli mye gråt, og det kommer til å ta tid. Men de sovner til slutt! Hold deg rolig, ta med snacks på rommet, ha en podcast på øret kanskje, og hold ut. Neste oppvåkning ammer du i søvn som vanlig. Om det funker vil babyen slutte å våkne første gangen etter noen dager/en ukes tid. Da er det på tide å takle neste oppvåkning på samme måte. Tror de går gjennom denne metoden på en av podcastene til Foreldrerådet når Caroline Lorentzen er gjest, men husker ikke hvilken. Anonymkode: a75e3...4f3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Prøv å legge henne uten å amme i søvn. Da kan hun sovne selv igjen når hun går over i lette søvnfaser/oppvåkning og vil ikke våkne så mye. Funket gull på min eldste som også var slik med mange oppvåkninger så lenge jeg ammet eller bysset i søvn. Lærte å sovne selv (uten gråt, bare nattasang og så sovnet han) og sov etter dette raskt gjennom natta uten å våkne. Var 11 mnd da. Anonymkode: 9c0a7...240
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå