AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Del Skrevet 4. januar 2022 Er 5 uker på vei og tenker mye på hvordan og når vi skal fortelle det til familie og venner. Er derfor nysgjerrig på å høres dere historie ☺️ I hvilken uke fortalte dere familie og hvordan? Og i hvilken uke fortalte dere venner og andre folk? Anonymkode: c85aa...283 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Del Skrevet 4. januar 2022 Moren min og foreldrene til samboeren min fikk vite det i uke 8, fordi jeg var i så dårlig form og sykmeldt en periode første trimester. Ville egentlig vente til etter uke 12 og tidlig ultralyd med å fortelle noen andre, men på av visse omstendigheter var det ikke til å unngå at folk på arbeidsplassen min fant det ut i uke 10 da jeg kom tilbake fra sykmelding. Derfra gikk ryktet, og da var veien kort til at besteforeldrene mine fikk vite det gjennom ei på min arbeidsplass i det som sikkert var en veldig klein situasjon fordi besteforeldrene mine ikke visste noe om det før de ble gratulert som oldeforeldre 😅 Gikk helt fint det også, heldigvis. Anonymkode: f3ab0...cb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Del Skrevet 4. januar 2022 Hos oss varierte det litt etter ulike typer relasjoner🙈 Her fikk bestevenninnen min (og bestekompisen til samboeren) vite det rett etter positiv test, mamma fikk vite det etter TUL i uke 7 (ville egentlig si det før, men ville ikke skuffe henne dersom det ikke var noe der), bestemor og svigers etter TUL i uke 10 og resten av venner og familie fikk vite det etter uke 12😊 Arbeidsplassen ventet jeg enda etpar uker med å orientere. Anonymkode: b0065...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Del Skrevet 4. januar 2022 Fortalte det med en gang til nærmeste familie og venner. Bare ringte og sa det/skrev melding ☺️ min far fikk en kopp hvor det stod verdens beste bestefar på. Anonymkode: 2190e...678 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Del Skrevet 4. januar 2022 Vi hadde egentlig sett for oss å fortelle det nærmere OUL, men det gikk ikke akkurat etter planen. Besteforeldrene fikk vite det allerede i uke 5. Samboer var så gira og plumpa ut med det til foreldrene sine, og de sladra videre til hvermannsen, så vi var nødt til å fortelle det til mine foreldre med en gang for å være sikre på at de fikk vite det gjennom oss og ikke noen andre, haha. Hele samboers familie fikk jo da vite det nesten før han var ute av døra, så der trengte vi ikke fortelle noen fler. Søsknene og besteforeldrene mine, vennene våre og jobber fikk vite det etter vi var på en UL i uke 13, og øvrig familie på min side fikk vite det gjennom mamma. Hun begynte å by på sprinkelsenger og å delta i bleie-konkurranser og sånt på Facebook så fort vi var over 12 uker, så da ringte hele slekta i ett sett for å høre om det var nytt barnebarn på gang eller om hun ordna for kjentfolk eller naboer igjen. 😂 Anonymkode: e9e2f...d90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IDGAF Skrevet 4. januar 2022 #6 Del Skrevet 4. januar 2022 Vi holdt det helt hemmelig til vi hadde vært på TUL i slutten av uke 12. Brukte uke 13 på å si det til det nærmeste, så fikk jobben og "resten" vite det i uke 14. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Del Skrevet 4. januar 2022 Første gangen jeg var gravid mistet jeg i uke 12, og da var jeg glad for at det bare var noen få som visste. (Endte opp med å fortelle det til noen flere venninner etter spontanaborten, faktisk, fordi jeg var veldig lei meg og trengte å snakke om det.) Neste gang jeg var gravid var vi hos mine foreldre i jula når jeg var i uke 8-9 eller noe sånt, fortalte det til de da (hadde da også vært på TUL og sett at det var noe der og at hjertet slo). Øvrig familie/venner fikk vite det etter TUL/duotest uke 13. Jobben og andre bekjente etter OUL (og som det falt seg naturlig). På det tidspunktet begynte det jo også å bli synlig. Anonymkode: 4173a...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Del Skrevet 4. januar 2022 Fire graviditeter og tre barn. Har hver gang fortalt nesten umiddlebart til de aller nærmeste, som jeg ville skulle vite om det gikk galt også. Har variert litt hvem det har vært, ene gangen søsteren min og moren min, samt hans foreldre. En annen gang bestevenninnen min og min mor bare. Har ellers ventet til ca 12 med "resten av verden". Anonymkode: a7ba6...de4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Del Skrevet 4. januar 2022 Næraste fekk vita det med ein gong. Facebook var vel ca 1 månad før termin. Finnest ikkje noko rett eller galt svar her. Veit om folk som ikkje dele før barnet er født. Anonymkode: 1077f...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Del Skrevet 4. januar 2022 Til mine nærmeste 4 venninner fortalte jeg mellom uke 7-9. Familie og resten av venninnene fikk vite det i uke 13. Var på TUL i uke 6+2 og 12+2. Anonymkode: ee065...f4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Del Skrevet 4. januar 2022 Til foreldre og søsken fortalte jeg det ganske tidlig. Kanskje rundt uke 8. Jeg ventet med å fortelle det til kolleger og arbeidsgiver. Planen var å fortelle det etter ordinær ultralyd. Ville ikke fortelle noe tidligere dersom noe gikk galt. Dessverre mistet barnet i uke 16, det var veldig psykisk krevende. Var sykemeldt lenge, og begynte plutselig å gråte da jeg var tilbake på jobb. Da fortalte jeg arbeidsgiver og kolleger hva som hadde skjedd. Jeg angret på at jeg ikke fortalte det tidligere slik at mine kolleger og sjefer hadde forstått litt mer av hva jeg sto i. Anonymkode: 8bb8a...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 4. januar 2022 #12 Del Skrevet 4. januar 2022 Har variert veldig mye for min del. Flere forskjellige svangerskap og flere forskjellige erfaringer/følelser omkring det. Med nr.1 bodde jeg f.eks hjemme enda og fortalte mamma ganske raskt etter positiv test. Med nr.2 fortalte jeg først etter uke 10 og TUL. Så opplevde jeg en del aborter etter dette, og det ble ikke like 'gøy' å fortelle folk. Måtte igjennom en reversering av nyheten til alle kjente da vi fortalte i uke 12, men mistet i uke 14. Det var såpass tungt og vanskelig at i de to svangerskapene jeg hadde etter dette så sa vi ikke noe til noen før etter OUL i uke 19. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Del Skrevet 4. januar 2022 Tok ultralyd 12+5 og reiste samme dag til mine foreldre der de fikk besteforeldre kopper. Uken senere reiste vi til svigerforeldre med skrapekort, fortalte venner og søsken. Anonymkode: df3f4...36b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #14 Del Skrevet 5. januar 2022 Fortalte etter ordinær ultralyd. Anonymkode: c6df5...e55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #15 Del Skrevet 5. januar 2022 Sendte bilde til mor og far når barnet var 3 timer,vi bor et stykke fra foreldrene mine. Jeg fortalte de ikke at kjæresten min var gravid. Anonymkode: 30ea0...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #16 Del Skrevet 5. januar 2022 Fortalte det til noen dagen etter positiv test (1 dag over IKM) og så til andre venner og familie utover etter hvert som vi traff folk og det føltes "nødvendig" og greit å fortelle (ville ikke lyve til venner om hvorfor jeg ikke drakk feks + at jeg hadde venner som visste at vi prøvde som jeg fortalte til med en gang). Foreldre fikk vel vite rundt uke 6. Annonserte ikke på sosiale medier, men la ikke ut noe som sa noe om at jeg var gravid før etter 5 mnd ca. Så var jo en del som fikk vite det da siden jeg så gravid ut på bilde Anonymkode: 764ac...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #17 Del Skrevet 5. januar 2022 Skulle fortelle familie og venner i uke 12. endte opp med å si det i uke 7 pga hyperemesis Anonymkode: bcfba...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #18 Del Skrevet 5. januar 2022 Her får mamma alltid vite først etter barnefar, så fra uke 4-5 i det testen blir positiv 😂 På min side av familien fortalte vi med første i uke 7, ventet en uke med å fortelle barnefar sin familie så rundt uke 8. Nå med andre barnet fortalte vi i uke 10 til min familie, men barnefar ønsker å vente til vi vet kjønnet med å fortelle hans side av familien denne gangen. Anonymkode: 2ba7e...26d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2022 #19 Del Skrevet 5. januar 2022 Er i uke 7 nå, vi har ikke fortalt det til noen enda. Jeg skal møte min beste venninne neste helg og tenker fortelle det til henne da. Vurderer også å fortelle nærmeste leder snart da jeg begynner å bli ganske kvalm og trenger nok litt «space» på jobb 🙈 Ellers er det nok ingen som får vite før etter uke 12 😊 Anonymkode: 56a2c...ec4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 5. januar 2022 #20 Del Skrevet 5. januar 2022 Fortalte en god venninne det i uke 10, og en annen god venninne i uke 12. I jobbsammenheng ble jeg nødt å fortelle det i uke 12, selv om jeg ønsket vente. Nærmeste familie fikk vite det på julaften når jeg var 13 uker på vei. Neste gang vil jeg nok vente enda lengre med å fortelle jobben det om det er mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå