Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tiara07 skrev (51 minutter siden):

Vet du hva, vi bruker mye sarkasme i hverdagen, spesielt jeg, fordi jeg synes det er morsomt. Jeg har overhodet ingen som helst aggresjon inni meg. Man skal være veldig forsiktig å slenge ut slike ting om folk som du gjør her! 

Det er iallefall en uting å bruke en sjargong i dagligspråket som kan være vanskelig for et barn å forstå. 

Det som er verst her er all den snappingen når barnet er der! Han får jo ikke med seg noen ting, lever bare gjennom skjermen. Stakkar barn som må vokse opp slik.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Innom Snapchat i går , de er flinke å tar guttungen ut på ting. Men reager mere på hvor mye av tiden foreldre må filme. Men det er vel greia med det de driver med. Dessverre mange steder du ser dette. 

• Liker 2
Skrevet
Tiara07 skrev (2 timer siden):

Vet du hva, vi bruker mye sarkasme i hverdagen, spesielt jeg, fordi jeg synes det er morsomt. Jeg har overhodet ingen som helst aggresjon inni meg. Man skal være veldig forsiktig å slenge ut slike ting om folk som du gjør her! 

https://www.forskning.no/psykologi-psykiske-lidelser-barn-og-ungdom/kronikk-aggressivt-sprak-kan-ga-i-arv/1167957

I forbindelse med forskning går sarkasme inn under mobbing og aggressiv språkbruk. Bruker du det mye mot dine relasjoner høres ikke det ut som sunne relasjoner. Du syns kanskje det er morsomt, men dem du bruker det på kan bli såret uten at de sier det til deg.

• Nyttig 1
Skrevet
Summerbird1 skrev (10 minutter siden):

https://www.forskning.no/psykologi-psykiske-lidelser-barn-og-ungdom/kronikk-aggressivt-sprak-kan-ga-i-arv/1167957

I forbindelse med forskning går sarkasme inn under mobbing og aggressiv språkbruk. Bruker du det mye mot dine relasjoner høres ikke det ut som sunne relasjoner. Du syns kanskje det er morsomt, men dem du bruker det på kan bli såret uten at de sier det til deg.

Det kan være sant, men å tilegne dette en spesifikk person, skal man være forsiktig med. Jeg har ingen problemer fra min barndom eller aggresjon, men i forholdet til noen av vennene mine, noen gode kolleger og mannen min, har vi litt sånn sakrstikk tone. Jeg synes det kun er gøy. 

• Nyttig 1
Skrevet

Skal han være med på noe på tv ?. Ligner ikke han å ta pause☺️

IMG_0255.jpeg

Gjest hei_paa_deg
Skrevet
Floriamint skrev (47 minutter siden):

IMG_0255.jpeg

Farmen? Med hvite sko?

Skrevet
hei_paa_deg skrev (15 minutter siden):

Farmen? Med hvite sko?

Tror ikke han er typen til det programmet 😅

Gjest hei_paa_deg
Skrevet
Floriamint skrev (5 timer siden):

Tror ikke han er typen til det programmet 😅

Nei. New York er tingen 😆

Skrevet
hei_paa_deg skrev (1 time siden):

Nei. New York er tingen 😆

Syns det er fra turen de hadde ditt i fjor eller når det var.

Gjest hei_paa_deg
Skrevet
Floriamint skrev (2 timer siden):

Syns det er fra turen de hadde ditt i fjor eller når det var.

Ja, det er humor 🫣🤓

Skrevet
hei_paa_deg skrev (1 minutt siden):

Ja, det er humor 🫣🤓

Får se hvor lenge han blir borte😅

• Liker 1
Skrevet
Floriamint skrev (17 timer siden):

Får se hvor lenge han blir borte😅

Så lenge varte det 😆

• Liker 2
Skrevet
Mummy1 skrev (21 minutter siden):

Så lenge varte det 😆

Så det nå😅

Gjest hei_paa_deg
Skrevet

Teiting «» 🤭

Skrevet
hei_paa_deg skrev (1 time siden):

Teiting «» 🤭

Håpet egentlig vi fikk sett han på noe morsomt på tv😅

Annonse
Gjest hei_paa_deg
Skrevet
Floriamint skrev (43 minutter siden):

Håpet egentlig vi fikk sett han på noe morsomt på tv😅

Ja, faktisk. Mye å ta av. Hva med 71 grader nord? 

Skrevet

Ja, hadde vært moro å se ham på 71 grader nord, men tror det hadde blitt dårlig stemning etterhvert

Gjest hei_paa_deg
Skrevet
Hånki skrev (1 time siden):

Ja, hadde vært moro å se ham på 71 grader nord, men tror det hadde blitt dårlig stemning etterhvert

Hm. Siste mann ut da?

løyen fyr

Skrevet
Floriamint skrev (På 30.4.2025 den 12.07):

IMG_0255.jpeg

Det var et forsøk på mer oppmerksomhet. Følgertallene synker uke etter uke. Inntekten fra snap daler

• Nyttig 1
Skrevet
Really skrev (32 minutter siden):

Det var et forsøk på mer oppmerksomhet. Følgertallene synker uke etter uke. Inntekten fra snap daler

OK . Ja viktig at disse finner på noe. Blir fort kjedelig med det samme hele tiden.🙂

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...