AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Skrevet 4. januar 2022 Grubler videre: Jeg er bare utrolig glad i sex, vil aldri la en mulighet gå fra meg. Min kjære er bare ikke like opptatt av det, tenker mindre på sex osv. enn meg. Vi er ellers begge veldig fornøyd med den sexen vi har på alle måter. Selv om den ikke er spesielt utforskende, avansert og "spennende". Vi er begge veldig klart på "vanilje" og nyter det som det er. Det er ikke "det"...Kanskje ikke... For jeg må likevel lure: Hvor mye har de seksuelle opplevelsene å si for lyst, "appetitt" og hvor glad en kvinne kan bli i å ha sex? Er det noen kvinner (i langvarige forhold) som har opplevd å få merkbart større lyst på sex som følge av at "kvaliteten" på sex med partneren har gått mot stadig nye høyder? Kan hun utvikle seg til å bli "mer seksuell" og "sulten" fra å være litt mer tilbakeholden/beskjeden? Noen som har erfaringer eller tanker om dette? Anonymkode: d23e8...6c1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Skrevet 4. januar 2022 Såklart. Kvaliteten på sexen har alltid å si. Da kan jeg gå fra å ikke ha behov til å ha lyst ti ganger om dagen 🤩 Anonymkode: a8e5a...f48 14
sicario Skrevet 4. januar 2022 #3 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Grubler videre: Jeg er bare utrolig glad i sex, vil aldri la en mulighet gå fra meg. Min kjære er bare ikke like opptatt av det, tenker mindre på sex osv. enn meg. Vi er ellers begge veldig fornøyd med den sexen vi har på alle måter. Selv om den ikke er spesielt utforskende, avansert og "spennende". Vi er begge veldig klart på "vanilje" og nyter det som det er. Det er ikke "det"...Kanskje ikke... For jeg må likevel lure: Hvor mye har de seksuelle opplevelsene å si for lyst, "appetitt" og hvor glad en kvinne kan bli i å ha sex? Er det noen kvinner (i langvarige forhold) som har opplevd å få merkbart større lyst på sex som følge av at "kvaliteten" på sex med partneren har gått mot stadig nye høyder? Kan hun utvikle seg til å bli "mer seksuell" og "sulten" fra å være litt mer tilbakeholden/beskjeden? Noen som har erfaringer eller tanker om dette? Anonymkode: d23e8...6c1 Har erfart opp i gjennom at «kvaliteten» ikke har noe å si på lysten over tid. Det er selvfølgelig positivt med det man opplever som bra sex, men ikke erfart at det påvirker hyppighet etc 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #4 Skrevet 4. januar 2022 Går hun på prevensjon? Da mister jeg litt sexlyst… Anonymkode: 01541...42c 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #5 Skrevet 4. januar 2022 Dette, ts, er det jo naturlig at dere snakker om. Er man nære nok og gamle nok til å ha sex så er man nære nok og gamle nok til å snakke om sex. Og samtaler om sex innbefatter hva som fører til lyst og hva som forårsaker ulyst, hva man tenker om egen libido og om man i det hele har noe mål om å øke denne. Noen har det - og det er bra. Noen har det ikke - og det er bra. Så snakk sammen. Anonymkode: 48127...603 3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #6 Skrevet 4. januar 2022 Det kan være stor forskjell på hennes lyst på sex generelt, og lyst på sex med deg. Anonymkode: 0cf62...dee 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Skrevet 4. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Dette, ts, er det jo naturlig at dere snakker om. Er man nære nok og gamle nok til å ha sex så er man nære nok og gamle nok til å snakke om sex. Og samtaler om sex innbefatter hva som fører til lyst og hva som forårsaker ulyst, hva man tenker om egen libido og om man i det hele har noe mål om å øke denne. Noen har det - og det er bra. Noen har det ikke - og det er bra. Så snakk sammen. Anonymkode: 48127...603 Joda, vi snakker om det, mer enn noen gang før. Og har snakket mye om hva som kan påvirke lyst osv. Og har blitt litt klokere på det også. Og alt dette er veldig fint. Men jeg spør som jeg gjør likevel, fordi: Vi havnet i et mønster preget av at vi hadde snakket for lite om sex i årenes løp. Ting hadde blitt litt mye "rutine" til tross for at vi i grunnen bare har hatt god sex hele veien. Jeg hadde undertrykt mye lyst fordi hun ikke er like "seksuell" som meg. Jeg oppfatter det sånn at hun er mindre i kontakt med sin egen seksualitet, den "parkeres" helt mye av tiden, i konkurranse med alt mulig annet (klassiker, jada). Men det er noe mer i henne enn hun har pleid å kommunisere. Så hun undertrykker også sin seksualitet på sin side, føler jeg. Jeg har lyst til å finne ut om hun kan vekkes opp litt, og det er delvis litt på gang der, som følge av mer kommunikasjon nå enn tidligere. Dette er jo veldig gledelig, men det er en prosess vi er midt oppi. Hun tror nok ikke at hun kan forandre seg så veldig, men vi er i en fase hvor vi prøver å revitalisere og løfte sexlivet vårt litt etter at det har vært litt "trøtt" og stagnert i mange år. Så jeg lurer jo derfor på om det er mulig å gi henne mer seksuelt å tenke på, savne, ønske og glede seg litt ekstra over. Så det kan få en litt større plass i hennes tanker. Og om det kan slå positivt ut for oss begge. Hun er ikke så seksuelt orientert og bevisst at hun gir meg masse tydelige svar eller deler tanker om dette helt uoppfordret. Ennå. Så det behøves litt stimulans. Hun må få direkte spørsmål for at tankene skal melde seg. Så vi har brukt mye tid på å snakke om ting. Selvfølgelig er alle forskjellige i sin seksualitet, men jeg ville bare høre litt om andres erfaringer rundt, tja, seksualitetens utviklingspotensiale innenfor parforhold. Det er da ikke lik null heller! Anonymkode: d23e8...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Skrevet 4. januar 2022 Selvfølgelig har opplevelsen veldig mye å si. Når vi har hatt sex hvor mannen min har brukt tid og kløkt på å få meg til å bli euforisk av nytelse blir både kropp og hode sulten på mer, gjerne samme dag eller dagen etter. Helt ok sex gir ikke samme sult. Min mann er klok angående dette, og kroppen min reagere derfor kjapt på hans berøringer, om jeg så egentlig ikke var innstilt på sex. Det er veldig lett for ham å lokke meg kåt, fordi både kropp og mentalitet har forventninger til stor nytelse. Å ikke føle sex som tilfredsstillende og deilig gjør det å ha sex meningsløst. Anonymkode: eba58...f71 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Skrevet 4. januar 2022 Interessant det du skriver om at det virker å være noe "mer" i henne, noe som undertrykkes. Har hun vokst opp i et religiøst hjem? Eller føler på skam o.l. knyttet til seksualitet? Anonymkode: 9afcc...4f2
Hr. Aktiv Skrevet 4. januar 2022 #10 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Grubler videre: Jeg er bare utrolig glad i sex, vil aldri la en mulighet gå fra meg. Min kjære er bare ikke like opptatt av det, tenker mindre på sex osv. enn meg. Vi er ellers begge veldig fornøyd med den sexen vi har på alle måter. Selv om den ikke er spesielt utforskende, avansert og "spennende". Vi er begge veldig klart på "vanilje" og nyter det som det er. Det er ikke "det"...Kanskje ikke... For jeg må likevel lure: Hvor mye har de seksuelle opplevelsene å si for lyst, "appetitt" og hvor glad en kvinne kan bli i å ha sex? Er det noen kvinner (i langvarige forhold) som har opplevd å få merkbart større lyst på sex som følge av at "kvaliteten" på sex med partneren har gått mot stadig nye høyder? Kan hun utvikle seg til å bli "mer seksuell" og "sulten" fra å være litt mer tilbakeholden/beskjeden? Noen som har erfaringer eller tanker om dette? Anonymkode: d23e8...6c1 Hvis du som mann er eksepsjonellt god og magisk så kan hun kanskje være med som en slags madrass for mere, men tviler. Forvent ikke noe samarbeid da dette er mannens oppgaver varte opp damen til de deiligste orgasmer.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #11 Skrevet 4. januar 2022 Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden): Hvis du som mann er eksepsjonellt god og magisk så kan hun kanskje være med som en slags madrass for mere, men tviler. Forvent ikke noe samarbeid da dette er mannens oppgaver varte opp damen til de deiligste orgasmer. Er du helt nødt? Det er ikke situasjonen i HI. Anonymkode: 9afcc...4f2 5
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #12 Skrevet 4. januar 2022 Kvalitet har selvsagt noe å si. Men det som skjer utenom, dagliglivet, har også mye å si. Anonymkode: ca26c...a40 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #13 Skrevet 4. januar 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig har opplevelsen veldig mye å si. Når vi har hatt sex hvor mannen min har brukt tid og kløkt på å få meg til å bli euforisk av nytelse blir både kropp og hode sulten på mer, gjerne samme dag eller dagen etter. Helt ok sex gir ikke samme sult. Min mann er klok angående dette, og kroppen min reagere derfor kjapt på hans berøringer, om jeg så egentlig ikke var innstilt på sex. Det er veldig lett for ham å lokke meg kåt, fordi både kropp og mentalitet har forventninger til stor nytelse. Å ikke føle sex som tilfredsstillende og deilig gjør det å ha sex meningsløst. Anonymkode: eba58...f71 Janei, det er ikke det at det ikke alltid har vært tilfredsstillende. Det har det da. Om ikke helt vilt, så heller ikke kjedelig. Men kanskje litt "på det jevne". Hun er ikke vanskelig å tilfredsstille, men det er også ting vi ikke har gjort så mye ut av ennå, som begge syns er spennende å gå videre med. Det skulle ta evig mange år før noe "nytt" kom opp. Men ikke så rart når det aldri var noe veldig til tema mellom oss. Men det var jo spørsmål om hvilken forskjell det muligens kunne gjort på hennes interesse for / appetitt på sex om vi/jeg hadde "lagt lista litt høyere". Ser svar som fra deg ikke utelukker dette, og det er inspirerende i alle fall. Det er litt sånn "ny giv" her og vi har greid å bli mye mer åpne og nysgjerrige på hverandres seksualitet på ganske kort tid, etter mange år da alt gikk vel mye på autopilot og vi snakket for lite om sex. Det har begynt å snu nå, virkelig. Fantastisk bra etter alle disse årene. Så vi får se... Anonymkode: d23e8...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #14 Skrevet 4. januar 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Interessant det du skriver om at det virker å være noe "mer" i henne, noe som undertrykkes. Har hun vokst opp i et religiøst hjem? Eller føler på skam o.l. knyttet til seksualitet? Anonymkode: 9afcc...4f2 Nei, ikke veldig noe sånt. Men hun har bare gitt seksualiteten litt lite plass i livet sitt, har jeg tenkt. Det er først i forholdet med meg at hun har hatt sex titt og ofte i årevis. Så det har jo vært opp til oss som par å gi hverandre den store seksuelle utviklingen. Og der har vi ikke satt inn den store innsatsen ennå. Eller altså, før nå. Det er samtidig litt pussig å tenke på dette, siden vi har hatt deilig sex ufattelig mange ganger i årenes løp tross alt. Så vi tenker jo ogsp at vi har mye godt å bygge videre på. Det er i alle fall visse ting som jeg har måttet lokke frem eller som har sittet litt langt inne hos henne. Men som hun ikke har noe problemer med å snakke om hvis jeg/vi vil. Viser det seg NÅ. Så mer en slags sjenanse/reserverthet, kanskje. Og litt på min side også. Tror mye av dette bare har blitt litt sånn pga. mangelfull åpenhet rundt sex i mange år. Og like mye min feil, kanskje. Føles helt tåpelig i grunnen, siden dette kunne vært snudd om på for lenge siden, og siden jeg er langt over middels interessert i sex og gjerne vil snakke om det. Men altså, det har kanskje vært litt anstrengt pga nokså ulike behov, og begge har strevd litt med å tilpasse seg til akkurat det. Så det har kanskje vært et element av stress og litt vanskelige følelser rundt sex for begges del, som kan ha blokkert litt for et mer positivt fokus, kanskje? Litt sånne onde sirkler kan jo oppstå i parforhold. Vi har snakket en del om det også. Vi har alltid tenkt på sex mellom oss som veldig fin, enkel og stressfri og noe begge har vært glade for. At vi passer fint sammen og vet hva vi begge liker. Men samtidig har det vært litt lite utvikling og variasjon. Så der vi er nå, er på en vei videre... Anonymkode: d23e8...6c1 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #16 Skrevet 4. januar 2022 7 minutter siden, Loff77 said: Stort sett går det bare en vei, nedover🤣 Det er som med alt annet. Forbruksvare. Man må ha nye dekk på bilen. Av og til må man ha ny bil. Nye klær. Man kan ikke børste tennene med samme tannbørst i årevis i strekk. Anonymkode: 0cf62...dee
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #17 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er som med alt annet. Forbruksvare. Man må ha nye dekk på bilen. Av og til må man ha ny bil. Nye klær. Man kan ikke børste tennene med samme tannbørst i årevis i strekk. Anonymkode: 0cf62...dee La oss leke; Hvilket objekt er jeg i dag? Mennesker er heldigvis ikke ting. Anonymkode: 73509...ef9 4
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #18 Skrevet 4. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er som med alt annet. Forbruksvare. Man må ha nye dekk på bilen. Av og til må man ha ny bil. Nye klær. Man kan ikke børste tennene med samme tannbørst i årevis i strekk. Anonymkode: 0cf62...dee Det måtte jo komme. 2 hours ago, Loff77 said: Stort sett går det bare en vei, nedover🤣 Da sier vi takk til deg og ditt innsiktsfulle bidrag. Det har ikke gått nedover, for min del har sexen heller blitt bedre enn dårligere med årene, og ikke har det blitt mindre av den heller. Det var mer hvordan ting kan utvikles videre fra et ganske godt utgangspunkt som var det jeg ville høre om her. Det var ikke tanketomt flåseri fra andre menn jeg var ute etter. Hilsen TS Anonymkode: d23e8...6c1 3
Loff77 Skrevet 4. januar 2022 #19 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det måtte jo komme. Da sier vi takk til deg og ditt innsiktsfulle bidrag. Det har ikke gått nedover, for min del har sexen heller blitt bedre enn dårligere med årene, og ikke har det blitt mindre av den heller. Det var mer hvordan ting kan utvikles videre fra et ganske godt utgangspunkt som var det jeg ville høre om her. Det var ikke tanketomt flåseri fra andre menn jeg var ute etter. Hilsen TS Anonymkode: d23e8...6c1 Bare hyggelig å bidra, men altså kvinner er like forskjellige som menn. Min erfaring er i alle fall at det er få av kvinnene som har medium/liten lyst som blir ivrigere med årene. Men er jo lov å håpe 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #20 Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor mye har de seksuelle opplevelsene å si for lyst, "appetitt" og hvor glad en kvinne kan bli i å ha sex? Svært lite. Det er omtrent alt annet en mann gjør/ikke gjør, som avgjør om man har lyst på sex eller ikke. Anonymkode: c3212...115 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå