Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på klær i mnd/året?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

jeg bruker så syk mye peger på klær. Jeg er student, og får ofte høre av andre at lever godt til å være student med tanken på hvor mye klær jeg har. Jeg har bokstavelig talt 20 par bukser i mitt skap Bruker kanskje 2-3 tusen på klær i mnd. Hva med dere?

Anonymkode: 0fda9...f47

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg bruker så syk mye peger på klær. Jeg er student, og får ofte høre av andre at lever godt til å være student med tanken på hvor mye klær jeg har. Jeg har bokstavelig talt 20 par bukser i mitt skap Bruker kanskje 2-3 tusen på klær i mnd. Hva med dere?

Ja, det er jo helt idiotisk og unødvendig. Kjøper så lite klær at jeg ikke har oversikt. Kjøper klær når jeg trenger klær. 

Anonymkode: fe02d...f75

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje 5000 i året? Med mindre jeg trenger ny vinterjakke eller noe dyrt.

Anonymkode: b499d...83c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg begynte å bruke opp klærne før jeg kjøpte nye reduserte jeg forbruket med 90%

Bra for miljøet og bra for lommeboka. Fikk sykt mye bedre økonomi etter at jeg begynte å leve mer miljøvennlig 

Anonymkode: 54a22...245

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Vi er en familie på fem. I fjor brukte vi i snitt 950 i måneden pluss at 16-åringen kjøpte noen klær selv. Jeg kjøper klær når jeg trenger, og ungene som vokser får ikke så dyre klær.

Anonymkode: 0531e...9ca

Skrevet

Nå har jeg to par bukser. En sort og en blå jeans. Jeg har tre gensere og tre topper. Fem par strømpebukser og fem kjoler. En høstjakke og en vinterjakke. Fem luer ( jeg elsker fargerike luer), to skjerf og to par hansker. Tre par sko og to par støvletter. Mange sokker og mye undertøy da, men ingenting kjøpt siste året. To tykke ullgensere.

Thats it. Jeg elsker å ha så lite klær. Det er helt nydelig, og jeg handler kun nye strømpebukser i ny og ne. Alt jeg har, unntatt luene er dyrt og kvalitet, og jeg bytter det lite ut. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da jeg var student brukte jeg ikke så mye i året engang 😵 Hvor får du alle de pengene fra?

Nå er jeg relativt fersk i arbeidslivet og bruker mellom 1000 og 1500 kr i mnd i snitt (en mnd blir det kanskje 3000, neste måned blir det kanskje 0). Men jeg er gravid så trenger mye nytt, og må oppgradere garderoben min litt mtp. kleskoden på jobb. 2-3 tusen hver måned er mye!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor kjøper du nye klær om du er student og liker klær?

For begge deler er jo ok ting. Det er helt greit å være opptatt av klær og like å bytte dem ut ofte. Det er bare ikke ok å kjøpe nye klær årlig. Det finnes ikke bærekraftig. Men du er jo student - det florerer av klesbyttemarkeder i studentmiljøer, du har venner som sikkert bruker din størrelse så dere kan dele på klær og bytte dem og du har bruktbutikker, tise, finn etc. Behovet for nye klær er ikke-eksisterende.

Anonymkode: 01a51...8af

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet

Jeg kjøper svært lite klær nå, men før kjøpte jeg MYE. Så jeg har fortsatt klær fra 10-15år tilbake som jeg bruker nå. Har hatt en ganske klassisk stil lenge og derfor blir ikke klærne utdaterte.

Kjøpte nye sko i går for 1000,- da, men jeg trengte de.

Kjøper også dyrere klær nå enn før, en genser kan godt koste 1000,- hvis jeg liker den. En vinterjakke kan være dyr hvis den er god.

Jeg har dessverre altfor mye klær enda, jeg skifter når jeg kommer hjem for å spare de fine klærne enda mer. Lufter klær som ikke sitter inntil kroppen istedenfor å vaske de etter hvert bruk. Miljøet og lommeboken har godt av det.

Vanskelig å gi et estimat, men la oss si 500-1000,- hver mnd.

Dessverre sliter jeg med maten og går mye opp og ned i vekt, dette påvirker hvor mye klær jeg har. Jeg har alt fra xs til xl. 🥲😬 Kvitter meg ikke med klær jeg ikke passer lenger når jeg vet de vil passe igjen en gang.

Gjest loveli
Skrevet
IDGAF skrev (3 minutter siden):

Da jeg var student brukte jeg ikke så mye i året engang 😵 Hvor får du alle de pengene fra?

Nå er jeg relativt fersk i arbeidslivet og bruker mellom 1000 og 1500 kr i mnd i snitt (en mnd blir det kanskje 3000, neste måned blir det kanskje 0). Men jeg er gravid så trenger mye nytt, og må oppgradere garderoben min litt mtp. kleskoden på jobb. 2-3 tusen hver måned er mye!

Spørs hva man kjøper. :) 2-3tusen er bare en bukse og en genser/topp. :)

Skrevet

Jeg bruker MYE penger på klær. Til meg selv, barna og mannen. Har ikke oversikt, men har satt meg selv på shoppestopp i noen måneder nå, ettersom jeg har dårlig samvittighet over hvor mye penger jeg bruker på klær. 

Heretter kommer jeg til å kjøpe klær til barna (det som trengs) og ingenting til meg selv. Mannen fikk så mye klær til jul at jeg tror han også klarer seg en stund. Jeg er opptatt av at vi skal være velkledde, men vi trenger ikke å overdrive innkjøpene likevel. Så fra nå: null shopping!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det er jo helt idiotisk og unødvendig. Kjøper så lite klær at jeg ikke har oversikt. Kjøper klær når jeg trenger klær. 

Det skal også sies at jeg kastet alt jeg hadde av klær for et år tilbake. Eller jeg ga det bort til fretex osv. Menjeg oppgraderte skapet mitt totalt, fordi jeg var så jævlig lei av alt sammen jeg eide, og i tillegg gikk jeg ned i vekt som var årsaken til at jeg byttet størrelse og endte opp i kjøpekrisa 

AnonymBruker
Skrevet
Nokia skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker MYE penger på klær. Til meg selv, barna og mannen. Har ikke oversikt, men har satt meg selv på shoppestopp i noen måneder nå, ettersom jeg har dårlig samvittighet over hvor mye penger jeg bruker på klær. 

Heretter kommer jeg til å kjøpe klær til barna (det som trengs) og ingenting til meg selv. Mannen fikk så mye klær til jul at jeg tror han også klarer seg en stund. Jeg er opptatt av at vi skal være velkledde, men vi trenger ikke å overdrive innkjøpene likevel. Så fra nå: null shopping!

Enig med å være velkledd. Det er kjekt å ha noe å velge i, men jeg har ganske mye nå. Hvordan klarte du å stoppe med å kjøpe klær? Føler jeg trøster meg med  å kjøpe klær 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor kjøper du nye klær om du er student og liker klær?

For begge deler er jo ok ting. Det er helt greit å være opptatt av klær og like å bytte dem ut ofte. Det er bare ikke ok å kjøpe nye klær årlig. Det finnes ikke bærekraftig. Men du er jo student - det florerer av klesbyttemarkeder i studentmiljøer, du har venner som sikkert bruker din størrelse så dere kan dele på klær og bytte dem og du har bruktbutikker, tise, finn etc. Behovet for nye klær er ikke-eksisterende.

Anonymkode: 01a51...8af

Jeg er ikke fan av å bruke klær som er brukte. Ellers hadde jeg alternativt gjort det. Tise, finn osv er ikke en nettside jeg besøker en gang når jeg skal kjøpe klær. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig med å være velkledd. Det er kjekt å ha noe å velge i, men jeg har ganske mye nå. Hvordan klarte du å stoppe med å kjøpe klær? Føler jeg trøster meg med  å kjøpe klær 

Haha, jeg har vel ikke akkurat stoppet - det er mitt nyttårsforsett! 😉 Jeg synes det er vanskelig, men må bare klikke raskt forbi alle annonser for januarsalg for ikke å bli fristet. Kikket innom Tise i går og fant en genser jeg lenge har ønsket meg, fikk et nyhetsbrev i posten fra favorittbutikken min og en epost fra Finn om at en av mine favoritter er satt ned....så det holder hardt... 😉

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker vel det samme på klær i året som du bruker i måneden. 🙂

Anonymkode: 459bc...2ac

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer. I fjor brukte jeg kanskje cirka førti tusen (plaggene kostet muligens 1500 til 2000 i snitt, men usikker, har ikke regnet over), mens i år har jeg offisiell shoppestopp.

Anonymkode: f48bc...f45

AnonymBruker
Skrevet

Har vært 15 år i arbeidslivet, god lønn, bruker en ca 3000-4000 i året på klær

Anonymkode: cf1dd...806

Skrevet
loveli skrev (11 minutter siden):

Spørs hva man kjøper. :) 2-3tusen er bare en bukse og en genser/topp. :)

Men man trenger ikke en ny bukse og genser hver måned? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det varierer. I fjor brukte jeg kanskje cirka førti tusen (plaggene kostet muligens 1500 til 2000 i snitt, men usikker, har ikke regnet over), mens i år har jeg offisiell shoppestopp.

Anonymkode: f48bc...f45

Hvor får du penger ifra? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...