Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestilt reise til Island i august, og har egentlig planlagt ting å gjøre nesten hver dag. 

Vi skal besøke "Den gylne sirkel", "Blue lagoon", "Reykjavík", på utflukt til Sørkysten, på ridetur med ekte islandshester, på hvalsafari og planlagt å bade i andre geysirer. 

Det vi lurer på er om det er noe vi mangler? Som er sånn "must do"? Hvilke islandske retter må vi smake? Hva må vi gjøre alle kveldene vi har til gode i Reykjavik? Vi trenger en checkliste med alt man må få med seg 😁 

Anonymkode: d3d94...b61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi var på penismuseumet i Reykjavik. De har alle arter der, jeg mener alle 🤭
Så er det vel et lite must å gå på en av barene å spinne lykkehjul! Det er alltid god steming, du kan vinne drikke. 

Vær forberedt på at det er dyrt der, man betaler mer enn i Norge for å gå ut å spise etc. 

Ellers koste jeg meg med å teste ut noen av de 100 forskjellige skyrene de har, og det islandske sommerølet er seriøst det beste jeg har smakt! Man får kjøpt det på bokser på "ølmonopolet" Den heter Viking Sumaröl. 

Råtten hai er en greie å smake, gjorde ikke dette selv. 

Vi var også på Secret Lagoon, og det har kommet et helt nytt spa der nå med infinity pool og hele pakka som heter Sky Lagoon. 

Legg av penger til å kjøpe deg en ekte islandsk ullgenser mens du er der 😄 

Anonymkode: 32ba1...ccc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Reykjavik har enormt mange utendørssvømmebasseng (med ulike temperatursoner osv). Vi kjøpte oss klippekort og testet ut en ny hver morgen og hver ettermiddag.  Det var skikkelig herlig! 

Anonymkode: c7e6b...96f

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo an på hvor langt oppholdet er, og hvor aktive dere er. Jeg anbefaler å leie en liten 4x4 og kjøre inn i Tjorsárdal. Der har du Stöng, en overbygget arkeologisk utgravning av en gård som ble begravet under aske på 1100-tallet, Gjáinn (veldig vakker kløft med mye bekker), Hjálparfoss er definitivt verdt et besøk, og en nybygget vikinggård som er bygget etter det de fant på Stöng, rett ved Burfell kraftstasjon.

Å kjøre ut der som det ikke er folk, stoppe, og bare være i naturen litt, uten stress, er noe jeg setter høyt. Vel verdt å gjøre det på Island.

Du kan vurdere scootersafari på langjökul, rafting i Hvitá, og sikkert mange andre ting. Tomatsuppe i Fridheimar, sjekk mulighet for hesteoppvisning og guidet tur i drivhuset. Mulig det bare er for grupper. 

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for alle tips!

Anonymkode: d3d94...b61

Skrevet

rafting, spise lobster soup nede på havna i reykjavik

Skrevet

Vi spiste lundefugl (puffin) bare for å ha gjort det. Den er jo fredet i Norge, men det er tydeligvis mye av den på Island. Smakte tja, fugl, litt som and kanskje, mørk i kjøttet.

Lørdagsmarkedet i Reykjavik er verdt et besøk.

Skrevet

Håper ikke du virkelig har tenkt å bade i en geysir...? 😳

Anonymkode: 56646...f5c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Håper ikke du virkelig har tenkt å bade i en geysir...? 😳

Anonymkode: 56646...f5c

Tipper hun skal i et badeanlegg med naturlige kilder. Mange som ikke vet forskjell. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi gikk inn i Reykjadalur. Det var såååå fint der. Der kan man bade i en liten elv/ stor bekk varmet opp av bakken. Husker ikke helt i farta hvor det lå, søk det opp. Men vi var sør-vest/ sør på Island. Black sand Beach var også veldig fint.

Vi spiste også sykt gode pølser på Island. Fra sånn pølsebod. Ordentlige kjøttpølser! 

Nasjonalmuseet var interessant.

Se på kirka i Reykjavik :)

Anonymkode: 87975...76e

Skrevet

Besøk Flodir, mindre "kommerst" enn Blue Lagoon. Bestill bord på Grillmarkadurin hvis den fortsatt eksisterer og spis deres 10-retters -sinnsykt bra mat.

Anonymkode: 70a01...3e8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...