AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #1 Del Skrevet 4. januar 2022 Jeg hører mange nordmenn sier isj Hvor stammer det fra? Hva sier norsk språkråd om det? Anonymkode: 8f67f...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #2 Del Skrevet 4. januar 2022 Aldri hørt Anonymkode: 4d1d3...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #3 Del Skrevet 4. januar 2022 Jeg tipper det bare er en litt mildere versjon av æsj, men vet ikke hvor lenge jeg har hørt det. Anonymkode: e3c9d...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 4. januar 2022 #4 Del Skrevet 4. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tipper det bare er en litt mildere versjon av æsj, men vet ikke hvor lenge jeg har hørt det. Anonymkode: e3c9d...b51 Det er det ikke Det et er mer en slags forkortelse for "ca" eller lignende. "Treffes sånn 13-ish?" f.eks 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enterprises Skrevet 4. januar 2022 #5 Del Skrevet 4. januar 2022 Just now, AnonymBruker said: Jeg tipper det bare er en litt mildere versjon av æsj, men vet ikke hvor lenge jeg har hørt det. Anonymkode: e3c9d...b51 her jeg kommer fra betyr det ca jeg brukte isj 40min hjem fra jobb i dag. men det brukes litt mer breit hvis man kan si det på den måte. altså du kan si at en dame er isj deilig. det betyr at ho har en bra kropp, men kanskje ikke en så atraktiv personlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Newgirll Skrevet 4. januar 2022 #6 Del Skrevet 4. januar 2022 Jeg tror det stammer fra amerikansk hvor de sier «ish» om noe som er så og si det samme. Eksempel: gardinene jeg kjøpte var blå-ish (nesten blå). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #7 Del Skrevet 4. januar 2022 Titania skrev (Akkurat nå): Det er det ikke Det et er mer en slags forkortelse for "ca" eller lignende. "Treffes sånn 13-ish?" f.eks Ja, stemmer. Anonymkode: 8f67f...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #8 Del Skrevet 4. januar 2022 Titania skrev (3 minutter siden): Det er det ikke Det et er mer en slags forkortelse for "ca" eller lignende. "Treffes sånn 13-ish?" f.eks Enterprises skrev (2 minutter siden): her jeg kommer fra betyr det ca jeg brukte isj 40min hjem fra jobb i dag. men det brukes litt mer breit hvis man kan si det på den måte. altså du kan si at en dame er isj deilig. det betyr at ho har en bra kropp, men kanskje ikke en så atraktiv personlighet. Ja, det er jo noe annet. Det tenkte jeg ikke på, kanskje fordi jeg ville skrevet ish fordi det kommer fra engelsk. Men jeg tror ikke de bruker det alene på engelsk sånn som vi kan gjøre på norsk. (Jeg bruker det selv noen ganger) Anonymkode: e3c9d...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #9 Del Skrevet 4. januar 2022 På min dialekt høres isj og ish forskjellig ut, isj ligger lenger fremme i munnen og betyr æsj, ish ligger lenger bak, tunga holdes i ro og det betyr omtrent 😄 Anonymkode: e3c9d...b51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2022 #10 Del Skrevet 4. januar 2022 De som sier ish kan jo ikke snakke. Er babyspråk. Anonymkode: 4d1d3...8c7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå